חברת הכנסת בוקר תציע את "חוק מישאלוף" למיגור תופעת המנודים

מושיקו מישאלוף
מושיקו מישאלוף | צילום: אריאל שלום

סגנית יו"ר הכנסת נפגשה עם קפטן הפועל עכו משה מישאלוף במטרה למנוע את חזרתה של תופעת המנודים בכדורגל הישראלי ותגיש הצעת חוק בנושא

(גודל טקסט)

סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת נאווה בוקר נפגשה אתמול (שני) עם שחקן הפועל עכו משה מישאלוף במטרה למנוע את הישנות תופעת המנודים בכדורגל הישראלי.

חברת הכנסת בוקר אמרה: "נפגשתי אתמול עם משה מישאלוף ואשתו שנמצאת בחודש מתקדם להריונה ושמעתי מהם איך במשך מספר שבועות נוהגים ראשי הקבוצה במשה ובחבריו "המנודים", ופשוט הזדעזעתי. לא יתכן שמעסיק בכל תחום במשק ינהג בעובדיו כאילו היו סחורה פגומה שאינה ראויה יותר לשיווק. מדובר בשחקן שמחזיק בחוזה העסקה ומחובת המעסיק לכבד את החוזה ואת האדם איתו נחתם החוזה ולאפשר לו תנאים ראויים לפעילות."

בכוונתה של חה"כ בוקר להגיש הצעת חוק שתביא למיגור התופעה: "לא מדובר במקרה יחיד, אלא בתופעה רחבת היקף שמחייבת תיקון בחוק. בימים אלה אני בוחנת אפשרות להגיש הצעת חוק שתמנע מהמעסיקים בספורט להרע את תנאיהם של הספורטאים, כאשר אחד הפרמטרים העיקריים להרעת תנאים על פי הצעת החוק היא אימון השחקן במנותק מהקבוצה. הפגיעה היא לא רק כעת אלא גם עתידית, שכן יתקשה שחקן שלא מצוי בכושר משחק למצוא קבוצה שתקלוט אותו."

"אני מתקשה להבין כיצד מועדון מקצועני נוהג באופן הזה בשחקן ששירת את הקבוצה במשך שש שנים", הוסיפה חברת הכנסת. "איפה הסנטימנטים לקפטן שנתן את נשמתו לקבוצה. במקרה של מושיקו הנידוי הגיע בשלהי הקריירה, במקרים אחרים מדובר בשחקנים צעירים שעלולים לסיים את הקריירה המקצוענית שלהם בעקבות ביזוי מעמדם וירידה חדה בכושר שלהם". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי