עשתה צדק: מכבי חיפה בגמר אחרי 74:85 אדיר על מכבי תל אביב‎

אנדרו גאודלוק מכבי תל אביב
אנדרו גאודלוק מכבי תל אביב | עדי אבישי

חמישה מאמנים ועונה רעה כמעט נשכחו אחרי ה-0:3 על הרצליה, אבל מופע של הירוקים סיים לצהובים את העונה. פינקני ודיברתולמיאו כיכבו, זה יסתיים בצלחת?

(גודל טקסט)

בפעם השלישית ברציפות, מכבי תל אביב לא תהיה בגמר הליגה הישראלית. הצהובים הגיעו כפייבוריטים אחרי הסדרה המצויינת נגד בני הרצליה, אך פשוט לא יכלו להגנה האדירה של מכבי חיפה, ולמשחק ההקרבה המצוין.


אחרי העונה המסוייטת שעברה על יושבי יד אליהו, הצליחה המדורגת שמינית לגרום להם עוד מבוכה ודווקא באולמם הביתי בדרך לגמר נגד הפועל ירושלים. אנדרו גאודלוק בלט עם 24 נקודות, שהם כמעט שליש מסך הנקודות הקבוצתיות. מעבר לגל מקל (12), ודי ג'יי סילי (10), אף שחקן צהוב לא הצליח ליזום.
 


הירוקים מהצפון הובילו כבר מהפתיחה, והפגינו אגרסיביות בלתי מתפשרת שהוציאה את מכבי תל אביב מהמשחק. קווין פינקני להט, הוריד תשעה ריבאונדים קריטיים (ארבעה בהתקפה), וסיים כקלע המצטיין של חיפה עם עשרים נקודות. שחקניו של רחימי הביסו עם הצהובים בריבאונד (30:43), חטיפות (5:10) ובנקודות מדד כלליות (77:113).


ג'ון דיברתולומיאו הפגין דווקא מחצית ראשונה חלשה, ונראה היה שהמעמד גדול עליו. במחצית השניה התעורר הגארד בענק, סיים עם 19 נקודות והוסיף שלשה מדהימה על גיא פניני בתוספת עבירה, שסיימה מיני מומנטום צהוב. גם בדקות הפחות הטובות היו שם ווילי וורקמן או גרגורי ורגאס עם פעולות חשובות שהבטיחו ניצחון חיפאי.





שמעון מזרחי על הכסא המפורסם
שמעון מזרחי. לאן מכבי תמשיך מכאן? (עדי אבישי)


מהלך המשחק
רבע ראשון
במכבי תל אביב פתחו אנדרו גאודלוק, ויקטור ראד, יוגב אוחיון, קווינסי מילר וג'ו אלכסנדר. אצל מכבי חיפה עלו בחמישיה אורלנדו מנדז-ולדז, גרגורי ורגאס, עמית שימחון, קווין פינקני ועוז בלייזר.


שימחון ומנדז-ולדז פתחו עם חמש נקודות ירוקות רצופות, כשחיפה גם שידרה שהיא באה לשמור חזק. אוחיון ניסה מעט להרגיע וצימצם ל-14:8, אך החיפאים הלכו חזק לריבאונד התקפה ולא נתנו ליריבתם לפתח מומנטום. המגמה נמשכה בדרך לפער דו ספרתי עד שמקל בחדירה גדולה הוריד ל-14:22, ואיתי שגב עם שתי חסימות קבע את תוצאת הרבע.


רבע שני
ורגאס המשיך לשמור על מרחק ביטחון מהצהובים, ושלשה של עמית שימחון העלתה שוב לדו- ספרתי. גיא פניני עלה לקול הקנטות הקהל, בעיקר הירושלמי, אך הבחורים של אריק שיבק נראו אבודים, אחרי שלמרות הגנה טובה חטפו שלשה אדירה מוורקמן שהקפיצה ל-24:34. סילי היה היחיד בשורות מכבי ת"א שרשם מחצית טובה, ובהפסקה התוצאה עמדה על 39:30 לחיפאים.


אוהדי מכבי תל אביב. התעמתו עם כוחות האבטחה ונרגעו
אוהדי מכבי תל אביב. התעמתו עם כוחות האבטחה ונרגעו (עדי אבישי)


רבע שלישי
אחרי המחצית הראשונה ההגנתית, נפתח הרבע השלישי בטירוף עם 17 נקודות תוך שלוש דקות. בלייזר כבר העלה לפלוס 12 אך גאודלוק ומקל צימצמו ל-46:42. קווין פינקני ודיברתולומיאו הקפיצו חזרה לעשר, ושיבק לקח פסק זמן שבמהלכו הושיב את גאודלוק בצד והאחרון השתולל. ללא אגרסיביות בריבאונד, הגדילו הירוקים את יתרונם ל-44:61 עד ששלשה של גאודלוק קבעה 47:61 בסיום הרבע.


רבע רביעי
שיבק שלח לעשר הדקות האחרונות את גאודלוק כזר יחיד בצוותא עם מקל, אוחיון, פניני ושגב, אבל כבר אחרי דקה הוריד את אוחיון לטובת ראד אחרי בעיה בריבאונד. דיברתולומיאו עם שלשה ועבירה הקפיץ את ההיכל, בזמן שהאוהדים הצהובים התעסקו בכוחות האבטחה, לאחר שאלו הוציאו מהיציע אוהד עם תוף.


בעיית הריבאונד של מכבי ת"א נמשכה ופינקני עשה מה שהוא רוצה, בין אם שלשה מדהימה או סל גדול בצבע. בנקודה שהיתה נראית כשבירה של מכבי חזרו פתאום הצהובים למינוס 13. דיברתולומיאו המשיך עם המחצית השניה המצויינת שלו  וקבר סל מחצי מרחק, ששלח את האוהדים המכבים לצפות בדקות הסיום מהיציאות. בסיום 74:85 ענק לירוקים, שיחזרו להיכל ביום חמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי