יושב ראש בית הנבחרים האמריקאי, פול ריאן, בירך את נשיא ארצות הברית המיועד דונלד טראמפ, בנאום שנשא היום (רביעי) בוויסקונסין וקרא לו לאחד את המדינה. ריאן הסביר את ניצחונו של טראמפ, בכך שהוא שמע ציבור גדול באמריקה שהרגיש שהוא לא מיוצג ושקולו לא נשמע. "שבעה מתוך 10 אמריקאים מרגישים שהם איבדו תקווה בממסד", אמר ריאן, והמשיך "הם לא מרגישים ששומעים אותם ושמייצגים אותם. טראמפ שמע קול שאף אחד לא שמע. הוא התחבר עם אנשים כמו שאף אחד לא עשה. הוא הפך את הפוליטיקה שלנו על פיה".



ריאן התייחס גם לקמפיין הקשה והמפלג שניהלו שני המועמדים לנשיאות והודה כי "הדמוקרטיה שלנו יכולה מבולגנת", אך הצהיר כי "עכשיו, כמו שאנו עושים כל ארבע שנים, הגיע הזמן לרפא את הפצעים. טראמפ עשה זאת בנאום הניצחון שלו אתמול". יו"ר בית הנבחרים קרא לדמוקרטים לשלב ידיים עם השלטון, והוסיף שהנשיא היוצא, "ברק אובמה והילרי קלינטון יעזרו לנו להפוך את ארצות הברית לגדולה". 



דונלד טראמפ. צילום: Getty Images
דונלד טראמפ. צילום: Getty Images



הבכיר הרפובליקני בירך גם את סגן הנשיא המיועד, מייק פנס, והצהיר כי הוא דיבר עם פנס וטראמפ מספר פעמים במהלך היום וכי השניים "הרוויחו את מנדט, ועכשיו אנוו צריכים לאחד את המפלגה הרפובליקנית. אנחנו פנינו לכולם וקראנו להם להתאחד, ובגלל זה אני שמח", אמר ריאן והמשיך, כי הם דיברו על עבודה משותפת.



"אני אומר, תראו את הפוטנציאל שלנו, תראו את הכיוון שהיינו בו, והכיוון שאנחנו צריכים ללכת אליו. התוצאות הן מדהימות. לא חשבנו שזה יכול לקרות, טראמפ הביא הרבה אנשים לקו הסיום. עכשיו יש לנו עבודה חשובה לעשות, הוא יעזור לנו לחזור לחירות, הקשבה לכולם, ונאמץ את זה. זה חלק מהמפלגה המאוחדת שאנחנו".