למרות שבשורותיה משחקים רפאל ואן דר וארט, לואיס הולטבי, איביצ'ה אוליץ' והשוער רנה אדלר, כולם בינלאומיים בהווה ובעבר, המבורג השתרכה כל העונה במרתף של הבונדסליגה וזקוקה כעת (שידור ישיר בספורטHD2)  לניצחון על שאלקה, ובנוסף לעזרה מהמשחקים האחרים כדי לשרוד.

למעשה, מועדון הפאר (לשעבר) מצפון גרמניה, עם שש תארי אליפות והיחיד שלא חווה ירידת ליגה מאז ייסוד הבונדסליגה ב-1963, זקוק לנס כדי להישאר או לפחות לסיים במקום ה-16 המוליך למבחנים מול השלישית בונדסליגה השנייה.
כדי לשרוד עוד עונה בין הגדולות המבורג, פרט לניצחון על שאלקה, תייחל לניצחון או תיקו של פאדרבורן במשחקה הביתי עם שטוטגרט. במקרה כזה פאדרבורן ושטוטגרט יירדו.

דינוזאורים גם יעקבו בעניין אחרי קרב ראש בראש הנוסף בין המועמדות לירידה, המשחק בו תארח האנובר את פרייבורג, ויקוו שההתמודדות לא תסתיים בתיקו. במקרה כזה המפסידה היא זו שתלך למבחנים. 
משחקים נוספים:
פאדרבורן - שטוטגרט 2:1 (הצטרפו לזירת המשחק)
האנובר - פרייבורג 0:2 (הצטרפו לזירת המשחק)
מהלך קרבות ההישרדות:
 דקה 3
האנובר -פרייבורג 0:1, קיוטאקה היפני העלה את האנובר ל-0:1 וסיבך את האורחים. אין שינוי במיקום שלושת האחרונות.
 דקה 4
פאדרבורן - שטוטגרט 0:1, ווצ'ינוביץ' עם בעיטה חדה מ-16 מטרים נתן לפאדרבורן יתרון מוקדם והעלה את קבוצתו למקום ה-16, המוביל למבחנים. המבורג ושטוגרט יורדות.
 דקה 36
פאדרבורן - שטוטגרט 1:1, דידאבי השווה אחרי הרחקה לא מוצלחת של הגנת המקומיים והחזיר את האורחים למקום ה-16. כרגע שטוטגרט במבחנים, המבורג ופאדרבורן יורדות.  
 דקה 49
המבורג - שאלקה 0:1, אוליץ' נציל את הערבובייה ברחבת האורחים והעלה את המבורג ליתרון ולמקום ה-15 בטבלה. כרגע פרייבורג במבחנים, שטוגרט ופאדרבורן יורדות. 
 דקה 58
המבורג – שאלקה 0:2, הולטבי העלה כדור חופשי לרחבה ורייקוביץ' הבלם נגח את השני פנימה וקירב את קבוצתו להישארות בליגה.
 דקה 72
פאדרבורן - שטוטגרט 2:1, גינצ'ק מצא את עצמו לבד מול השוער, עבר אותו וגילגל פנימה. נכון לעכשיו: המבורג במבחנים, פרייבורג ופאדרבורן ירדות.
 דקה 84
האנובר - פרייבורג 0:2, קרמש עם שער עצמי למעשה מוריד את פרייבורג לליגה השנייה, כעת היא צריכה תיקו בשביל להגיע למבחנים או לקוות לשער של פאדרבורן במפגש המקביל. 
 דקה90
האנובר - פרייבורג 1:2, פטרסן מצמק ונותן תקווה למארחים.