נבן ספאחיה: "אם פייר ג'קסון ישחזר 60% מיכולתו בבאמברג אהיה מאושר"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת העיתונאים לקראת באסקוניה: "לא חשבנו שהאוהדים שלנו יחזרו כל כך מהר אחרי השנה שעברה. במשחק נגד הרצליה הרגשתי לראשונה העונה את הלחץ שיש בהיכל"

(גודל טקסט)
על רקע פתיחת העונה הנהדרת, מכבי תל אביב ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר (חמישי, 21:00) מול באסקוניה במחזור השני ביורוליג. הספרדים מגיעים לאחר הפסד ליגה ובסגל חסר, ללא רודריג בבואה, ג'ורדן מקריי ופאטריסיו גארינו.


הצהובים מתכוננים למשחק הביתי הראשון העונה באירופה אחרי הניצחון הנאה על באמברג בשבוע שעבר והם עומדים לפני שבוע עמוס שיכלול שלושה משחקים – הפועל גלבוע/גליל (שבת, חוץ), אולימפיאקוס (שלישי, בית) והכוכב האדום בלגרד (חמישי, חוץ).



המאמן נבן ספאחיה פתח: "אחרי הניצחון הראשון נגד באמברג אנחנו הולכים לנסות ולהשתפר משחק אחרי משחק. אנחנו רוצים להתכונן לכל משחק באותה דרך ולהיות סבלניים. זאת המטרה לקראת מחר. אני שמח שיד אליהו יהיה מלא ושהאוהדים שלנו חזרו".


ספאחיה. הקהל הפתיע אותו
ספאחיה. הקהל הפתיע אותו (עדי אבישי)


חיבור לקהל: "אני חושב שהיום זה היום ה-44 מאז שהצוות שלנו ביחד. אני חושב שהאוהדים מזהים אותנו כאנשים עם אמונה. אמרתי לפני כן מה המטרות שהם להילחם בכל מצב. לא חשבנו שהאוהדים יחזרו מהר כל כך אחרי מה שקרה בעונה שעברה. אנחנונ צריכים לחשוב חיובי ולא לחשוב על מה שקרה בעונה שעברה ולשמח את האוהדים שלנו".


ההצגה של פייר ג'קסון:
"אם פייר יחזור על 60% מהמשחק שהוא נתן בבאמברג אהיה מאושר, זה היה נס אמיתי. ידענו מראש שלשחקנים שלנו אין הרבה נסיון יורוליג, אי אפשר לקנות נסיון ונראה כמה זה יעלה לנו העונה".


משחק נגד פאבלו פריג'יוני: "עד היום קרה כמה פעמים שעוזרי המאמנים שלי שיחקו נגדי אבל עוד לא ששחקן שלי לשעבר. אולי זה זמן בשבילי לפרוש. הם ימצאו את הדרך להתגבר על הבעיות שלהם. למרות התקרית שלו מהמשחק האחרון נגד פואנלברדה פבאלו מאוד חכם והוא יהיה מאמן נהדר. זה עוד מוקדם לדבר על המשך המפעל, עובדה שאפילו האלופה פנרבחצ'ה הפסידה".


חלוקת עבודה עם גיא גודס: "אם צריך לבצע התאמות נבצע אותן יחד. אנחנו מתקשרים אחד עם השני וזה מרתון, אולי 80 משחקים לעונה. אני מעורב בכל פסק זמן ובוודאי מבקש כל פסק זמן שלנו".



פייר ג'קסון. נס אמיתי

פייר ג'קסון. נס אמיתי (יורוליג)


העובדה שמכבי לא ניצחה שני משחקים פתיחה מאז 2012:
"אני מקווה שאנחנו ננצח ונשבור את הנתון הזה. המוח שלנו נקי. אנחנו לא שמים לב לקולות מסביב ומתרכזים בלהכין את הקבוצה, זה מה שאנחנו חושבים עליו".


מצבו של יובל זוסמן ושאר הישראלים:
"תלוי במשחק. אני מחליט לפי הצורך על המגרש לא לפי מי אמריקאי ומי ישראלי".


הגבוהים והלחץ בהיכל:
"במשחק האחרון שיחקנו כאן בהיכל והרגשתי את הלחץ אבל מעכשיו יהיה קל יותר. בולדן וארט יכולים להסתדר ללא ספק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי