זמן לחשוב כמו קבוצת תחתית: מכבי חיפה מסרבת להכיר במצבה

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | ערן לוף

הירוקים מכירים בכישלון הענק, מאוכזבים משחקני הרכש, אבל ממשיכים בגישת "לי זה לא יקרה". לפני המשחק מול ק"ש (18:15, ספורט4) כוכבי העבר מנסים להסביר איך הקבוצה לא תרד ומי השחקנים שעומדים למבחן אופי

(גודל טקסט)

"השנים האחרונות לא היו ברמה שאנחנו רגילים לראות ממכבי חיפה. עשינו חריש עמוק ואני חושב שעלינו על הבעיה וצירפנו שחקנים בהתאם", כך אמר נשיא מכבי חיפה יעקב שחר בראיון פתיחת העונה לאתר הרשמי של המועדון. אף אחד אחר במכבי חיפה לא ציפה שחצי שנה מאוחר יותר, תתמודד הקבוצה נגד הירידה, ככל הנראה בעונה הכושלת ביותר בעידן שחר כספונסר ובהמשך כבעלים.

הערב במחזור ה-22, מכבי חיפה תארח את עירוני קריית שמונה (18:15, שידור ישיר בספורט4) והיא אפילו לא נאבקת על הפלייאוף העליון. היריבה העירונית השאירה לה אבק, היא לא מסתכלת על מכבי תל אביב או הפועל באר שבע ואפילו לא על נתניה או בני יהודה, אלא לוטשת עיניים לכיוון הפועל רעננה, מ.ס. אשדוד והפועל אשקלון וזאת אחרי טראומת המחצית השנייה בדרבי בגביע. בחיפה לא מסתירים את הלחץ הגדול בו נמצא המועדון, אבל מעל פני השטח אף אחד לא מדבר על ירידה – וזה המצב המסוכן. כי מי שאומר "לי זה לא יקרה", יכול למצוא את עצמו בסיום העונה בבור עמוק.

מתחת לפני השטח ישנו חשש כי הקבוצה תתקשה במאבקי התחתית אליהם היא לא ערוכה ותיגרר עד לליגה הלאומית. "גם בהפועל תל אביב אמרו שזה לא יקרה, ואומנם הבעיות שלהם לא היו הבעיות שלנו, אבל לצערנו אנחנו לא בטוחים לגמרי שאנחנו מבינים את כל הבעיות שלנו", התבטא השבוע גורם במכבי חיפה שהוסיף: "כולם דיברו בקיץ על כישרונות גדולים שהגיעו לכאן כמו אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, שלומי אזולאי ומאור בוזגלו בתוספת זרים שרובם שחקני נבחרות, ולכן הכישלון הוא ענק".


אחת העונות הגדולות בהיסטוריה הירוקה (רוני שיצר)

עונת 1993/94 הייתה אחת העונות הגדולות בהיסטוריה של מכבי חיפה שתחת המאמן גיורא שפיגל, בה היא זכתה באליפות ללא הפסד. אחריה הגיעו שבע שנים רעות ללא אליפות. השנה הנוכחית תהיה השביעית של הירוקים מאז האליפות האחרונה. מבחינת נקודות, יכולת ואחוזי הצלחה, מדובר בשפל המדרגה, אבל במועדון מתקשים לעכל ושמים לעצמם מטרות כמו גביע לפני ההישארות בליגה.

שניים מהכוכבים הגדולים של אותה אליפות היו השוער רפי כהן והחלוץ אלון מזרחי. האווירון שעוקב מקרוב אחר הקבוצה מתקשה להבין את גודל הירידה החדה במועדון. "מכבי חיפה מבינה לצערה את המצב שהיא קבוצת תחתית לכל דבר", אמר מזרחי. "הצוות ההולנדי יודע איפה הקבוצה נמצאת ואני מקווה שיידעו למצוא את הדרך ולצבור נקודות. אני חושב שעכשיו צריך לשחק יותר הגנתי ופחות הרפתקני. המטרה לשחק על המהירות של ניקיטה רוקאביצה וסינטיהו סלליך, ששניהם גם ככה המבקיעים המצטיינים של הקבוצה העונה".

מבחינת האווירון, קבוצת תחתית צריכה לשחק כמו קבוצת תחתית ולא לחשוב על שום דבר מלבד הישארות בליגה: "מכבי חיפה לא יכולה לשחק כמו פעם כשהייתה קבוצה גדולה, אלא חייבת לקחת נקודות בכוח. גם מבחינה מנטלית יש שם שחקנים שעברו דברים בכדורגל הישראלי ויצטרכו להתמודד עם המצב. זה יכול להיות כתם לכולם ואף אחד לא רוצה בזה. הם חייבים לנצח כבר בשבת".


מזרחי. מכבי חיפה צריכה לשחק כמו קבוצת תחתית (דני מרון)

גם רפי כהן מרגיש את הלחץ ואומר: "באופן כללי, מכבי חיפה זה מועדון לחוץ והם נמצאים בסיטואציה שהם לא רגילים אליה, ובטח שהמצב בכלל לא סימפטי. יש שם מספיק שחקנים שצריכים להשאיר את הקבוצה בליגה, אבל ישנו גם לחץ לא קטן מהקהל. שחקני מכבי חיפה צריכים להתכונן לסיטואציות של מאבקי תחתית ולהבין שכל נקודה חשובה בטח במשחקי הבית, וכמובן לדעת לעשות נקודות מול היריבות הישירות בתחתית הליגה".

אנאליסט ביצועי הספורט, דן ולנסי, מביא זווית מעט שונה על הבעיות בחיפה: "למכבי חיפה יש צוות מקצועי זר וצריך לתת להם לעבוד. צריך להבין בסופו של דבר מה לא עובד בחיפה. יש הרגשה בישראל שאם שחקן מרוויח סכומים גדולים אז הוא שחקן גדול וזה לא ככה. במכבי חיפה יש שחקני כדורגל טובים, אבל ספק אם הם ספורטאים שעתידם לפניהם או אחריהם. אם כדורגלן זה או אחר לא יכול לעמוד בדרישות הספורטיביות, זה לא משנה מה גודל הכישרון שלו. במכבי חיפה יש אווירת תסכול ששילמו הרבה כסף על שחקנים, אבל הקבוצה ממשיכה להפסיד. במכבי חיפה מתקשים להבין שהם צריכים לנצח בקרבות ויש אולי שחקנים שלא אוהבים להתמודד במאבקים והמאבקים האלה הם שיקבעו את הקריירה שלהם.

"יש שחקנים שמבינים שלא יקבלו חוזה יותר גבוה מזה שיש להם בחיפה ואז יש להם סיבה מספיק גדולה להיאבק עד לסיום העונה. בעיניי, מי שיכול לעזור בתקופה הזאת הם אלו שיהיו נאמנים וזה אומר שחקני בית. מכבי חיפה היא קבוצה לא רעה שצריכה לבנות זהות ברורה ואולי זה ייבנה תחת הצוות ההולנדי. מכבי חיפה צריכה להבין שחשוב היום זה הניצחון בקרב ולא היופי ולפיכך לסיים את העונה".


הצוות ההולנדי. צריכים לתת להם לעבוד (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי