פיפ"א החליטה: טכנולוגיית VAR תהיה בשימוש במונדיאל 2018

ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו | Gettimages

ההחלטה עברה היום (שבת) ברוב קולות ותעמוד לאישור בעוד כשבועיים. ההערכה היא שמערכת השיפוט באמצעות וידאו תיכנס לשימוש גם בליגות הבכירות לאחר משחקי גביע העולם

(גודל טקסט)

ועידת המחוקקים של פיפ"א החליטה שטכנולוגיית VAR תהיה בשימוש בגביע העולם ברוסיה בקיץ הקרוב. פירושה של ההחלטה הוא ששופטים יעזרו בצילומים חוזרים על מנת להכריע במצבים בהם העין האנושית יכולה לטעות. ניסויים בטכנולוגיה הוכיחו שיש לה השפעה מהותית על המשחק, וקרוב לוודאי שלאחר המונדיאל יוכנס השימוש בה גם לליגות הבכירות בעולם.

עד היום, החשש המרכזי לגבי השיטה היה שקצב המשחק יופרע לעתים קרובות מדי ויהיה פחות מהנה לצפייה, אבל מועצת הכדורגל הבינלאומית, שהתכנסה היום (שבת) בציריך, החליטה שממילא אין צורך בטכנולוגיה באופן תכוף מדי והשימוש בה לא יפריע לקצב המשחק. ההחלטה עברה ברוב של שישה מתוך שמונה קולות, והוכרזה בסיום הישיבה על ידי נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו.


למרות ההצבעה בעד ברוב קולות, ההחלטה תקבל חותמת סופית רק ב-16 במרץ בישיבת פיפ"א בקולומביה. קולות בפיפ"א אומרים שהעניין הוא פורמלי בלבד, ואין שום סיבה שההחלטה תבוטל. כל השופטים במונדיאל יהיו בעלי ניסיון בשימוש במערכת ה-VAR, וכרגע הדאגה הגדולה ביותר היא שהכנסת המערכת תגרום לשופטים להיות פחות החלטיים גם במקרים בהם אין בה צורך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי