האירוע הזה בוודאי לא מוסיף נחת לחיל האוויר הישראלי: לראשונה מאז ייצור ה-F-35 התרסק מטוס כזה של חיל הנחתים האמריקאי שלשום בקרוליינה הדרומית. הטייס הצליח להיחלץ בשלום. חקירה נפתחה לבירור נסיבות ההתרסקות החמקן המתקדם המופעל גם על ידי חיל האוויר הישראלי.



המטוס החד-מושבי מדגם F-35B - גרסה המותאמת לנחיתות על מסלול קצר ולהמראות אנכיות - התרסק סמוך לבסיס הנחתים בביופורד, שם הוא מוצב כחלק מטייסת אימוני התקיפה 501. בצילומים נראה עשן עולה מזירת ההתרסקות, ליד אזור מיוער. כאמור, מדובר בהתרסקות הראשונה של ה-F-35, וזאת על אף שפרויקט פיתוחו לווה בתקלות ובעיכובים שהביאו להוצאות של כ-400 מיליארד דולר ולביקורת נוקבת בקונגרס האמריקאי. עלותו של כל מטוס B35-F עומדת על כ-115 מיליון דולר.



ההתרסקות אירעה יממה לאחר שנודע כי מטוס F-35B הפציץ מטרות של הטאליבן באפגניסטן. מדובר בתקיפה הראשונה של המטוס בשירות הכוחות המזוינים של ארה"ב. במקביל לדיווחים על ההתרסקות נודע כי מטוסי F-35B ביצעו גם נחיתה היסטורית על נושאת המטוסים החדשה של הצי הבריטי, "המלכה אליזבת", במהלך אימונים ליד החוף המזרחי בארה"ב.



חיל האוויר הישראלי מפעיל מטוסים מדגם F-35I, שמבוססים על גרסת F-35A של חיל האוויר האמריקאי ומיועדים להמראות ולנחיתות ממסלולים רגילים. הגרסה הישראלית כוללת גם מערכות טכנולוגיות מקומיות מתקדמות. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, סיפר לפני כארבעה חודשים כי חיל האוויר ביצע תקיפות ראשונות אי פעם של מטוסי החמקן המכונים "אדיר" ופגעו ביעדים במזרח התיכון.