נשיא איראן חסן רוחאני טען היום (ראשון) בנאום לרגל יום המהפכה האסלאמית, כי ארצו הצליחה לתמוך בבני בריתה במאבק בטרור והשיגה ניצחונות על הטרוריסטים בסוריה ובכך הצילה את עמי האזור מסכנת חלוקת ארצותיהן. רוחאני הוסיף כי איראן מעוניינת ביציבות באזור. "נוכחנו בתבוסה של האמריקאים בשנים האחרונות כאשר העם האיראני הוכיח, בעמידה האיתנה שלו ובסולידריות שהפגין שהוא מסוגל לסכל את המזימות האמריקאיות".

לדבריו, האמריקאים ניסו לבטל את הסכם הגרעין ו"אני שוב מדגיש שאם האמריקאים יפרו את ההסכם הם הראשונים שיינזקו והעם שלנו ימשיך בדרכו להצליח". בנאומו הוסיף רוחאני כי "ארה"ב מתכננת להשתלט על האזור והיא כבר הכריזה שהיא תומכת בישות הישראלית, בכיבוש שלו ובגזל ירושלים הקדושה אך כל התוכניות שלה נכשלו". 
רוחאני הדגש את ההתפתחות הצבאית והמדעית של ארצו והוסיף כי "ההתפתחות של מערך ההגנה שלנו היא בייצור טילים שמשגרים לוויינים לחלל, וגם במסוקי קרב. "אנחנו חזקים ביכולת שלנו", הוסיף. 
ברחובות טהרן נערך מה שכינו "הלוויה של הישות הציונית" כאשר מפגינים הניפו ארון שעליו דגל ישראל וצעקו "מוות לאמריקה, מוות לישראל". על הארון נכתב "הישות הציונית תיעלם תוך 25 שנה", אמרתו המפורסמת של מייסד המהפכה האיראנית חומייני. 

בתוך כך, יו"ר המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני התייחס היום להתחממות בצפון. לדבריו, "צבא סוריה הוכיח לישות הציונית כי תקופת הפגע וברח הסתיימה", כשהוא מתייחס להפלת מטוס הקרב הישראלי אתמול. בתשובה לשאלת סוכנות הידיעות פארס על הפלת המל"ט האיראני אמר: "הדברים לא הגיוניים כי הם לא שולחים מטוס F16 כדי להפיל כתב"ם. ישנה נקודה חשובה באירועים האחרונים, כולל הפלת המטוס הציוני, והוא שהצבא הסורי הוכיח לציונים שתקופת הפגע וברח הסתיימה". לדברי הבכיר האיראני, הטענות שהציונים תקפו בסיס איראני על אדמת סוריה שקריים. "הנוכחות שלנו בסוריה היא ברמה של יועצים בלבד", הדגיש.