שבעת הנערים הנותרים נחתו הערב (ראשון) בנתב"ג ועם נחיתתם התקבלו על ידי חבריהם בשירת "עם ישראל חי" ו"הבריטית זונה". בין החברים שהגיעו לנמל התעופה היה יונה גולוב, ששוחרר כבר בסוף השבוע, וסיפר כי "הגיע כדי לשמוע מה היה שם באמת, שכן עד שחרורו היה מנותק לחלוטין". הוא אמר: "הדבר היחיד שצריכים להצטער שהם הפיצו צילום, מצד שני זה מה שהציל אותם. המסקנה היחידה היא לא ללכת עם כל אחת ולא לעשות טעויות בהיכרות מהירה עם בחורות בחו"ל".

גולוב הוסיף כי הוא "שמח שהם השתחררו. השתגעתי בבית כששמעתי את זה, זאת השמחה הגדולה שלנו האמת יצאה לאור. עכשיו אנחנו מתארגנים כולנו להגיש נגדה תביעת דיבה על פגיעה בשם והעלבה. היא הכפישה אותנו. אני מתבייש להסתובב ברחוב מצביעים עלי וקוראים לי אנס. אין לי קשר לשום דבר ממה שהיא טענה העיקר שאנחנו בישראל עכשיו".

מוקדם יותר היום, גולוב התראיין ב"חדשות 12" וסיפר על ההתרחשויות: "התעוררתי בשעה שבע בבוקר וראיתי ישר את ההודעה שכל הנערים משוחררים הרגשתי הקלה כי ידעתי שהם לא עשו את זה ואני אפילו לא מעכל את זה עדיין", אמר בראיון ב"חדשות 12, "שוטרים הגיעו לחדר שלנו במלון ועצרו אותנו בסביבות השעה תשע בבוקר, רק אחרי כמה שעות הבנו שזה על אונס". 
הוא הסביר: "אז התחלתי לשחזר בראש מי זאת הבחורה ואם הייתי איתה והבנתי שלא הייתי איתה ומלבישים עליי סתם אונס". גולוב ציין כי "השוטרים לא קיבלו את הגרסאות שלנו. הם אמרו שזה אני ושאני נמצא בסרטונים אבל אמרתי להם שזה לא אני ויש לי אליבי". לדבריו, הסיוטים שלו הסתיימו כשהצליח להוכיח שהוא אינו קשור לאירוע. "הבנתי שפרסמו את הסרטונים והיא נראית בהם כהיא נהנת ושזה בהסכמה". 

מה אתה חושב עליה?
"אני מרגיש שהיא ניסתה להוציא כסף ובגלל זה היא עשתה את הסיפור. השוטרים הבינו את זה והפכו את זה עליה".
היא כעסה על הסרטונים.
"אני יודע שיש סרטונים ובסרטונים רואים שהיא נהנית. לא שומעים אותה אומרת להם לעצור".
בתור בחור צעיר שנוסע לאיה נאפה - ידעת לאן אתה נוסע ידעת מה קורה שם?
"אני לא ידעתי מה קורה שם, שאלתי חברים והם אמרו לי. כשהגעתי לשם הייתי בשוק - ראיתי בחורות הולכות בלילה עם בגדי ים בלי חזיות, עם מכנסי רשת בבריכה במלון ובלי חזיה. ממה שהבנתי, בחורה אחת אפילו נכנסה לבריכה כשהיא ערומה". 
כל מי שרוצה קונה אלכוהול נכון?
"אמרתי לחבר'ה שמתכננים לנסוע לשם שאני לא ארצה שיעשו את זה. אמרתי לכל החברים שלי שלא כדאי להם לנסוע לשם. אני מתכנן לנסוע לשדה התעופה ולפגוש את החברים שלי ששוחררו, לשמוח איתם ולגלות פרטים נוספים. אנחנו שמחים שאנחנו בחוץ ואין נגדנו כלום, וכל האירועים התהפכו נגדה".

הצעירה הבריטית טענה שהושפלה וחברותיה עודדו אותה להגיש תלונה



ככל שהזמן חולף, נחשפים עוד ועוד פרטים מהדרמה בקפריסין, כשהצעירה הבריטית, ששינתה הלילה גרסה והודתה כי לא נאנסה על ידי החשודים הישראלים, גם שיקרה לגבי הלילה שאחרי. לדבריה, בלילה המדובר, ה-17 ביולי, נכנס ישראלי נוסף - ככל הנראה בעל החדר בו הייתה עם הצעירים שנחשדו באונס שלה. היא ביקשה שהוא ייצא החוצה והוא בתגובה קילל אותה ודחף אותה החוצה. שהיא מרגישה מושפלת, לטענתה, היא פגשה מחוץ לחדר שתי חברות שעודדו אותה להגיש תלונה במשטרה.


הבריטית סיפרה גם על הלילה שאחרי אותו ערב, בו טענה בתחילה שהייתה בבית חולים ובמצב קשה. לדבריה, היא קיימה יחסי מין עם שלושה ישראלים נוספים. ייתכן שמדובר באותם שלושה שנטען כי נמלטו מקפריסין ושה-DNA שלהם נמצא על גופה. 

כזכור, בצהריים שוחררו שבעת החשודים שנותרו במאסר לאחר שחקירת המשטרה העלתה כי מדובר בתלונת שווא. פרקליטם של הנערים, עו"ד ניר יסלוביץ, אמר לאחר הפרסום על שחרורם של הנערים: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך לא היה בקפריסין אונס, הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט ייצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית". כזכור, ביום חמישי האחרון שוחררו חמישה מהם לאחר שלא נמצא קשר למתלוננת, מה שהיווה את הסנונית הראשונה לסדקים בגרסתה של המתלוננת, שלפי הפרסומים בקפריסין, נעצרה על ידי המשטרה בגין הגשת תלונת שווא. 

בני משפחותיהם של הצעירים קיבלו את שחרורם בהתרגשות ובשמחה רבה, אבל כעת הן שוקלות הגשת תביעת פיצויים אזרחית נגד המתלוננת הבריטית, זאת על רקע התפנית בחקירה שהובילה לשחרור כל הנערים. התיירת נעצרה על ידי המשטרה המקומית והיא נחקרה בגין חשד להגשת תלונת שווא. "מעולם לא היה אונס", אמר גורם המעורה בחקירה לסוכנות רויטרס.