מנהיגי הממשלה בישראל מעדיפים לראות את דונלד טראמפ בבית הלבן על פני הילרי קלינטון, כך טוען ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, על פי דיווח בוושינגטון פוסט מהיום (רביעי). ג'וליאני נפגש באביב האחרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים אחרים בממשלת ישראל. "שוחחתי עם בכירים בממשלה. אני יודע מי הם רוצים שייבחר, וזאת לא הילרי קלינטון", אמר ג'וליאני לכתב העיתון בעת הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד בשבוע שעבר.



בחודש מרס ביקר ראש עיריית ניו יורק לשעבר בישראל ונפגש עם נתניהו, שבאופן פומבי, נותר ניטרלי בבחירות 2016. ג'וליאני נפגש גם עם בכירים אחרים בממשלה ולדבריו, הם חוששים שאם קלינטון תיבחר, היא תפעל ליישם מדיניות לארצויות מבחינת נתניהו, כמו חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים.



"הם ערים לכך שהילרי תהיה הנשיאה, היא תפנה יותר שמאלה, על מנת להישמר מפני הסנאטורית אליזבת' וורן", אמר ג'וליאני. "הם יודעים שהיא תתחיל עם העניין הזה של שתי פתרון שתי המדינות ותיכנע לפלסטינים. הם מבינים שדונלד טראמפ מסוגל להגיד 'טרור אסלאמי' ויכול להתנגד לו. לכן אין שאלה שהוא יותר טוב למדינת ישראל מאשר הילרי".



תתחיל שוב עם פתרון שתי המדינות. הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
תתחיל שוב עם פתרון שתי המדינות. הילרי קלינטון. צילום: רויטרס



גורם המקורב לג'וליאני אמר לכתב, ג'וש רוגין, שנתניהו אמר שהוא מעדיף ממשלים רפובליקנים על פני דמוקרטים, וביקר מג'וליאני להעביר מסר לטראמפ לגבי איך הוא צריך לדבר על נושאים הקשורים לישראל. לדברי אותו גורם, ראש העיר לשעבר נפגש עם המועמד וחתנו, ג'ארד קושנר, והעביר לו את המסר.



בלשכת ראש הממשלה הכחישו שנתניהו הביע העדפה כלשהי לגבי הנשיא או הנשיאה הבאים של ארצות הברית, או שביקש מג'וליאני להעביר מסר לטראמפ. "אנחנו נמשיך להימנע מלהיגרר לבחירות בארצות הברית ומצפים לעבוד אם כל מי ה עם האמריקאי יבחר", אמר דיוויד קיז, דובר ראש הממשלה בשפה האנגלית.



גם ג'וליאני לא אישר כי שימש כמתווך בין נתניהו וטראמפ ואמר כי שיחותיו עם ראש הממשלה היו חשאיות. "אני מכיר אותו יותר מ-25 שנה. אני לא יכול לדבר בשמו, אבל אין ספק שטראמפ יהיה נשיא טוב יותר לישראל", אמר.



אין ספק שהוא יהיה יותר טוב לישראל. טראמפ. צילום: רויטרס
אין ספק שהוא יהיה יותר טוב לישראל. טראמפ. צילום: רויטרס



רוגין כתב כי גורמים בישראל אמרו לו שנתניהו עבד מאד קשה על מנת לשמור על ניטרליות בבחירות לנשיאות מכמה סיבות. ראשית, לא כולם חושבים שטראמפ עדיף על קילנטון, לה יש יחסים טובים יותר עם ראשי המדינה מאשר הנשיא ברק אובמה ועבר עשיר בתמיכה בישראל.



שנית, הטענה הרווחת היא שנתניהו תמך ביריבו של אובמה בבחירות 2012, מיט רומני במהלך ההתמודדות ביניהם, והואשם על ידי רבים בארצות הברית ובישראל שהתערב באופן לא ראוי בהליך הפוליטי האמריקאי.



בנוסף, גם נאומו בקונגרס האמריקאי נגד הסכם הגרעין עם איראן נתפס על ידי רבים בוושינגטון כהתערבות בפוליטיקה הפנימית של ארצות הברית.