שעות לאחר שהעיתון "ניו יורק טיימס" פרסם את התחקיר שחשף כי חברותיו של טראמפ נושאות בחובות של 650 מיליון דולר, המועמד הרפובליקני לנשיאות החליט להגיב כהרגלו בחשבון הטוויטר שלו. "הדיווחים ב'ניו יורק טיימס' הכושל הופכים גרועים יותר ויותר מדי יום. למרבה המזל, זהו עיתון גוסס", צייץ טראמפ בסוף השבוע.



התחקיר על חובותיו של טראמפ היה נקודת השיא במאבק המתוקשר המתנהל בימים האחרונים בין טראמפ ל"ניו יורק טיימס". העיתון פרסם בשבועות האחרונים סדרת כתבות לא מחמיאות על טראמפ, לרבות ציטוטים של עשרים מחברי מפלגתו שתקפו אותו בחריפות וטענו כי "הוא מותש, מתוסכל, ועדיין מתבלבל בדקויות בתהליך הפוליטי". בתגובה ניצל טראמפ את חשבון הטוויטר שלו על מנת לתקוף פעמים רבות את ה"ניו יורק טיימס" בפרט, ואת התקשורת בארה"ב בכלל. "העיתון הכושל 'ניו יורק טיימס' הפך לעיתון בדיוני. הסיפורים שלהם עלי תמיד מצטטים מקורות עלומים ולא קיימים. מאוד לא ישר!" כתב המועמד הרפובליקני.



אתמול נחשפו פרטים נוספים על התחקיר שפירט את חובותיו של טראמפ. הסעיף העיקרי שהעלה את חמתם של מתנגדיו של טראמפ כלפי המועמד לנשיאות היה החוב הגדול על בניין משרדים במנהטן שבו מחזיק טראמפ בבעלות חלקית, כאשר על פי ה"ניו יורק טיימס" שניים מהבנקים שעומדים מאחורי ההלוואות לטראמפ היו בנק סין וגולדמן זאקס. מתנגדיו של טרמאפ בתוך המפלגה טוענים כי בעבר תקף טראמפ עצמו בחריפות את הבנקים האלו על תמיכתם ביריביו הפוליטיים תוך שהוא מסתיר את העובדה כי הוא עצמו קשור אליהם בעסקיו.



מתנגדיו של טראמפ טענו כי במהלך הקמפיין הוא תקף את סין והציג אותה כ"מדינה הלוקחת את העבודות שלנו ואת הכסף שלנו" ותקפו אותו על שהסתיר את שיתוף הפעולה שלו עם הבנק הסיני. הם גם ציינו את העובדה כי טראמפ סירב עד היום לחשוף את החזרי המס שלו או להיענות לדרישה לאפשר הערכה של שווי נכסיו על ידי ועדה עצמאית.



אלן ווייזלברג, מנהל הכספים הראשי של קבוצת טראמפ, התייחס לעובדה כי על פי ה"ניו יורק טיימס" עומדים חובותיו של טראמפ על 650 מיליון דולר, בעוד טראמפ עצמו ציין בטפסי המועמדות שהגיש לוועדת הבחירות כי חובותיו נאמדים ב־315 מיליון דולר בלבד. "ההפרש נובע מחוסר מידע מספיק שאסף העיתון. יכולנו להשאיר את סעיף החובות ריק, אבל בחרנו לחשוף הכל. החלטנו כי כאשר נכס נמצא ב־%100 בבעלותו של טראמפ, כל החובות לגביו ייחשפו. זה מעבר למה שדורש החוק" אמר ווייזלברג.