יישאר בשבת: מכבי פתח תקווה החליפה ביתיות עם עכו

אבי לוזון
אבי לוזון | אודי ציטיאט

לאחר שאיצטדיון המושבה לא יכול היה לארח בשבת, ולאחר שפתרונות אחרים לא נמצאו נאלצו המלאבסים לנדוד צפונה והמשחק יתקיים ב-20:30. אבי לוזון: "לא היתה לנו ברירה"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה נאלצה להחליף ביתיות עם הפועל עכו ותשחק במגרשה של האורחת מהצפון בשבת ב-20:30 במסגרת המחזור ה-11 של ליגת העל. המשחק המקורי היה אמור להתקיים במושבה בשבת ב-18:00 אבל מנהל האצטדיון התנגד לקיום המשחק.


"למרות כל מאמצינו לארח את הפועל עכו במגרשינו הביתי, אצטדיון המושבה בפתח תקווה  ביום שבת או ביום ראשון מנהל האצטדיון אבי סמובסקי והבוסים שלו לא נתנו לנו לשחק בימים אלה ואישרו לנו לשחק ואך ורק ביום שלישי, דבר שגרם להתנגדות מצד הפועל עכו", כך נאמר בהודעה רשמית של המועדון ממלאבס, "בתחילה הבוסים של מר סמובסקי ביקשו מאתנו לשלם סכום של 40 אלף שקל לשזרוע נוסף אם נארח בשבת או בראשון. הסכמנו גם לזאת אך סמובסקי והבוסים התנגדו גם לזה בסופו של דבר".





עוד נאמר בהודעה כי: "אנו מצטערים על כך שגם  ראש העיר פ"ת מר איציק ברוורמן, איתמר אלדר מנכ"ל החברה לפיתוח פת וסמובסקי, מנהל האצטדיון גורמים לנו נזקים ולא עוזרים לנו למרות שהיינו מוכנים לשלם. אי לכך נאלצנו להחליף ביתיות עם הפועל עכו. חבל שבעיריית פתח תקווה לא מוקירים את התרומה שלנו לתדמיתה ולחינוך בני הנוער שבעיר.  אנו מצרים על כך שאנו לא מקבלים את התמיכה הראוייה מפרנסי העיר למרות היותנו הקבוצה הבכירה בעיר מכל ענפי הספורט. תודה לניר ינקלביץ', המשנה למנכ"ל מנהלת הליגות בכדורגל על הניסיון לעזור".


ההודעה על החלפת הביתיות והתזוזה בשעת המשחק באה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים מצד הקבוצה לפתור את הבעיה. במכבי פתח תקווה קיוו שראש העיר ברוורמן ישכנע את סמובסקי לקיים את המשחק בפתח תקווה. אבל כל המאמצים עלו בתוהו. אבי לוזון מסר לספורט1: "לא היתה לנו ברירה אלא להחליף ביתיות כי אין אף מגרש חלופי בסביבה". 



הביתיות הוחלפה בלית ברירה. לוזון (אודי צטיאט) 


מאוחר יותר התראיין אבי סמובסקי, מנהל אצטדיון "המושבה", שסיפר ב-103FM על החלפת ביתיות עקב מצבו של כר הדשא: "הזריעה התבצעה ב-8 בנובמבר, כך שבכל מקרה המשחקים של סוף השבוע לא היו אמורים להתבצע באצטדיון. ב-3.10 כבר יצא על כך מכתב לקבוצות המעורבות. שזרוע צריך לקחת 30 יום, אבל מאחר שלמכבי פתח תקווה הייתה בעיה לקחתי על עצמי שבוע לקזז מהתהליך. אנחנו מעצמה אדירה בתחום החקלאות, אזי שהיו צריכים או לייבא או לפתח זן שלא ייאלץ לבצע את כל התהליך הזה".


על טענותיה של מכבי פתח תקווה: "אני לא יכול להיות אחראי על הודעות מועדון. הכי קל שהמנהלת תגיד שהקבוצות ישברו את הראש במקום לנסות ולעזור לשפר את העניין. גם עם מכבי פ"ת היה פתרון והוצע לדחות את המשחק לאמצע השבוע וכך גם היה נשמר הפייר-פליי, אבל תתפלאו לשמוע שהמנהלת היא זו שקיבלה רגליים קרות. אין גם ספק שאם משחקים 4-5 קבוצות על אותו מגרש אז צריך לבצע כל שבוע תיקונים בכדורגל".


גם הפועל עכו בשעת ערב מאוחרת הגיבה לאירועי היום ומסרה: " לפני שמר סמובסקי מטיל האשמות חסרות כל בסיס הגיוני, מוטב לו היה מתעסק בתפקיד עליו הוא אמון, והוא טפול להעמדת המגרש אותו הוא מנהל, בהתאם ללוחות הזמנים אותה קבעה המנהלת מבעוד מועד. מיותר לציין כי איש מאנשי המועדון אינו שוחח עם מר סמובסקי וביגוד לדבריו, מועדון הכדורגל הפועל עכו בא לקראת קבוצת מכבי פת והציע החלפת ביתיות, מה שבסופו של דבר הביא למציאת פתרון לבעיה שנוצרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי