שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, הגיע היום (ראשון) לסוריה לביקור בן יומיים, במהלכם החל כבר בפגישות עם בכירים בממשל ובצבא. בשעות אחר הצהריים נועד חאתמי עם נשיא סוריה בשאר אסד, בנוכחות שר ההגנה עלי עבדאללה איוב, והדגיש את מחויבות טהרן לאחדות סוריה ועצמאותה, בלי מעורבות חיצונית. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, ציטטה את השר האיראני אומר, כי "נמשיך לפעול לפי עקרונות אלה, למרות כל האיומים והלחצים של כמה מדינות תומכות הטרור".



אסד מצידו הדגיש את חשיבות הביקור שמצביעה על "עומק היחסים בין שתי המדינות", וציין כי יש חשיבות בקידום התיאום המשותף ובניית תוכניות לטווח הארוך, כדי "לחזק את העמידה האיתנה של האיראנים והסורים בפני כל מתנגדיהם".



נשיא סוריה התייחס לישראל בצורה עקיפה כאשר הוא מכנה את ציר איראן-סוריה-חיזבאללה – ציר המאבק בטרור. "ארצות הברית והכלים שלה באזור, במיוחד בכל הקשור לתוכנית הגרעין והטלת העיצומים על רוסיה, הניסיון להאריך את הלחימה בסוריה באמצעות תמיכה בארגוני הטרור והאיומים, מדגישים את נכונות המדיניות של ציר המאבק בטרור, והחשיבות לחזק אותו אל מול תוכנית החבלה האמריקאית שפוגעת ביציבות הבינלאומית", אמר אסד.



כזכור, איראן תמכה בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד לאורך כל מלחמת האזרחים במדינה, אולם בימים האחרונים מתקבלים דיווחים לפיהם כוחות פרו-איראניים התעמתו צבאית מספר פעמים עם צבא סוריה באזורים בעלי משמעות אסטרטגית.



חתאמי הגיע לסוריה בראשה של משלחת לדמשק, בהזמנת שר ההגנה הסורי עלי עבדאללה איוב. הוא צפוי כאמור לקיים מספר פגישות עם בכירים מדיניים וצבאיים במדינה לצורך תיאום "פעולות משותפות נגד הטרור וחיזוק הברית הידועה כציר ההתנגדות", לשון ההודעה הרשמית. על פי התוכנית, הוא אמור להיוועד עם הנשיא אסד. עוד נאמר, כי מטרת הביקור היא למצוא דרכים לקשר טוב יותר בין הצבאות האיראניים והסורים.



עם הגיעו לדמשק, אמר חתאמי לכתבים כי הוא מתכוון להרחיב את שיתוף הפעולה עם סוריה, שנכנסת לשלב הבנייה מחדשה לאחר המלחמה, והוסיף כי הוא "מקווה לפתח שותפות פעילה בשיקום המדינה". חתאמי הצביע על ניצחונות הברית המשותפת כנגד מה שכונה "קבוצות הטרור" כאבן דרך בתהליך שיתוף הפעולה האזורי.