צפו: סטוק ירדה לצ'מפיונשיפ, ברומיץ' גברה על טוטנהאם

שרדן שאקירי
שרדן שאקירי | Gettyimages

הפוטרס איבדו יתרון בביתם ונכנעו 2:1 לקריסטל פאלאס בדרך לליגת המשנה, הבאגיז הכניעו 0:1 את טוטנהאם משער של ליברמור בדקה ה-92 וימשיכו במאבק ההישרדות. סאות'המפטון ספגה בדקה ה-96, אך עלתה מעל הקו האדום

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-37 והלפני אחרון בפרמיירליג יצאו לדרך היום (שבת) וכבר בפתיחתו נקבעה היורדת הראשונה, כאשר סטוק סיטי לא השכילה לשמור על יתרון והפסידה בביתה 2:1 לקריסטל פאלאס – בכך היא נפרדת מהפרמיירליג אחרי 10 שנים רצופות. לעומתה, ווסט ברומיץ' הצליחה להדהים את טוטנהאם, ניצחה בביתה 0:1 משער של ג'ק ליברמור בדקה ה-92 ובכך תמשיך להיאבק על הישרדותה בליגה הבכירה.

במשחק המאוחר של היום, סאות'המפטון כבר הוליכה 0:1 במשחק החוץ מול אברטון, תוצאה שהייתה מעלה אותה מעל לקו האדום ומורידה רשמית את ווסט ברומיץ', אבל שרשרת טעויות בהגנה בסיום הדקה ה-95 (השופט הוסיף ארבע דקות) הובילה לשוויון של טום דייויס ממש עם פתיחת הדקה ה-96. הקדושים אמנם עלו מעל לקו האדום בשל הפרש שערים עדיף והורידו לשם את סוונזי, אבל באמצע השבוע השתיים ייפגשו למשחק קריטי שעשוי להכריע את זהות שתי היורדות הבאות.

סטוק – קריסטל פאלאס 2:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
קבוצתו של פול למברט ידעה שאפילו תוצאת תיקו עלולה להוריד אותה רשמית עוד היום, אבל לא ניצלה את הזדמנויותיה, אפשרה לקריסטל פאלאס לעקוץ במתפרצת וכשהפקירה את ההגנה גם ספגה את השני מרגלי המגן פטריק ואן אנהולט ותנשור לצ'מפיונשיפ.


שאקירי ולמברט חגגו במחצית הראשונה, אבל זה הסתיים במפח נפש עבורם (AFP)

סטוק לא ניצחה כבר 13 משחקים רצופים, וגם כשנראה היה שהיא מתקרבת לניצחון ראשון מאז ה-0:2 על האדרספילד ב-20.1 הודות לשער של שרדן שאקירי בדקה ה-43, הם הצליחו לחרב לעצמם את המשחק. בדקה ה-68 איבד המחליף רמדאן סובחי כדור, ווילפריד זאהה הוביל מתפרצת ובסופו של דבר רובן לופטוס צ'יק סידר שער קל לג'יימס מקארתור. המהפך הושלם בדקה ה-86, אז שוב זאהה יצא להתקפה, העביר רוחב שפגע במגן יריב והגיע לוואן אנהולט שלא התבלבל באחד על אחד מול ג'ק באטלנד.

בעקבות ההפסד לסטוק 30 נקודות והיא במרחק של שלוש נקודות מסוונזי שמעל לקו האדום, אך לברבורים עוד שלושה משחקים לשחק ובאמצע השבוע היא פוגשת את סאות'המפטון – כך שאחת מהשתיים לכל הפחות תשיג נקודה ולמעשה סטוק לא תוכל לעלות מעל לקו האדום וירדה רשמית. בראשון הבא סטוק תפגוש את סוונזי במחזור הסיום, משחק שיכול להיות בעל חשיבות רק עבור סוונזי, אם לא תשרוד רשמית עד אז או שמא תאפשר לסאות'המפטון לעקוף אותה. קריסטל פאלאס בזכות הניצחון במקום ה-11 עם 41 נקודות, הבטיחה רשמית את הישארותה. כזכור, פאלאס החלה את העונה עם שבעה הפסדים רצופים בהם כלל לא כבשה.


