ברצלונה הביסה 1:7 את אוסאסונה, 2:6 לריאל על דפורטיבו

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

האלופה התעללה בנועלת הטבלה עם ארבעה שערים ב-10 דקות. הבלאנקוס התאוששו מהקלאסיקו, צמד לחאמס

(גודל טקסט)

במחזור ה-34, זה שאחרי הקלאסיקו, שתי הענקיות של הכדורגל הספרדי סיפקו כל אחת קונצרט משלה עם ניצחונות אדירים. בקאמפ נואו, ברצלונה המשיכה את החגיגה מ-2:3 על הבלאנקוס עם 1:7 מטורף על דפורטיבו לה קורוניה. בריאזור, ריאל ללא שלישיית ה-BBC, התפוצצה עם 2:6 על דפורטיבו לה קורוניה ושמה את ההפסד הדרמטי ליריבה השנואה מאחורה.

בארסה עדיין ראשונה בשל המאזן הפנימי, אך כזכור לחבורה של זינדין זידאן עדיין משחק חסר מול סלטה ויגו, אותו תשלים בחודש הבא. במשחק נוסף, סוסיאדד גברה 3:2 על ולנסיה ולגאנס הביסה 0:3 את לאס פלמאס.  


ברצלונה – אוסאסונה 1:7 

ברצלונה עבדה קשה לחזור לפתוח את מאבק האליפות עם הניצחון הדרמטי בקלאסיקו. הערב זה הלך הרבה יותר קל. נועלת הטבלה, שירדה רשמית, לא היוותה יריב לאלופה ששיחקה ללא לואיס סוארס וניצחה בהילוך ראשון. המחצית הראשונה הייתה סולידית והסתיימה ב-0:2 אחרי שערים של ליאו מסי ואנדרה גומש המושמץ. אוסאסונה צימקה עם פתיחת המחצית השנייה, ואז נפתחו המבערים. הפורטוגלי והפרעוש השלימו צמדים, פאקו אלקסר, עוד רכש לא מוצלח, הרשית את החמישי, אבל הרגע הגדול של המשחק היה שער בכורה של חאבייר מסצ'ראנו (פנדל) ובסך הכל רביעייה תוך 10 דקות! זה היה המשחק ה-319 של הארגנטינאי ושער ראשון בקריירה אחרי שלוש שנים וראשון אי פעם בפנדל. 


כבר אחרי 12 דקות כבש גיבור הקלאסיקו, מסי, את ה-501 שלו במדי בארסה. הפרעוש ניצל טעות חמורה של פאוסטו, חטף כדור ושעט באין מפריע כל הדרך עד להקפצה אמנותית מעל סלבטורה סיריגו, 0:1 מוקדם. החגיגה נמשכה בדקה ה-30, כשאיבן ראקיטיץ' העביר מימין ואנדרה גומש המושמץ ירה פנימה את השני שלו העונה. רוברטו טורס צימק בדקה ה-48 בבעיטה חופשית מושלמת. 





אנדרה גומש. צמד נדיר לפורטוגלי (gettyimages)

השער עורר את ברצלונה. מסצ'ראנו נגח לקורה, השופט התעלם מפנדל על ראקיטיץ' ובדקה ה-57 הגיע השלישי. ג'רארד פיקה בעט לקורה ועל הריבאונד השתלט גומש שהשלים צמד בבעיטה שטוחה. ארבע דקות עברו ומסי סיפק עוד רגע קסם עם בעיטה נהדרת ברגל שמאל מחוץ לרחבה שחדרה פנימה. מיד לאחר השער הוחלף על ידי הילד קרלס אלנייה. אלא שהחגיגה רק המשיכה ופאקו אלקסר סגר שער שלישי תוך שבע דקות לאחר הקפצה נפלאה של ארדה טוראן. בארסה לא נרגעה וחאבייר מסצ'ראנו נכנס גם הוא להיסטוריה עם שער בכורה בבארסה בפנדל (67). 


אלקסר כנראה התקנא בחבריו והשלים גם הוא צמד בדקה ה-86, לאחר שקיבל מסירת עומק מסרחיו בוסקטס, חלף על פני השוער וגלגל פנימה את השביעי. צמד ראשון במדי בארסה לחלוץ שהגיע מוולנסיה. בארסה עם 101 שערי ליגה ב-34 משחקים. מדהים. 
 






דפורטיבו לה קורוניה – ריאל מדריד 6:2
ללא כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל וקארים בנזמה (שלישיית ה-BBC) הבלאנקוס פשוט התפוצצו מהדקה הראשונה, תרתי משמע, אז כבש אלברו מוראטה. חאמס רודריגס הוסיף צמד (14 ו-66), והמשיך את היכולת טובה מהקלאסיקו שם כבש גם כן. איסקו (77) וקאסמירו, עם שער שני ברציפות (87) הוסיפו. פלוריאן אנדונה (15) וחוסלו (84) כבשו למארחת האומללה, שנמצאת שבע נקודות מעל הקו האדום.





חאמס רודריגס. כבש משחק שני ברציפות (gettyimages)


לקראת שבוע חשוב הכולל מחזור ליגה נוסף בו יפגוש את ולנסיה, וחצי גמר ליגת האלופות בשלישי מול יובנטוס, זינדין זידאן יכול מעט לחייך. האמת, מגיע לו אחרי שהחלו הדיבורים ההזויים על עתידו בעקבות ההפסד לבארסה.

לאס פלמאס – לגאנס 3:0 

אחרי שבעה משחקים ללא ניצחון, הקבוצה הקטנה ממדריד השיגה שלוש נקודות חשובות שקירבו אותה מאוד להישרדות. מיגל אנחל גררו בישל ללוסיאנו (55), כבש בעצמן כעבור ארבע דקות והבליץ הושלם עם פנדל מדויק של לוסיאנו (61). משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ללאס פלמאס המידרדרת. הניצחון של לגאנס הוריד רשמית את אוסאסונה וקירב גם את גרנאדה לליגה השנייה. 


ולנסיה – סוסיאדד 3:2
הבאסקים הלוהטים השיגו ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים ושבו זמנית למקום השישי. דייגו אלבס כבש שער עצמי כבר אחרי 30 שניות. וויליאן ז'וזה הרשית את ה-12 שלו העונה בפנדל בדקה ה-30. מיקל אויארסבאל החליף את הברזילאי וחגג שער ראשון העונה בדקה ה-65. שלוש דקות מאוחר יותר קטע נאני רצף 283 דקות של העטלפים ללא שער עם פנדל מדויק וסימונה זאזה הקטין בדקה ה-72. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי