דונלד טראמפ לא חיכה הרבה זמן כדי להגיב לבחירה של הילרי קלינטון במועמדה לסגן הנשיאה. שעות ספורות לאחר שהמועמדת דמוקרטית לנשיאות הודיעה שהסנאטור טים קיין מווירג'יניה הוא שותפה להתמודדות, תקף יריבה הרפובליקני את קיין וטען כי הוא מושחת. 



"זה אותו טים קיין שקיבל מאות אלפי דולרים במתנות ומעולם לא הואשם?", תהה טראמפ בטוויטר. בציוץ נוסף כתב כי קלינטון וקיין הם זיווג שנולד בוול סטריט, וכינה אותם "הכנופיה מוול סטריט והוסיף: "הילרי הנוכלת וטים המושחת הם פוליטיקאי קריירה, לא מעוניינים לעזור לאנשים".



הלילה הודיעה קלינטון בטוויטר על בחירתה בקיין: "אני גאה להודיע על זהות השותף שלי לבחירות, טים קיין, אדם שהקדיש את חייו לעזרה לאחרים". בציוץ נוסף תיארה קליטון את קיין כ"אופטימיסט חסר תקנה, שמאמין שאין ביעה שלא יכולה להיפתר אם תשקיע את המאמץ לפתור אותה". 



קיין, בנו של רתך, נולד ב-1958 במדינת מינסוטה, נבחר לראשות העיר של ריצ'מונד, וירג'יניה ואחר כך היה סנטור מטעם המדינה. כמי שגדל במערב התיכון, ושימש כראש עיר וסנטור במדינה דרומית, קלינטון מקווה שקיין יעזור לשבור את התדמית האליטיסטית שלה. בתחילה מומחים העריכו שקלינטון, במחווה של פיוס עם הפלג השמאלי של המפלגה, באליזבת וורן, אך דבר זה לא קרה.



בנוסף לכך, קיין דובר ספרדית שוטפת, עובדה שבוודאי תעזור לגייס את הקול ההיספני שאותו המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ הרחיק בהצהרות רבות נגד מהגרים ממקסיקו, שחלקן נוגעות בגזענות. כמו כן נודע כי גם הבית הלבן וגם בעלה של הילרי, הנשיא לשעבר ביל קלינטון תמכו במינוי לפני שקלינטון הודיעה עליו. לאחר המינוי צייץ קיין כי הוא נרגש מהמינוי ולא יכול לחכות להצטרף למסע הבחירות של קלינטון.



כאשר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נאם לפני הקונגרס ב-2015, קיין בחר להחרים את הנאום ולא הגיע אליו. בראיון שבו הסביר את הבחירה, אמר הסנטור כי "כתומך של ישראל, אני מאמין שהתזמון של נאומו של נתניהו בקונגרס, ימים בודדים לפני הבחירות לא ראוי. פניתי לדובר בית הנבחרים שיידחה את מועד הנאום. אני מאוכזב שהדובר לא קיבל את דעתי ולכן לא אגיע אליו", לאחר מכן, קיין הוסיף כי "כפי שזה לא יהיה ראוי אם מדינה אחרת תתערב בבחירות בארצות הברית, כך גם אנחנו לא צריכים להתערב בבחירות בישראל".



קלינטון אמורה לצאת היום לסבב כינוסים בערים הגדולות של מדינת פלורידה, מדינה "מתנדנדת" שפעמים רבות מכריעה את הבחירות בארצות הברית, מתוך תקווה לפנות אל הקהל ההיספני הרחב במדינה עם מועמד פופולרי בקהילה, אך הוא עצמו לא יופיע עמה עד לוועידה הדמוקרטית שתערך החל מיום שני הקרוב בפילדלפיה.