ספאחיה נזף בשחקנים, דיברתולומיאו: "זו קריאת השכמה"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב גער בחניכיו כבר בהפסקת המשחק בברצלונה, גם מייקל רול הודה באכזבה: "יודעים שזה לא מתקבל על הדעת"

(גודל טקסט)

אכזבה רבה נרשמה אתמול במכבי תל אביב בעקבות התבוסה (89:67) הכואבת לברצלונה. הצהובים הגיעו להתמודדות לאחר ניצחון יוקרתי על חימקי מוסקבה וניצחון גדול על נס ציונה, אך מול הקטלונים זה כבר נראה אחרת כשהם נקלעו לפער גבוה כבר בפתיחה והציגו יכולת חלשה לאורך כל המשחק.

ההתקפה של מכבי הייתה נוראית, בעיקר במחצית הראשונה בה היא נעצרה על 24 נקודות בלבד. בהמשך קצב צבירת הנקודות עלה, אבל האחוזים נותרו רעים כשהצהובים החטיאו זריקות קלות והשאירו גם תשע נקודות על הקו. בעיית הקליעה המשיכה לתת את אותותיה גם הפעם כשחניכיו של ספאחיה דייקו ב-21 אחוז בלבד מחוץ לקשת עם 4/19 מטווח זה. ג'ון דיברתולומיאו קלע שלשת יורוליג ראשונה בניסיון ה-17 שלו העונה וחצי דקה לאחר מכן קלע אחת נוספת, אך מדובר עדיין בארבע שלשות קבוצתיות בלבד, שתיים פחות ממה שראקים סאנדרס קלע לבדו

אם היכולת ההתקפית עוד התקבלה בהבנה מסוימת בידיעה כי יש ימים בהם הכדור לא נכנס, הפן ההגנתי היה הנושא העיקרי שעלה במהלך ולאחר המשחק. ספאחיה זעם על שחקניו במחצית, לאחר שאלה הציגו רכות הגנתית ודרש מהם להעלות אגרסיביות. "לא יכול להיות שאנחנו סופגים 44 נקודות ומבצעים רק חמש עבירות במחצית הראשונה", צעק בחדר ההלבשה על חניכיו. בראיון לאחר המשחק הוא כבר הבהיר כי "לא ארשה להם לשחק כך, אין תירוצים ליכולת הזאת".


ספאחיה. הודה גם מול המיקרופונים כי היכולת לא מקובלת עליו (האתר הרשמי)

"אני לא חושב ששיחקנו מספיק חזק", הודה מייקל רול באכזבה, "המאמן לא היה צריך להעיר לנו על זה כי אנחנו כבר ידענו את זה. לא ביצענו מספיק עבירות, היו להם יותר עבירות מלנו וזה לא מתקבל על הדעת. אנחנו צריכים ללמוד ולהשתפר מהמשחק הזה. זה כואב, כולנו ניסינו לקלוע אבל הכדור לא נכנס. זה הכתיב לנו את המשחק ולא היינו צריכים לתת לזה לקרות. אם הכדור לא נכנס, צריך לעשות דברים אחרים על המגרש".

ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "הם התנפלו עלינו בשלב מוקדם. לא שיחקנו עד סוף המשחק ולא מצאנו את הדרך לחזור. אנחנו צריכים להיות טובים יותר מפתיחת המשחק, ללמוד מזה ולהמשיך הלאה. זו קריאת השכמה. מדובר ביורוליג וכל יריבה מאוד מאתגרת. הם קפצו עלינו וברחו בשלב מוקדם של המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי