מנכ"ל ההתאחדות האנגלית השווה מגן דוד לצלב קרס

מרטין גלן
מרטין גלן | Gettyimages

סערה באנגליה בעקבות דבריו של מרטין גלן על הסמל הצהוב שענד גווארדיולה, שאמר "לא נאפשר סמלים כמו מגן דוד וצלב קרס". יו"ר הקהילה היהודית: "בלתי הולם ופוגעני". גלן התנצל מאוחר יותר

(גודל טקסט)

אנגליה סוערת בעקבות דבריו של מנכ"ל התאחדות הכדורגל המקומית מרטין גלן, שתקף הבוקר (שני) בחריפות את מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה על כך שענד טלאי צהוב לאות הזדהות עם אסירים קטלאנים ובין השאר גם השווה סמלים דתיים ופוליטיים בהערה שנויה במחלוקת.

המאמן הספרדי כבר נקנס בעבר על השימוש בסמל, אך הפעם התגובה הייתה יוצאת דופן. גלן תקף את גווארדיולה באופן חסר תקדים ואמר בין השאר: "אי אפשר לאפשר סמלים דתיים בכדורגל. זה כמו מגן דוד או צלב קרס או תמונה של נשיא זימבבואה המודח רוברט מוגאבה על החולצה".


מנכ"ל ההתאחדות לא הסתפק בהשוואה המזעזעת ואמר: "הטלאי הוא אמירה פוליטית, זה סמל של קטאלוניה, אבל יש הרבה ספרדים אחרים שנדפקים מזה. איפה יעבור הגבול? מה יהיה מותר לענוד ומה אסור?".

יו"ר הקהילה היהודית באנגליה, סיימון ג'ונסון, הגיב לדברים: "דבריו של גלן נאמרו בטעם רע ובכושר שיפוט לקוי. מגן דוד הוא סמל עם חשיבות רבה לעם היהודי ברחבי העולם. להזכיר אותו ביחד עם צלב קרס או תמונה של מוגאבה זה בלתי הולם ופוגעני. נביע בפני ההתאחדות את האכזבה שלנו מההתבטאות". גם מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית נריה מאיר הוציא הודעה, ובה אמר: "נמשיך להניף את דגלי ישראל ואת מנורת בית"ר בכל אירוע ספורט רשמי באירופה. לעולם לא נקפל את הדגל ולא נתבייש בסמלינו".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הגיב: ההשוואה הצינית וחסרת ההתחשבות בין מגן דוד לצלב קרס היא לעג להיסטוריה ואינה מתקבלת על הדעת. אני מצפה מאדם במעמדו של גלן להבדיל בין סמלו הנצחי של עם ישראל לבין סמל שמייצג את התגלמות הרוע והשנאה בעולם. אני מזמין את גלן לביקור במחנות ההשמדה או ביד ושם בכדי לעמוד מקרוב על ההבדלים".

מרטין גלן. עורר סערה (gettyimages)
מרטין גלן. עורר סערה (Gettyimagesׂ)

מאוחר יותר פרסם גלן הודעת התנצלות, ובה נאמר: "אני רוצה להתנצל על כל פגיעה שנגרמה על ידי הדוגמאות שנתתי כאשר התייחסתי לסמלים פוליטיים ודתיים בכדורגל, במיוחד בהתייחסות למגן דוד, שהוא סמל חשוב מאוד לעם היהודי בכל רחבי העולם. אני אדבר עם מועצת המנהיגות היהודית ואתנצל בפני ראשיה באופן אישי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי