קשה בלי שאראס: מכבי תל אביב הובסה 99:84 אצל ז'לגיריס

ארט פרחוסקי
ארט פרחוסקי | אודי ציטיאט

האקס המיתולוגי של הצהובים ומאמן הליטאים הוציא תכנית משחק מושלמת ששיתקה את ג'קסון וקול והשיג שיא מועדון (14 שלשות). רול (17 נקודות) לא מנע מספאחיה הפסד עשירי: "נלחמים על הפלייאוף"

(גודל טקסט)

עשר שנים לא ניצחה ז'לגיריס בבית את מכבי תל אביב. אבל מצד שני גם לא היה את שארונאס יאסיקביציוס על הקווים. שחקן גאון מתפתח אט אט למאמן ענק. לא סתם הצהובים חיזרו אחריו במרץ בקיץ והסתפקו בסוף בנבן ספאחיה.

הליטאי הוציא תכנית משחק שעיקרה למנוע את הכדור מפייר ג'קסון ואת הפיק אנד רול ולתת לארט פרחובסקי לנצח אותו מתחת לסל. וזה עבד: 84:99 לז'לגיריס, שפתחה די מהר פער דו ספרתי ונתנה לצהובים לרדוף אחריה. ג'קסון רק עם 12 נקודות ושלושה אסיסטים (לצד שלושה איבודים ובעיית עבירות מוקדמת) והסנטר הבלארוסי עם 14 נקודות ושבעה ריבאונדים.

בפתיחת הרבע השלישי נדמה היה שמכבי חוזרת ושאראס בצרות. הצהובים נתנו הגנה וג'קסון ניהל היטב את ההתקפה ואף קלע את השלשה שהורידה את ההפרש למינימום, 55:54. אלא שאז ג'קסון צבר עבירה שלישית וכשהקרואטי החזיר אותו המשחק היה כבר גמור.


מזרחי ואבא של שאראס. סגרו חוזה לעונה הבאה? (אתר רשמי מכבי ת"א)

מכבי לא נתנה גם הגנה גדולה, קשה לנצח כשסופגים 99 נקודות (לא כל יום מילאנו) ומאפשרים ליריבה לקבוע שיא מועדון עם 14 שלשות. נקודות אור בערב הזה? ג'ונה בולדן עם 12 נקודות ו-27 נקודות מדד. מייקל רול על הנחישות והמלחמה ועל הובלת רשימת הקלעים עם 17 נקודות. אפשר גם לתרץ את האווירה הביתית (14,448 צופים לא הולך ברגל) אבל בשורה התחתונה הצהובים ירדו למאזן של 10:11 ותחזיק אצבעות מחר לכוכב האדום מול באסקוניה (11:9).

קלעו למכבי: רול 17, פרחוסקי 14 (ו-7 ריב'), ג'קסון, דשון תומאס, ובולדן (9 ריב' ו-7 אס') – 12 כ"א, נוריס קול 9, אלכס טיוס 4, ג'ון דיברתולימאו ודיאנדרה קיין 2 כ"א. 


ספאחיה. ז'לגיריס עשתה את ההבדל מחוץ לקשת (אודי ציטיאט)

בסיום המשחק אמר נבן ספאחיה: "יש כאן אווירה מדהימה וקהל נפלא, כל אירופה יכולה להיות גאה במה שהיה כאן. הם שיחקו משחק מדהים ואני חושב, תקנו אותי אם אני טועה, שהם עשו שיא לשלוש. אם קבוצה אחת קולעת כל כך הרבה שלשות באחוזים כאלה, אז אני חושב שעלינו לשנות משהו בהגנה ולחזור הביתה ולהתכונן למשחק הבא כי אנחנו נלחמים על הפלייאוף".

מהלך המשחק


אוהדי מכבי ת"א הגיעו לספוג את החוויה מהאולם בקובנה (אתר רשמי מכבי FOX)

רבע ראשון
מכבי פתחה עם מייקל רול, פייר ג'קסון, ארט פראחוסקי, דיאנדרה קיין וג'ונה בולדן שלקח פעמיים ריבאונד התקפה, 2:4 לצהובים. אלא הליטאים שיחקו התקפות מסודרות פינו מקום לשלשות חופשות ועלו ליתרון 8:14. נוריס קול נכנס במקום ג'קסון והוריד ל-24:20 בדרך ל-26:20 בסיום הרבע.


ג'קסון. הפעם הוא מאכזב, לפחות בשני הרבעים הראשונים (אודי ציטיאט, קובנה)


רול. החזיק את הצהובים במחצית עם תשע נקודות (אודי ציטיאט, קובנה)

רבע שני
ארתוראס מילאנקיס פתח את הרבע עם 3 מ-3 ל-3 והמארחת פתחה פער דו ספרתי משכנע, 23:37. המאזן משלוש שיחק תפקיד מרכזי אמצע הרבע השני כשז'לגיריס עם 7 מ-10 בעוד מכבי עם 0 מ-8.  התפרעות של שאראס כלפי השופטים ועוד שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית של טאופן הורידו את ההפרש לחמש, 42:37. התמונה המוכרת חזרה על עצמה עד הסוף, קווין פנגוס עלה מהספסל ודפק שתי שלשות למארחת, רול הלך פנימה ושמר על פיגור סביר, 53:46.

 שאראס. ההתפרעויות על הקווים פגעו בהפרש של קבוצתו (אודי ציטיאט, קובנה)


פרחוסקי. 12 נקודות במחצית (אודי ציטיאט, קובנה)

רבע שלישי
האורחים פתחו בהגנה מצוינת ורצו ל-2:8 עם שתי שלשות ראשונות, אבל אז במצב של פיגור מינימלי 55:54 בלבד צבר ג'קסון עבירה שלישית ויצא. שאראס לקח פסק זמן, מטווח השלשות של הליטאים חזר וז'לגיריס טסה ל-6:19 ופתחה פער מבטיח, 60:74 ו-62:76 עם הירידה לסוף הרבע.

רבע רביעי
ג'קסון חזר מאוחר למגרש וצהובים גם לא פתחו באינטנסיביות של תחילת הרבע השלישי, וריבאונד התקפה של פאולוס יאקונוס קבע 72:87 לליטאים. סוף הסרט ובסיום 84:99.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי