ברני סנדרס, המועמד למינוי הדמוקרטי לנשיאות, הודה אתמול (רביעי), כי כנראה ולא יזכה במינוי.  בראיון, שנתן לרשת C-SPAN האמריקאית, אמר סנדרס כי "זה לא  נראה כאילו אני אהיה המועמד", כמו כן התייחס להשתתפותו בוועידה הדמוקרטית שתערך ביולי והתנגדותה של המפלגה לכך שיינאם שם, "אם מסיבה כלשהי בממסד המפלגתי לא רוצים שאדבר, שיהיה. אבל אני מאמין שאדבר שם".



סנדרס, שנחשב בתחילת המירוץ למינוי הדמוקרטי ללא הרבה יותר מקוריוז בדרכה הבטוחה של הילרי קלינטון, הפתיע רבים כאשר השיג צירים רבים ויצר קמפיין אנרגטי ששילהב צעירים רבים, אם כי מעולם לא פתח פער מול קלינטון ולמעשה לא הוביל עליה באף שלב משמעותי במירוץ. במהלך המירוץ סנדרס השיג 1,831 צירי מדינות אל מול 2,220 של קלינטון, כאשר לנצח צריך מועמד להשיג את תמיכתם של 2,383 צירים, אך בזירת נציגי העל, חברי מפלגה בכירים ואנשי המנגנון קלינטון הובילה בבטחה בכל שלב במירוץ ובידיה תמיכה של 591 נציגים, בעוד סנדרס אוחז בתמיכה של 48 בלבד.




נלחם נגד מנגנון המפלגה



במהלך שלבים רבים של הקמפיין, קולות במפלגה קראו לסנדרס לפרוש מהמירוץ, בעיקר לאחר שקלינטון השיגה בצירוף קולות נציגי העל את 2,383 הנציגים הדרושים, זאת בכדי לאפשר לקלינטון להתרכז במאבקה מול המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. סנדרס ראה בקריאות אלו הוכחה שהממסד המפלגתי, שקלינטון נחשבת למקורבת אליו במידה רבה נלחם נגדו ולא מאפשר לו סיכוי הוגן, אך בכל זאת המשיך להתמודד בטענה שביכולתו להשיג את רוב הנציגים הרגילים מתוך הנחה שניצחון כזה ישנה את עמדת נציגי העל. 



אך לאחר שהפסיד לקלינטון במדינות מפתח כמו קליפורניה וניו ג'רזי, נראה שסנדרס השלים עם תבוסתו ולאחר פגישה עם הנשיא, ברק אובמה, הודיע כי אין בכוונתו להפריע לקלינטון במאבקה בטראמפ. בהצהרה זו, סנדרס מבהיר כי ימשיך להתחרות, לפחות באופן פורמלי, על המינוי עד וועידת המפלגה, שתיערך בין ה-25 ל-28 ליולי בפילדלפיה, כפי שהבטיח פעמים רבות לבוחריו.