נפרדים מסטוק סיטי אחרי 10 שנים רצופות בפרמיירליג (Gettyimages)

ווסט ברומיץ' – טוטנהאם 0:1
לא פחות ממדהים. הבאגיז הצליחו לנצח 0:1 את טוטנהאם משער של ג'ק ליברמור בדקה ה-92, שדחק מקו השער שתי דקות בתוך תוספת הזמן, ומנעו את ירידתם לפחות במספר ימים. ווסט ברומיץ', במשחקה הביתי האחרון לעונה, הצליחה לנצח משחק שני ברציפות ולרשום מחזור חמישי ללא הפסד, עלתה למקום הלפני האחרון כשלזכותה 31 נקודות והיא רק שתי נקודות מחוף מבטחים, אך תצטרך לראות כיצד יסתיים משחק התחתית הקריטי באמצע השבוע בין סוונזי לסאות'המפטון שעלול להוריד אותה רשמית. במחזור סיום העונה הם יפגשו את קריסטל פאלאס שהבטיחה היום את הישארותה, יקוו אולי להישרדות כנגד כל הסיכויים.

התרנגולים, לעומת זאת, נותרו במקום הרביעי עם 71 נקודות והם כלל לא הבטיחו את המקום בטופ 4, הרי שצ'לסי החמישית תשחק מחר מול ליברפול ולזכותה 66 נקודות ומשחק פחות מלקבוצתו של מאוריסיו פוצ'טינו.


הבאגיז מסרבים להרים ידיים, אבל זה לא תלוי רק בהם (AFP)

אברטון – סאות'המפטון 1:1 (לחצו לצפייה בתקציר)
איזה סיום מטורף בגודיסון פארק. ניית'ן רדמונד המחליף כבש בדקה ה-56 וסאות'המפטון הצליחה לשמור על היתרון עד השניות האחרונות של המשחק, אבל השופט הוסיף ארבע דקות, בזבוזי הזמן הובילו לכך שהמשחק התארך ובדקה ה-96 הצליח טום דייויס להכניע את אלכס מקארת'י ולמנוע מווסט ברומיץ' לרדת עוד היום.

סאות'המפטון איבדה את הבלם מאיה יושידה בדקה ה-85 בכרטיס צהוב שני ואדום וקרסה תחת הלחץ, כשסדרת טעויות בהגנה למעשה הן שאפשרו לטופיז ללחוץ את שער האורחת ולהשוות ממש בשנייה האחרונה. אברטון נותרה במקום השמיני עם 49 נקודות, היא לא תוכל לסיים שביעית והיא חמש הפרש מלסטר התשיעית בקרבות המיקום במרכז הטבלה, ואילו הקדושים כעת עם 33 נקודות – עלו מעל לקו בזכות הפרש שערים עדיף על פני סוונזי, אבל השתיים ייפגשו בוויילס ביום שלישי למשחק קריטי.


רדמונד חגג, יושידה הורחק והקדושים ספגו בדקה ה-96 (AFP)

בורנמות' – סוונזי 0:1
הברבורים נכנעו לשער של ראיין פרייזר בדקה ה-37 והסתבכו כהוגן בתחתית, לקראת שני משחקיהם הבאים מול סאות'המפטון באמצע השבוע ובשבוע הבא מול סטוק. לסוונזי כעת 33 נקודות, היא מתחת לקו האדום בעקבות התיקו של סאות'המפטון מול אברטון וביום שלישי השתיים ייפגשו בוויילס למשחק קריטי שעשוי לקבוע את זהות שתי היורדות הנוספות.

משחקים נוספים
ווטפורד 2 (רוברטו פריירה 2, אנדרה גריי 28, טרוי דיני החמיץ פנדל 39 – ניוקאסל 1 (איוזה פרס 55).
לסטר סיטי 0 – ווסטהאם 2 (ז'ואאו מריו 34, מארק נובל 64)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי