ממשלת סודאן תתכנס היום (שלישי) כדי לדון בפגישתם המתוקשרת של מנהיג סודאן, עבד אל־פתאח אל-בורהאן, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה אתמול באוגנדה.

הכינוס מתקיים לאחר ששר ההסברה הסודני, פייסל מוחמד סאלח הודיע אתמול כי הממשלה קיבלה עדכון בדבר הפגישה בין המנהיגים באמצעות כלי התקשורת. השר הוסיף כי לא היתה התייעצות עם הממשלה בסוגיית המפגש, וכי הם ימתינו להארות לאחר חזרתו של בורהאן מאוגנדה. 

כלי תקשורת בסודאן דיווחו בהרחבה על המפגש, כאשר בין היתר הובלטה הצהרת הממשלה שלא קיבלו עדכון אודות המפגש בין המנהיגים. העיתון אל מג'הר א-סיאסי כתב בכותרת הראשית: "אל בורהאן הסיר את הגדר ונפגש עם נתניהו" והוסיף כי כוחות האופוזיצה הטילו ספק מעצם קיום הפגישה. עיתונים אחרים ציטטו בצורה ישירה את הודעתו של נתניהו, עיתון נוסף כתב בכותרת הראשית : "סודאן וישראל לקראת נרמול יחסים". 

קולות אופזיציה רבים נשמעו ביממה האחרונה מאז הודעתו של ראש הממשלה על עצם המפגש עם מנהיג סודאן. איש הדת האיסלאמי הבכיר ד"ר עאבד אלחי יוסף אמר: "המפגש של נשיא מועצת הריבונות עם הציוני נתנהיו מהווה בגידה האלוהים או בנביא מוחמד". איש הדת הקיצוני הוסיף בשיחה עם עיתון אל-יקד'ה: "אנחנו עדיין אומרים שבורהאן ואנשיו מהווים ממשלת מעבר שבאו לשלטון בהפיכה צבאית, ואין להם זכות להחליט החלטה כזו מבלי להתייעץ עם העם הסודאני". הוא הוסיף כי "כל המדינות הערביות שנירמלו את היחסים עם ישראל סובלות מבעיות רבות".