שיבק: לא ציפיתי להיות פה כשהתעוררתי הבוקר

שיבק מוצג במכבי תל אביב
שיבק מוצג במכבי תל אביב | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב הטרי הוצג: "כשמכבי ת"א מבקשת שתבוא לעזור להם אתה מגיע". הפועל חולון בחרה: הפיינל פור ייערך בהיכל מנורה מבטחים

(גודל טקסט)
זו הייתה אמורה להיות מסיבת עיתונאים לכבוד סיום העונה הסדירה בליגת העל ותחילת הפלייאוף, אך את גולת הכותרת תפסו אירועי הבוקר כשאריק שיבק הוצג כמאמנה החדש של מכבי תל אביב במקום איינרס בגאצקיס שפוטר.

המאמן הטרי של הצהובים אמר: "לא חשבתי שאהיה פה כשהתעוררתי בבוקר. אמרו לי לבוא לעזור, היתה לנו פגישה די קצרה ומאוד ממצה. אני אפגש עם כל הצוות. לא צריך להתעסק במה שהיה אלא רק במה שיהיה".




הסיכוי בפלייאוף: "זה מורכב מחמישה משחקים. המצב לא פשוט, זה ברור. אם לא הייתי מאמין שאפשר לעשות את זה לא הייתי כאן. אין זמן לעשות יותר מדי ולכן חבל לתרץ. ניפגש עם אנשים ונצא לדרך כדי להגיע הכי טוב והכי מוכנים לסדרה עם הרצליה. מקווה שנעבור את הסדרה והכל יכול להיות".


הסיכוי להוציא את הקבוצה מהמשבר: "זה לא סוד שמכבי תל אביב נמצאת במצב לא טוב. אני אנסה לנסות את כל מה שאני יכול כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הזה".




שיבק. יחזיק בצלחת גם בסיום העונה? (דני מרון) 

 
 

העונה הבאה: "זכיתי באליפות בראשון לציון וזה לא ממש עזר לי כדי להישאר, אז זה לא כזה רלוונטי".



מעמד המאמן: "אין קשר למעמד המאמן. לא קיבלתי טלפון אחד מאז שפוטרתי מראשל"צ. כשמכבי תל אביב וראשיה מבקשים שתבוא לעזור להם, אתה מגיע. אם אזכה באליפות ולא ירצו אותי בעונה הבאה אז מה שווה החוזה? לא אעבוד במקום שלא רוצה בי. אני לא סוגר דלתות ולא רב עם אף אחד".


המועמדות ברגעים אחרים העונה: "ביקשתי מכולם לא לדבר על מה שהיה גם בקטעים האלה כי לא יעזור".

ההכנות לסדרה: "בתקופות קצרות אי אפשר לקחת את החפיסה ולערבב מחדש. נצטרך להרים את האיכות של מה שיש. אי אפשר לשנות את הכל".





שיבק. יחזיק בצלחת גם בסיום העונה? (דני מרון)


קפטן הצהובים גיא פניני הוסיף: "אנחנו יכולים לעשות משהו גדול העונה. אנחנו נעשה את זV ואנחנו כן מאמינים. אנחנו בתקופה לא טובה מבחינת יכולת ומספרים ואי אפשר להסתיר את זה, אבל הגענו לפלייאוף ויש לנו יתרון ביתיות ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות משהו יפה למרות שכולם מפקפקים. מכבי תל אביב עדיין יכולה לקחת אליפות".


מוקדם יותר פתח שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל את מסיבת העיתונאים לקראת הפלייאוף: "צריך להודות למכבי תל אביב שסידרו לנו רייטינג טוב. העונה מגיעה לשלבי השיא ולשמחתי אין לנו מושג מי תהיה אלופת המדינה. אני גאה שהליגה הישראלית נחשבת לאחת התחרותיות באירופה, בארבע שנים שאני במנהלת כל שנה יש אלופה אחרת, ויש סיכוי שגם השנה תהיה אלופה שונה כי כל הקבוצות הפלייאוף יכולות להיות אלופות".



שלמה אייזיק, בעלי הפועל חולון שסיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון, ולכן בחרה היכן יירך הפיינל פור הודיע: "יש לנו היכל מדהים בחולון, אבל לצערי לא נוכל לארח בו ולא נותר לנו אלא לבחור בהיכל מנורה מבטחים".


יו"ר הטוטו יוסי פילוס הפתיע כשחשף: "הטוטו, כפי שכבר הבהיר בעבר, מצדד בסדרת גמר המייצרת חוויית צפייה מתמשכת אצל הצופה. מאחל בהצלחה לכל הקבוצות".



אריק שיבק עם הקפטן החדש שלו (דני מרון)


מאמן הפועל אילת עודד קטש התייחס לדילמה בין סדרות לפיינל-פור: "לדעתי אליפות צריכה להיות מוכרעת בסדרות. המעבר יצר עניין אחר ובאז, אבל צריך לחזור מזה לסדרות ולנסות ולא לצמצם פערים בשיטות מלאכותיות. אליפות לוקחים בסדרות, ככה גדלתי".


