ברקע האירועים בדרום כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, מזכ"ל האום, אנטוניו גוטרס, פרסם היום (ראשון) הודעה לפיה הוא עוקב "בדאגה עמוקה" אחר ההתפתחויות האחרונות, והפציר בכל הצדדים לנקוט באיפוק מרבי. גוטרס מסר כי הוא "מגנה בתוקף את ירי הרקטות מעזה לישראל, במיוחד לעבר מרכזי אוכלוסייה אזרחית", והוסיף כי הוא קורא לרגיעה ולחזרה להבנות של החודשים האחרונים עוד לפני תחילת צום הרמדאן.

בתוך כך, בכיר במחלקת המדינה האמריקנית הודיע היום כי ארה"ב עשויה לשקול מחדש את קשריה עם מדינות הנתפסות כאנטי-ישראליות. אלן קאר, השליח המיוחד של מחלקת המדינה לניטור ולמאבק באנטשימיות, אמר כי "ארה"ב מוכנה לבחון מחדש את מערכת היחסים שלה עם כל מדינה אנטי-ציונית, ובוודאי אנטישמית".
קאר סירב להתייחס למדינות או מנהיגים ספציפיים או לפרט אילו פעולות ינקוט ממשל טראמפ. "אני לא יכול לדבר על הכלים הדיפלומטיים בהם נשתמש. כל מדינה היא אתגר אחר ומצב אחר. בנוסף, אם אגלה מה אנו מתכוונים לעשות, זה יהיה פחות יעיל". קאר הוסיף כי ממשל טראמפ ממשיך לקשר בין אנטישמיות לאנטי ציוניות.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס בפוקס ניוז להסלמה בדרום, במהלכה נהרגו עד כה שלושה אזרחים ישראלים. "לישראל יש הזכות להגנה על עצמה", אמר פומפאו כאשר נשאל על תקיפות ישראל ברצועה. "החמאס יורה על בתים של אזרחים. אני מקווה שנוכל לחזור להפסקת האש שהתקיימה במשך כמה שבועות".


לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן וצפו בו באתר המותאם 
 
מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את המשך ירי הטילים על ידי חמאס והג'יהאד האסלאמי מעזה לעבר אזרחים חפים מפשע וקהילותיהם ברחבי ישראל. אנו קוראים לאחראים על האלימות להפסיק מיד את התוקפנות הזו. אנו עומד לצד ישראל ומסייעים באופן מלא לזכותה להגנה עצמית מפני התקפות מתועבות אלו".
אמש, התייחס להסלמה בדרום שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, וקרא לצדדים לשוב להבנות שהובילו להפסקת האש בחודשים האחרונים. בהודעה שפרסם, כתב השליח המיוחד כי הוא "מודאג מאוד מהסלמה מסוכנת נוספת בעזה ומהאובדן הטרגי של החיים. האו"ם פועל עם מצרים ועם כל הצדדים כדי להרגיע את המצב. אני קורא לצדדים לחזור להבנות של החודשים האחרונים. אלה המבקשים להרוס אותן - יישאו באחריות".
דובר משרד החוץ של האיחוד האירופי מסר כי "ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל חייב להיפסק מיד. יש צורך להנמיך את הלהבות והסיכונים כדי להבטיח הגנה על חייהם של אזרחים". נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, פרסם גם הוא ציוץ תמיכה בישראל, תוך שהוא מצרף סרטון בו נראה רכב ישראלי נוסע בסמוך לפיצוץ רקטה, תוך שהילדים בתוכו בוכים. 
 
לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן וצפו בו באתר המותאם
 
טורקיה, מנגד, פרסמה הודעה בוטה המפילה את האחריות להסלמה על ישראל, תוך שהיא קוראת לקהילה הבינלאומית לפעול כנגד "הפעולות הלא מידתיות" של צה"ל ברצועה. זאת, לאחר שבאחת התקיפות האוויריות של צה"ל, נפגע בניין בו נמצאת סוכנות הידיעות הטורקי אנדולו.
"אנו מגנים בחריפות את ההתקפות הישראליות בעזה, אשר גרמו לחפים מפשע רבים לאבד את חייהם או להיפצע, ומיקוד גם את בניין סוכנות הידיעות אנדולו", נמסר. "אנו קוראים בדחיפות לקהילה הבינלאומית לפעול על מנת להקל על המתחים העולים באזור בעקבות פעולותיה הלא מידתיות של ישראל".