לצד שאק וקוקוץ': מיקי ברקוביץ' בהיכל התהילה של פיב"א

מיקי ברקוביץ'
מיקי ברקוביץ' | צילום: דני מרון

אגדת הכדורסל הישראלי זכה לכבוד יחד עם אחד הסנטרים הגדולים ביותר אי פעם והקרואטי המיתולוגי של שיקגו. איבקוביץ' הסרבי נבחר גם כן

(גודל טקסט)
לא רק אירוח הבית המוקדם ביורובאסקט מביא כבוד לכדורסל הישראלי בתקופה זו. מיקי ברקוביץ', הכדורסל הישראלי הגדול ביותר אי פעם, זכה היום (רביעי) לכבוד ענק כשנבחר להיכל התהילה של פיב"א לצד עוד שמות גדולים בכדורסל העולמי.


ברקוביץ' בן ה-63 זכה במהלך הקריירה שלו בשתי אליפויות אירופה, 16 אליפויות ועוד 13 גביעי מדינה – כולן עם מכבי תל אביב. כמו כן, הוביל את נבחרת ישראל של רלף קליין ז"ל למקום השני באליפות אירופה לנבחרות ב-1979. פרט לברקוביץ' נבחרו היום עוד שני שמות גדולים לא פחות לרשימה: אחד הסנטרים גדולים אי פעם, שאקיל אוניל וטוני קוקוץ', הפורוורד של שיקגו בולס שזכה עמה בשלוש אליפויות באמצע שנות התשעים.




מיקי ברקוביץ' אמר לאחר הבחירה המכובדת ב-103FM: "זו פעם ראשונה שהבחירה היא כתוצאה ממה ששיחקנו וייצגנו על הפרקט. לא ציפיתי לזה בגיל 63, להיכנס פתאום להיכל התהילה עם השחקנים הטובים בעולם. להיות שחקן ישראלי שנכנס להיכל התהילה זה כבוד גדול לכדורסל הישראלי".


אם זה כמו פרס נובל לספורטאי: "כן, זו הוקרה לכך שגם בעולם מודעים למה שעשית עבור הכדורסל האירופי. לפני יומיים או שלושה התקשרו מפיב"א ואמרו לי שאני מועמד. לאחר מכן אמרו לי שנבחרתי. יש עתיד לכדורסל הישראלי והרבה כישרונות כמו מיקי ברקוביץ', רק צריך לגלות אותם".





לקראת היורובאסקט הוסיף ברקוביץ', שבזמנו סיים כסגן אלוף אירופה: "עקבתי אחרי הנבחרת ואני מכיר את השחקנים אחד אחד. הנבחרת תצליח, כי יש לנו שחקנים שהגיעו בזמן הנכון ובכושר הכי טוב. לשחק בבית מול קהל ביתי – ואני מקווה שיבוא קהל ויעודד את הנבחרת – לדעתי יאפשר לנו להתברג בשלבים המאוחרים. מקל, כספי, יוגב, האוול, אלו שחקנים שיובילו לתוצאות טובות".


 




גם מאמן אירופי גדול קיבל את הכבוד להיכנס לרשימה. מדובר בדושאן איבקוביץ' הסרבי, שפרש מאימון ובמהלך הקריירה הספיק לזכות בין היתר בשני גביעי יורוליג, שלוש אליפויות יוון ושלוש אליפויות רוסיה. ההכרזה התרחשה היום לציון 25 שנה לנבחרת ה"דרים טים" של ארה"ב שזכתה בזהב באולימפיאדת ברצלונה. הטקס עצמו בו יוענקו הפרסים ייערך ב-30 בספטמבר. כל השמות נבחרו מרשימה של 150 מועמדים.


שאקיל אוניל (gettyimages)
שאקיל אוניל. לצד מיקי ברקוביץ' (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי