רפי מנקו: אחרי ההפסד בגביע, היינו חייבים לנצח בדרבי

רפי מנקו
רפי מנקו | עדי אבישי

הפועל תל אביב ניצחה את מכבי תל אביב 73:77 ביד אליהו, המצטיין הוסיף: "זה ניצחון חשוב למועדון ולאוהדים". פרנקו: "הקהל נתן הצגה, דברים חריגים לא שמעתי". נבן ספאחיה: "הגיע להם, עשינו יותר מדי טעויות"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
ארבעים ושמונה שעות אחרי הניצחון של מכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה על חשבון היריבה העירונית, הערב (שלישי) הפועל תל אביב הייתה זו שיצאה עם ידה על העליונה וניצחה באולם ביד אליהו, 73:77 שקטע רצף של שישה הפסדים רצופים בכל המסגרות והעניק לאדומים ניצחון נוסף דווקא באולמם של הצהובים.


המצטיין במשחק היה רפי מנקו, שקלע 17 נקודות ואמר בסיום: "אמרתי שאם נהיה אגרסיביים ונשחק מההתחלה, אנחנו יכולים לנצח. יש פה חבורה מגובשת ואני יודע שלקח לנו זמן להתחבר השנה, אבל אחרי הגביע היינו חייבים את הניצחון הזה בשביל המועדון. יש לנו עוד דרך ארוכה".

על ההתאוששות המהירה מההפסד ביום ראשון: "היה יום אחד להתאושש אחרי הגביע וזה היופי בכדורסל – אף אחד לא זוכר מה היה. אנחנו כקבוצה רוצים כל כך לנצח משחקים ועובדים קשה בשביל זה. דני אמר לנו שבכדורסל תמיד יש את המשחק הבא, והיום באנו וניצחנו. אני לא רוצה לצאת בהצהרות כרגע, אבל זה ניצחון חשוב למועדון ולקהל, כי דרבי זה דרבי".



"דרבי זה דרבי". מנקו והאדומים חוגגים (עדי אבישי)


המאמן המנצח דני פרנקו סיכם: "זה לא היה משחק של כדורסל גדול, אבל אנחנו עם עשירית תקציב מהם ויש פערים בעומק, אז אנחנו חוגגים. לא הצלחנו להחזיק באינטנסיביות של ההתחלה, למרות שרציתי וניסינו, והם עשו ריצות וכבר עלו ליתרון, אבל דווקא אז לקחתי פסק זמן וחזרנו לניצחון של לב ורצון. 

על רפי מנקו המצטיין: "כבר באתי להחליף אותו כמה דקות לסיום ורביב אמור היה להיכנס במקומו. רפי אמר לי 'תשאיר אותי עוד פוזישן אחד ואני דופק שלשה'. הוא דפק את השלשה ומה אני יכול להגיד? אני אוהב אותו ומעריך אותו. אלו משחקים שיעשו אותנו יותר טובים וגם אותו. הקהל שלנו מדהים ונתן פה הצגה גדולה, דברים חריגים לא שמעתי ואני מקווה שהיה בסדר".


לעומת זאת, המאמן המפסיד נבן ספאחיה הודה: "אני רוצה לברך את הפועל תל אביב, הם היו טובים יותר והגיע להם הניצחון. הם רצו יותר מאיתנו מן הפתיחה. היו לנו אחוזים רעים, יותר מדי איבודים ואלו דברים שאני מקווה שנפתור. אנחנו צריכים לשחק בבגרות יותר ותפקידי להראות להם את הדברים שעלינו לתקן. אנחנו עדיין צריכים לחשוב על דברים בצורה חיובית".



ספאחיה. "הגיע להפועל תל אביב לנצח" (עדי אבישי)


עוד אמר ספאחיה: "לא היה לנו את היום הכי טוב, אבל היו שחקנים שהגיבו טוב מהספסל והיו כאלו שעשו זאת פחות. הקבוצה הטובה ניצחה ואנחנו עשינו יותר מדי טעויות, ככה אי אפשר לנצח. למשחק הבא מול ריאל מדריד נתכונן כמו לכל משחק, גם אם הם משחקים כרגע יותר טוב מאשר כשפגשנו אותם בפעם הקודמת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי