הולך ונהיה צמוד: 73 ימים לבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית, מובילה ב-5% על פני יריבה, המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס. בשיאו, עמד הפער בין השניים על 12% לטובתה של מזכירת המדינה לשעבר. 



על פי הסקר, 41% מאלה שצפויים להצביע יתמכו בקלינטון, לעומת 36% שיתמכו ביצביעו לטראמפ. 23% לא הביעו תמיכה באף אחד משני המועמדים, סירבו לומר אמרו שיצביעו למישהו אחר או כלל לא יצביעו. 



כשמוסיפים לסקר גם את המועמדים של המפלגות הקטנות, הפער של קלינטון קטן ל-3% בלבד - 39% לעומת 36% לטראמפ, בתוך סטיית התקן של הסקר, העומדת על 35. המועמד של המפלגה הליברטריאני, גארי ג'ונסון מקבל 7% ואילו מועמדת המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין - 3% בלבד. 



במהלך השבוע האחרון, תקף טראמפ את יריבתו בהאשמות, שהוכחשו על ידה, שתרומות לקרן הצדקה של משפחתה השפיעו על פעולותיה בעת כהונתה כמזכירת המדינה, בין השנים 2009 ל-2013. בנוסף, עלו שאלות לגבי השימוש שעשתה בשרת הדואר האלקטרוני פרטי ולא בממשלתי. 



שני המועמדים העיקריים ירדו בימים האחרונים לפסים אישיים והאשימו אחד את השנייה בגזענות. הריב החל בתשדיר בחירות ששחרר מטה קלינטון, שמציג את תמיכתם של ארגוני עליונות לבנה והקו קלוקס קלאן במועמד הרפובליקני. התשדיר עוסק גם בקשר בין יועצו החדש של טראמפ, סטיב באנון, שמואשם בטיפוח גזענות באתר החדשות שהקים, ברייטבאט.

בנוסף לתשדיר, קלינטון האשימה את טראמפ עצמו בגזענות והאשימה את המפלגה הרפובליקנית בכך שהיא נכנעה לקולות הקיצונים בה. "מההתחלה, דונלד טראמפ בנה את הקמפיין שלו על דעות קדומות ופאראנויה", אמרה קלינטון בנאום בנוואדה והוסיפה, "הוא מביא קבוצות שנאה למרכז הבמה ועוזר לשוליים הקיצוניים להשתלט על המפלגה הרפובליקנית". 

טראמפ אמר בתגובה לכך כי קלינטון לוקחת את הקולות של הקהילה האפרו-אמריקנית כמובנים מאליהם, "היא הראתה חוסר כבוד לאוכלוסיה האפרו-אמריקנית", והמשיך, "אנחנו מבהירים את זה בנאומים שלנו ובהלך המחשבה שלנה וזה משפיע באופן משמעותי".
 
כמו כן האשים טראמפ את קלינטון בבריונות וטען שהיא "מאיימת על בוחרים שרוצים עתיד טוב יותר ומכריחה אותם להצביע נגד שינוי, קלינטון לא תוקפת אותי, היא תוקפת אנשים מכל הרקעים, שתומכים בתנועה המדהימה הזאת", וקינח בציוץ שבו טען כי "הנאום של קלינטון פונה לזרמים הגרועים בחברה שלנו, עליה להתבייש בעצמה".