בנוסף, ניסה קטש לעשות סוף לשמועות על הפסדים בגלל חישובי מפגשים: "מעולם לא ניהלתי משחק כדי להפסיד אותו. חטאתי בנושא הזה פעם אחת בתור שחקן, מי שיודע, יודע. זה הרגיש פחות טוב ולא אחזור על זה".


קפטן הפועל אילת אפיק ניסים אמר על השאיפות של קבוצתו: "עשינו סיבוב שלישי טוב למרות ההפסדים האחרונים. נקווה שבשבילנו ובשביל העיר אילת שהאוהדים יגיעו ונעשה מה שאנחנו מצפים מעצמנו ונגיע לפיינל-פור".



הקפטנים והצלחת הנכספת (דני מרון)


מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני אמר: "אנחנו מרוצים מהתהליך שאנחנו עוברים. המטרה של כולם פה היא להגיע לפיינל פור, ואז במשחק אחד הסיכויים הם 25% לכל הצדדים. לאורך כל העונה הוכח שלכל הקבוצות יש איכות וביטחון. יש לנו יותר אפשרויות ואנחנו יכולים להיות טובים יותר. הניצחונות האחרונים הוסיפו לביטחון שלנו, אבל המשחקים היו צמודים ותהיה תחרות קשה. במשחק אחד הכל יכול לקרות".


"לכל משחק אנחנו צריכים להתכונן", הוסיף המאמן האיטלקי. "בטח שלמשחק כזה ובשלושה משחקים נוכל לעשות התאמות. יש לי ביטחון בשחקנים שלהרבה מהם יש ניסיון ונעשה רוטציות בהתאם. כולם צריכים להיות מוכנים לשחק".


קפטן הפועל ירושלים יותם הלפרין התייחס לכך שהפייל פור ייערך בתל אביב: "לא רואה משמעות לאיפה המשחקים ישוחקו, יש יתרון בסדרה אבל בפיינל פור אני לא חושב שזה משמעותי. לא משנה איפה משחק".


שמוליק ברנר, מאמן האלופה מכבי ראשון לציון אמר על סיכויי קבוצתו: "יש לנו שלושה שחקני מפתח שאני מקווה שיהיו כשירים למשחק הראשון באילת. אנחנו באים אחרי חודש וחצי יותר טובים אבל נפגוש קבוצה שהיתה יציבה וטובה לאורך כל העונה. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו עדיין אלופים ורוצים לעשות את זה שוב".




מאמני ליגת העל (דני מרון)


הקפטן ניצן חנוכי הוסיף: "תהיה סדרה קשה מאוד מול אילת. לחשוב על אליפות זה רחוק מאיתנו ובאים לעשות את הטוב ביותר. הכל פתוח".


מאמן עירוני נהריה, אריק אלפסי התייחס לסדרה עם ירושלים: "אנחנו באים לסדרה עם ירושלים במומנטום טוב. עשינו סיבוב שלישי מצוין. העובדה שאנחנו מול קבוצה איכותית עם המון כלים לא אומרת שנגיע בפחד. החיסרון של שחקנים לא יפגע".


הקפטן ערן אסנטי אמר: "יש לירושלים סגל רחב ואיכותי. השנה הכל יכול לקרות וזה הוכח. גם אנחנו ספציפית עשינו את זה ונתכונן כמו שצריך בשביל זה".


המאמן אלופת הליגה הסדירה הפועל חולון, דן שמיר אמר: "הפועל חולון בשבילי ובשביל הכדורסל הישראלי זה מקום מיוחד. אנחנו מאוד גאים בעונה הסדירה שעשינו, לעשות מהפך כזה מהעונה שעברה זאת הרגשה מיוחדת. נקווה שתהיה לזה המשכיות".





הפלייאוף: "זאת עונה אחרת מהעונה הסדירה. קבוצות מכירות אחת את השניה. יש דברים שלא עובדים".


העונה הקסומה: "עברנו פציעות קשות שמשנות קבוצה. הגיעו שחקנים שעשו מאמץ להשתלב. אני לא חושב שאנחנו כל כך טובים, אבל זה אומר משהו. זו קבוצה מאוד מיוחדת שכיף לאמן אותה".


העדיפות לסדרות: "אחת הבעיות היא שלא משחקים מול הקהל ביתי שלך. צריך לשאוף לזה שכל אחת תשחק בבית שלה מול הקהל הביתי שקונה מנויים".


הקפטן שלומי הרוש התייחס לחיבור בין השחקנים: "הכימיה שנוצרה בינינו השחקנים רואים אותה. כיף לנו לשחק יחד ושם רואים את החיבור. לא יודע לאן זה יוביל אותנו. אנחנו מתרכזים בפלייאוף ונקווה לעבור את הסדרה". 





מאמן מכבי חיפה עופר רחימי התייחס לסיכויים מול חולון: "נצטרך לשחק יותר חכם ויותר אגרסיבי מה שלא קרה במהלך העונה. איבדנו מהגמישות שלנו בציוותים מאז הפציעה אבל אנחנו בתהליך התקדמות. הקבוצה הזו יצאה ממשברים השנה ונקווה שנוכל להפתיע".


הקפטן עוז בלייזר הוסיף: "זה סדרה מאוד לא פשוטה מול חולון. היה לנו סיום עונה פחות טוב אבל אנחנו מאמינים למרות החסרון של וויל גרייבס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי