מיילים חדשים שמתפרסמים על ידי מחלקת המדינה מציגים תפנית חדשה בקשר שבין קרן קלינטון לבין המעגל הפנימי של הילרי קלינטון בעת שהייתה מזכירת המדינה. המיילים פורסמו בעקבות עצומה של קבוצת אזרחים שמרנית בשם Citizens United, שביקשה לחשוף באילו נושאים התעסקה הקרן בעת שקלינטון שימשה מזכירת המדינה. 



על פי אחד הממילים, מחודש דצמבר 2010, התבקשה העוזרת הקרובה של קלינטון, הומא אבדין, על ידי דאג באנד, בכיר בקרן, להזמין לארוחת צהריים עם נשיא סין שלושה בכירים מארגונים שתרמו לקרן קלינטון.



כמעט שבועיים לאחר הבקשה, בתכתובות מייל נוספת, ביקש באנד להושיב בשולחן את אחת מראשי החברות. אבדין השיבה: "אני אבקש". בהתכתבות המיילים שלחה אבדין לבכיר בקרן קלינטון את רשימת המוזמנים לביקורו של נשיא סין והציעה שיתוף מידע בביקורו של נשיא סין. באנד סרב להגיב לטענות ומסר כי "קרן קלינטון פועלת לשפר את החיים ברחבי העולם".



דיוויד בוסי, נשיא Citizens United, אמר: "לאחר יותר משנתיים של בקשות לחופש המידע והתדיינות ממושכת האמת סוף סוף יוצאת לאור". לדבריו, "הצוות הבכיר של הילרי קלינטון עבד באופן שוטף עם קרן קלינטון כדי לתגמל תורמים בכירים להם התאפשרה גישה מיוחדת במשך ארבע שנים שקלינטון כיהנה כמזכירת המדינה".



לא הייתה העדפה לאנשים פרטיים


ממחלקת המדינה ומטה הקמפיין של קלינטון נמסר לרשת ABC כי תורמים לא קיבלו העדפה מיוחדת או השפעה כל שהיא בעדיפות. דוברת מחלקת המדינה, אליזבט טרודו, מסרה לרשת הטלוויזיה: "מחלקת המדינה לא מאמינה שזה ראוי איזה אנשים פרטיים להזמין לאירוע רשמי של הממשל". בנוסף, דובר מטה הבחירות של קלינטון, ג'וש שוורין אמר כי מדובר במתקפה פוליטית על הקלינטונים: "Citizens United היא קבוצת ימין שתוקפת את משפחת קלינטון כבר משנת 1990 ומנסים שוב לעשות משהו מכלום".



"לחקור את התורמים לקלינטון". דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
"לחקור את התורמים לקלינטון". דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


לפני כשבוע פנה המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, בקריאה למשרד המשפטים האמריקני למנות תובע מיוחד ולחקור את התורמים לקרן קלינטון והאם הם זכו ליחס מיוחד ממחלקת המדינה בעת שקלינטון כיהנה כמזכירת המדינה. בנוסף, טראמפ האשים את הנשיא לשעבר ביל קלינטון ואת רעייתו המועמדת לנשיאות בהפיכת קרן הצדקה שהקימו לתכנית "תשלמו תקבלו" כשתורמים עשירים, זרים ומקומיים קיבלו טובות ממחלקת המדינה בין השנים 2013-2009 כשהילרי הייתה הדיפלומטית הבכירה ביותר של ארצות הברית.