הצהרת כוונות: דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקאי בבחירות לנשיאות ארה"ב התראיין היום (ראשון) לרשת CBS לאור הירידה בסקרים שהוא חווה מאז הטבח באורלנדו ואובדן התמיכה בתוך מפלגתו. בראיון המשיך טראמפ לתקוף את מנגנון המפלגה הרפובליקנית וקרא להפעיל "סימון גזעי", כמו שהוא טען שנערך בישראל. טראמפ אמר בראיון לג'ון דיקרסון כי על ארצות הברית לבצע בדיקות מיוחדות בנוגע למוסלמים שקונים נשק ותחמושת. כאשר נשאל האם לא מדובר בסימון גזעי, נושא העומד במחלוקת רבה בארצות הברית אמר: "אני חושב שסימון הוא דבר שנאלץ לבחון, מדינות רבות כמו ישראל עושות זאת ובהצלחה רבה". 



בנוסף לכך, התייחס טראמפ בראיון ל-NBC לכך שקולות רבים במפלגה הרפובליקנית נעים בין אי הבעת תמיכה במועמדותו, לבין התנגדות כוללת לה, ואמר "אני עומד לגייס הרבה כסף, גייסתי הרבה כסף במהלך סוף השבוע למען המפלגה, אני עושה עבודה טובה", והוסיף, "זה יהיה נחמד אם הרפובליקאים יישארו יחד, אני חושב שאני מועמד שונה. אני יכול לנצח איתם או בלעדיהם. ניצחתי בפריימריז בלעדיהם, אבל יהיה נחמד אם אנצח איתם".



את דבריו כיוון טראמפ ליושב ראש בית הנבחרים הרפובליקאי, פול ראיין, שאמר בראיון לרשת NBC שהוא לא ימליץ לחברי הקונגרס לתמוך בטראמפ, אלא לפעול לפי מצפונם. בתשובה לשאלה בנושא אמר ראיין כי "הוא לעולם לא יגיד לאדם לפעול בניגוד למצפונו, אני במצב מאוד מוזר. הוא מועמד שונה בהחלט, אבל אני מרגיש שתפקידי במפלגה הוא לא לקחת צד במאבק שקורה בה, כי אם אעשה זאת, זה יוציא אותנו מהמירוץ לבית הלבן".