זידאן נלחם על בנזמה ומנע את מעברו לארסנל בקיץ

קארים בנזמה
קארים בנזמה | AFP

פרטים חדשים נחשפו אודות גיבור העלייה של ריאל לגמר האלופות, שכבר היה על סף מעבר ללונדון רגע לפני שהעונה יצאה לדרך. וגם: החשש במדריד ממוחמד סלאח והרצון לנקום בקייב על הגמר האחרון מול ליברפול

(גודל טקסט)

שני שערים בחצי גמר האלופות יכולים לשנות את גורלו של כל שחקן, והוכיח זאת ביום שלישי האחרון קארים בנזמה, השחקן הכי מושמץ בריאל מדריד העונה שהבקיע צמד ב-2:2 מול באיירן מינכן בסנטיאגו ברנבאו ובתקשורת הספרדית זוכה למחמאות לאחר חודשים קשים עבורו, בלשון המעטה.

כחלק מהכתבות הרבות סביב בנזמה מאז אותו צמד בדרך לגמר, נחשפים גם פרטים על הקיץ האחרון של הצרפתי. על פי "אל מונדו" הספרדי, לא היה חסר הרבה שבנזמה היה משחק היום במדי ארסנל. למעשה, ממש ברגע האחרון שני אנשים חשובים בחייו הצליחו לשכנעו להישאר בבלאנקוס, על אף שארסן ונגר לחץ עליו להגיע.

מי שלחש על אוזנו הוא כמובן זינדין זידאן, המאמן שנתן לו גב כל השנה – למרות שכבש רק תשעה שערים עד למשחק האחרון בכל המסגרות. פרט לזידאן, פורסם שהאיש השני שאחראי להישארותו הוא אביו, כשגם אמו תמכה בכך שלא יעזוב את מדריד לטובת לונדון. עבור בנזמה מדובר בתמיכה מהאב הביולוגי שלו ומהאב הרוחני זידאן, מי שתומך בו מאז הגיע לריאל מדריד ב-2009 מליון – תחילה כחבר ואחר כך כעוזר מאמן וכמאמן. השניים התחברו בקלות גם בשל הרקע הדומה המשותף לשניהם כצרפתים ממוצא אלגי'ראי.


האב הביולוגי והאב הרוחני סייעו לו לקבל את ההחלטה (AFP)

בנזמה לא רצה להתראיין אחרי המשחק, כנראה בעקבות היחס שזכה לו מהתקשורת במהלך העונה. הוא כבש רק חמישה שערים בליגה, שניים באלופות, אחד בסופרקאפ הספרדי ואחד בגביע המלך. לפתע כבש צמד במשחק הכי חשוב של העונה ויחד עם קיילור נבאס המושמץ אף הוא היו המצטיינים נגד הבווארים.

זידאן אמר על כך: "אם אני דואג לשחקנים האלה, הם נותנים יחס בחזרה ולפעמים בזמן הכי חשוב כדי להציל את העונה". זיזו אמר שהוא קיבל את העצה הזאת מקרלו אנצ'לוטי, שאהב את מדיניות ה"יד הרכה" לשחקנים. אנחל די מריה, למשל, כבש עבור אנצ'לוטי בגמר האלופות בליסבון ועכשיו בנזמה עשה זאת ולפחות השער הראשון היה בזכות ולא בחסד.


השחקן הכי מושמץ של ריאל מדריד הפך לגיבור העלייה לגמר (Gettyimages)

עוד במדריד, "אס" דיווח שבריאל מדריד יהיו נחושים לנקום בליברפול על הניצחון שלהם ב-1981 בגמר של פאריס, 0:1 משער של המגן אלן קנדי. בוב פייזלי היה אז המנג'ר של ליברפול והבלאנקוס חזרו לגמר גביע האלופות לראשונה אחרי 15 שנה תחת המאמן וויאדין בוסקוב, עם שחקנים כמו קאמצ'ו, אולי שטיליקה, חואניטו וסנטילינה. זה היה הגמר האחרון בו ריאל מדריד הפסידה באלופות. מאז זכתה עוד שש פעמים בתואר.

ב"מארקה" הביעו חשש ממו סלאח וכתבו: "אם מישהו מסוגל לעצור את הבלאנקוס זה המצרי שיכול להתמודד ראש בראש עם כריסטיאנו רונאלדו. סלאח כבש 43 שערים ורשם 15 בישולים ב-50 משחקים העונה והוא ללא ספק האיום הגדול ביותר על ריאל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי