המירוץ לבית הלבן שוב ירד היום (שישי) לתקיפות אישיות כאשר שני המועמדים לנשיאות, הדמוקרטית, הילרי קלינטון, והרפובליקני, דונלד טראמפ, האשימו אחד את השני בגזענות. הריב החל בתשדיר בחירות ששחרר מטה קלינטון, שמציג את תמיכתם של ארגוני עליונות לבנה והקו קלוקס קלאן במועמד הרפובליקני. התשדיר עוסק גם בקשר בין יועצו החדש של טראמפ, סטב באנון, שמואשם בטיפוח גזענות באתר החדשות שהקים, ברייטבאט.

בנוסף לתשדיר, קלינטון האשימה את טראמפ עצמו בגזענות והאשימה את המפלגה הרפובליקנית בכך שהיא נכנעה לקולות הקיצונים בה. "מההתחלה, דונלד טראמפ בנה את הקמפיין שלו על דעות קדומות ופאראנויה", אמרה קלינטון בנאום בנוואדה והוסיפה, "הוא מביא קבוצות שנאה למרכז הבמה ועוזר לשוליים הקיצוניים להשתלט על המפלגה הרפובליקנית". 

 

לאחר מכן טענה קלינטון שאמרותיו האחרונות של טראפ מוכיחות שאינו ראוי לנשיאות: "אני רוצה להבהיר זאת: אסור שאדם עם היסטוריה ארוכה של אפליה גזעית, שסוחר בתיאוריות קונספירציה שנמצאות בצהובונים ובפינות אפלות באינטרנט, ינהל את המדינה או יפקד על הצבא. תשאלו את עצמכם, אם הוא לא מכבד את כל האמריקאים, כיצד הוא יוכל לשרת את כל האמריקאים?".
 

מונעת מאנשים להצביע למען שינוי


 
טראמפ אמר בתגובה לכך כי קלינטון לוקחת את הקולות של הקהילה האפרו-אמריקנית כמובנים מאליהם, "היא הראתה חוסר כבוד לאוכלוסיה האפרו-אמריקנית", והמשיך, "אנחנו מבהירים את זה בנאומים שלנו ובהלך המחשבה שלנה וזה משפיע באופן משמעותי".
כמו כן האשים טראמפ את קלינטון בבריונות וטען שהיא "מאיימת על בוחרים שרוצים עתיד טוב יותר ומכריחה אותם להצביע נגד שינוי, קלינטון לא תוקפת אותי, היא תוקפת אנשים מכל הרקעים, שתומכים בתנועה המדהימה הזאת", וקינח בציוץ שבו טען כי "הנאום של קלינטון פונה לזרמים הגרועים בחברה שלנו, עליה להתבייש בעצמה".