הנשיא האמריקאי הנבחר, ג'ו ביידן, החל לפרסם את בחירותיו לתפקידי בכירי הממשל. עוד לפני הבחירות הבטיח ביידן כי אם יבחר ימנה נבחרת מגוונת באופן משמעותי מזו שמינה דונלד טראמפ, שרובה הגדול מורכב מגברים לבנים ומבוגרים.

ג'ון קרי שהיה מזכיר המדינה בממשל אובמה, מונה היום (שני) לתפקיד אחראי הממשל להתמודדות עם משבר האקלים. כזכור, סוגיית האקלים והמעבר לתעשיות אנרגיה מתחדשת היו לאחד מעמודי התווך של מצע הבחירות של ביידן. כמזכיר המדינה של אובמה, הוביל ביידן את ניסוח הסכם פריז.

אבריל היינס מונתה לעמוד בראש שירות המודיעין האמריקאי. היינס, בת 51, תהיה האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה, לאחר שבעבר הייתה האישה הראשונה לכהן כסגנית היועץ לביטחון לאומי בזמן ממשל אובמה. ג'נט ילן, שכיהנה בעבר שכיו"ר הפדרל-רזרב, תכהן כשרת האוצר.

מגיש CNN פרץ בבכי בעקבות זכייתו של ביידן

שם נוסף, חשוב ומשמעותי שפורסם היום כחלק מרשימת המינויים הוא שמו של אנתוני בלינקן, שיכהן כמזכיר המדינה האמריקאי. בלינקן, יהודי בן 58, נחשב ליועצו הבכיר של ביידן לנושאי מדיניות חוץ במהלך קמפיין הבחירות. בראיון מיוחד לפני הבחירות הבהיר כי ממשל ביידן יבחן מחדש את הסכמת ממשל טראמפ למכור מטוסי F35 לאיחוד האמירויות, ובכך להביא להפרת העליונות הצבאית של ישראל באזור. בנוסף, אמר כי ממשל ביידן יפעל להמשיך את המומנטום של הסכמי השלום והנורמליזציה במזרח התיכון.

אלחנדרו מאיורקאס מונה לתפקיד מזכיר ביטחון המולדת האמריקאית. בכך צפוי מאיורקאס להיות הראשון ממוצא לטיני המכהן בתפקיד. מינוי נוסף שפורסם היום הוא מינוייה של לינדה תומאס גרינפילד לתפקיד השגרירה האמריקאית באו"ם. בתקופת ממשל אובמה השני כיהנה הדיפלומטית ממוצא אפרו-אמריקאי כיועצת מזכיר המדינה לענייני אפריקה. בנוסף, ג'ק סאליבן מונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי.