הפסידו במלחמה, ניצחו בקרב: 73:77 ענק להפועל על מכבי בדרבי של ת"א

דרבי
דרבי | עדי אבישי

אחרי השבוע הסוער שעבר על האדומים, שכלל את סאגת רבע גמר גביע המדינה על כל הטמון בה, הגיעו הבחורים של דני פרנקו ליד-אליהו וניצחו אחרי שישה הפסדים ליריבה העירונית, הרבה בזכות 17 נקודות של רפי מנקו

(גודל טקסט)

אחרי שבוע עמוס, שכלל את סאגת הזזת ושידור הדרבי, הדחה מרבע גמר גביע המדינה, וגידופים כנגד רגב פנאן, יכולים בהפועל תל אביב לנשום מעט ולרוות קצת נחת אחרי 73:77 גדול על מכבי תל אביב בדרבי.

האדומים של דני פרנקו הגיעו בלי הרבה תקוות לאור ההפסד בדרייב אין לפני יומיים, שם ניצחו הצהובים והעפילו לחצי הגמר, אך כבר ברבע הראשון שידרו רפי מנקו, מאט הווארד, טוני גפני, רביב לימונד ושאר האדומים שהם באו להילחם, ומהר מאוד הראה לוח התוצאות יתרון 15 לאורחים.




הבחורים של נבן ספאחיה נראו עייפים, ורק נוריס קול ויובל זוסמן הצליחו למזער נזקים כדי לרדת אחרי עשר דקות "רק" בפיגור עשר. המגמה נמשכה עד שברבע השלישי אף עלו הצהובים ליתרון ראשון במשחק, ולפרקים יכולים היו לברוח, אבל שוב הגנה גדולה, פעולות נפלאות של הווארד, ויכולת נהדרת של מנקו ובנקס החזירו את הפועל ליתרון בדיוק בזמן.


רגב פנאן
רגב פנאן. בעין הסערה (עדי אבישי)


מי שעוד עמד במרכז המשחק היה מאמן הכושר של מכבי ת"א, רגב פנאן, שספג קללות קשות נגד אביו מאוהדי הפועל ת"א, עוד לפני המשחק הגיעו אוהדים אדומים לקלל אותו והשליכו חפצים לפרקט. אוהדי מכבי הניפו שלט תמיכה בשחקן העבר, שנראה נסער במיוחד.


קלעו למכבי תל אביב: מייקל רול 13, נוריס קול 11, פייר ג'קסון 10, אלכס טיוס, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ונה בולדן ויובל זוסמן 8 כל אחד, כארם משעור 3, ארטיום פרחוסקי וג'ייק כהן 2 כל אחד.


קלעו להפועל תל אביב: רפי מנקו 17, תומר גינת, טייווין מקי ואדריאן בנקס 13 כל אחד, רביב לימונד 10, טוני גפני 6, מאט הווארד 5.



הדרבי בהיכל ביד אליהו הסתיים בניצחון אדום (עדי אבישי)


מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם ג'ונה בולדן, אלכס טיוס, כארם משעור, פייר ג'קסון ומייקל רול. אצל הפועל עלו טיויין מקי, טוני גפני, רביב לימונד, מאט הווארד ורפי מנקו.


הפועל פתחה בסערה עם דאנק מהדהד של מאט הווארד, ואחרי שלוש דקות עמדה על 4:12 בזכות שני סלים נפלאים של רפי מנקו. נוריס קול נכנס על חשבונו של ג'קסון, והוציא את הבחורים של ספאחיה לריצה בדרך ל-19:10. מנקו תרם סל ועבירה, זוסמן תפר שלשה והמשחק קיבל אופי של מטוטלת. בסיום עשר הדקות הראשונות – 19:29 אדום.


רבע שני
זוסמן פתח עם שלשה מהירה, אך גינת ענה עם אחת משלו. הצהובים צימקו ל-32:26 מה שגרם לדני פרנקו להזעיק פסק זמן ראשון, ממנו עלו האדומים עם חטיפה וסל של אדריאן בנקס. מכבי החלה ללחוץ על הגז, רביב לימונד איבד כדורים ולפתע זה רק 38:35 להפועל, דקה ורבע למחצית. מקי עוד קלע נקודה מהקו, טיוס הפך ריבאונד התקפה לדאנק ולהפסקה ירדו הקבוצות ב-39:37 להפועל ת"א.


הווארד נגד טיוס
הווארד נגד טיוס. קרב איתנים בצבע (עדי אבישי)


רבע שלישי
סל מהיר של קול ועוד אחד של רול סידרו למכבי יתרון ראשון במשחק, דקה בתוך הרבע. סל נוסף של קול כבר גרם לפרנקו לקח טיים-אאוט בהול. בנקס חזר משם רותח והחזיר את הפועל ל-43:47. הרבע התאפיין בתצוגה התקפית דומה לשני, ואחרי חמש נקודות של דיברתולומיאו, ושתי נקודות סיום של טוני גפני מהקו, הפועל הוליכה 51:53, עשר דקות לסיום.


רבע רביעי
רול ובולדן פתחו עם שש נקודות בדרך ל-55:59, אך בנקס והווארד החזירו לפיגור נקודה וספאחיה הזעיק פסק זמן. בנקס עוד קלע סל חשוב, אך דיברתולומיאו הקפיץ לפער ארבע. ארבע דקות לסיום, המשחק נראה בורח להפועל אך מקי הוריד שוב לשתיים, ולימונד איזן עם שתיים מהקו ששלחו את ספאחיה שוב לקחת פסק זמן. הצהובים חזרו עם סל חשוב של רול, אך בנקס ומנקו הוליכו ל-68:71 דקה ו-11 שניות לסיום. רול החזיר לפיגור נקודה, אך תומר גינת קלע שתיים חשובות מהקו, ומקי עם עוד שתיים העלה ל-70:75, ולמעשה סגר את המשחק. בסיום לוח התוצאות הראה 73:77 אדום.


לימונד סוגר את משעור
לימונד סוגר את משעור (עדי אבישי)



לימונד חוגג מיד לאחר הבאזר. ניצחון גדול לאדומים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי