במצרים דורשים את פיטורי קופר, שטען: "סלאח לא יפרוש"

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

יום אבל אצל הפרעונים אחרי ההפסד המביך מבחינתם 2:1 לערב הסעודית שגרם לסיום הטורניר עם אפס נקודות, שחקן העבר עבדל ראחים מוחמד ששימש כפרשן הלך לעולמו לאחר השער בדקה ה-95

(גודל טקסט)
אכזבה גדולה במצרים אחרי ההפסד לערב הסעודית 2:1. הקמפיין נגמר בהתרסקות טוטאלית עם שלושה הפסדים ורק שני השערים של מוחמד סלאח יכולים אולי מעט להמתיק את הגלולה המרה, אבל במצרים דורשים לפטר את המאמן הקטור קופר.


בניגוד לידיעות לפיהן סלאח לא מרוצה בנבחרת המצרית אחרי שאולץ להצטלם עם מנהיג צ'צניה ראמזן קדרוב, הנחשב לאחד העריצים הגדולים בעולם, חלוץ ליברפול פרסם הודעת התנצלות לאוהדים ואמר: "אנחנו רוצים לבקש סליחה מכל האוהדים של הנבחרת שבאו לעודד אותנו. אני יודע שקשה להם מאוד עכשיו. אני רק רוצה לומר שחזרנו לשחק במונדיאל אחרי 28 שנה ויש כמה שחקנים שלא היה להם את הניסיון הדרוש, אבל מבטיח שנחזור לגביע העולמי ב-2022".


גם שוער מצרים עיסאם אל חדארי שהיה לשחקן הכי מבוגר ששיחק בטורניר פרסם הודעת התנצלות: "אני מתנצל בשמי ובשם כל השחקנים, אבל גאה במה שהשגתי במונדיאל. ניסינו הכל ולא היה לנו מזל. זה הכדורגל".

"What I accomplished in this tournament was the result of years of hard work, dedicated training and suffering that only a few know about."

Saving #WorldCup penalties aged 45 doesn't come easy, ya know!#EGY record-breaker Essam El Hadary spoke to us https://t.co/XbVaO4BpNGpic.twitter.com/Bjyboot1qk

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) 25 ביוני 2018


ראשי עיריית וולגוגרד, אנדי קוסולפוב, אמר ברוסיה כי סלאח לא יעזוב את הנבחרת בגלל הסיפור של צ'צ'ניה. "הוא לא יעזוב בגלל הצילום המשותף עם ראמזן קדוב", אמר ראש העיר שמקורב לנשיא צ'צ'ניה. גם הקטור קופר המאמן אמר: "זה לא נכון שסלאח יפרוש מהנבחרת. השחקנים בנבחרת מעריכים מאוד את ההזדמנות שניתנה להם לשחק עבור ארצם במונדיאל".


ההפסד גרם גם לטרגדיה במדינה. עבדל ראחים מוחמד, כדורגלן לשעבר ומאמן זאמלק בעבר שעבד כפרשן בטלוויזיה המצרית למשחקי המונדיאל, מת בפתאומיות מיד אחרי ההפסד אחרי שמצרים ספגה בדקה ה-95. הוא פרשן בערוץ ספורט מצרי ולדברי חבריו היה לו מצב רוח טוב כל המשחק, אבל אחרי השער של הסעודים חש ברע והובהל לבית החולים שם נקבע מותו בשל דום לב. "ניסינו להחיותו במשך חצי שעה", אמר אחד הרופאים לעיתון "אל מסרווי".


בערב הסעודית קיימת שביעות רצון מהניצחון שלהם אחרי שני המשחקים הראשונים הגרועים. המאמן הארגנטיני חואן אנטוניו פיצי שהיה מועמד לפיטורין אחרי ההפסד 5:0 לסעודים ימשיך כנראה בתפקידו. הוא הבהיר כי הוא מרוצה מאוד מעבודתו בנבחרת. הוא מצפה לשמוע מהסעודים האם יאריכו לו את החוזה בימים הקרובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי