ממש לא גדולות: מכבי ת"א והפועל ירושלים הפסידו בבית

שמעון מזרחי עם נבן ספאחיה
שמעון מזרחי עם נבן ספאחיה | עדי אבישי

הצהובים חטפו מקבוצת התחתית של עירוני נס ציונה, האדומים נכנעו לבני הרצליה בבכורה של קטש. הפועל חולון הביסה 88:105 את מכבי אשדוד בקרב הצמרת, מכבי חיפה ניצחה את הפועל ת"א

(גודל טקסט)

ארבעה משחקים נערכו הערב (ראשון) במחזור ה-18 בליגת ווינר סל וכולם סיפקו סיפורים אדירים. מכבי תל אביב הושפלה בביתה על ידי קבוצת התחתית של עירוני נס ציונה, הפועל ירושלים חטפה בארנה מבני הרצליה בבכורה של עודד קטש, הפועל חולון הביסה את מכבי אשדוד בקרב הצמרת. מכבי חיפה ניצחה את הפועל ת"א.

מכבי ת"א – עירוני נס ציונה 85:76
משבר, ככה כבר אפשר לקרוא לתקופה האחרונה של מכבי ת"א. הקבוצה של נבן ספאחיה ספגה הפסד רביעי ברציפות בכל המסגרות ואיבדה את פסגת הטבלה להפועל חולון הלוהטת. גם האוהדים מצביעים ברגליים – רק 3,000 מהם הטריחו את עצמם להגיע ולצפות בחבורה האפורה שלובשת העונה את המדים הצהובים.

עירוני נס ציונה, שחלקים רבים של העונה סחבה את כל הליגה על הכתפיים, מגלה בתקופה האחרונה שינוי משמעותי והשלימה שבוע עם ניצחונות על הפועל ירושלים ועל מכבי ת"א (ניצחון ראשון אי פעם בהיכל מנורה מבטחים).

עודד קטש. בכורה ברגל שמאל (דני מרון)
עודד קטש. בכורה ברגל שמאל (דני מרון)

הפועל ירושלים – בני הרצליה 78:66
הקדנציה השנייה של עודד קטש בהפועל ירושלים נפתחה ברגל שמאל. מהרגע הראשון החבורה של אריק שיבק השתלטה על המשחק, הענישה כמעט בכל התקפה את ההגנה הרעה של השחקנים באדום ולא התקשתה לעצור את ההתקפה השבלונית שלהם בצד השני.

19 הפסדי חוץ רצופים היו לבני הרצליה עד כה בבירה, היום הרצף השלישי נקטע וסימן את המגמות ההפוכות. הפסד שלישי ברציפות של ירושלים בכל המסגרות, ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים לקבוצה מהשרון שעדיין תקועה במקום האחרון בטבלה.

ג'רום דייסון. מצב בעייתי (דני מרון)
ג'רום דייסון. מצב בעייתי (דני מרון)

הפועל חולון – מכבי אשדוד 88:105
105 נקודות, 82 אחוזים ל-2, קלעה 13 שלשות ב-42 אחוזים ומסרה לא פחות מ-13 אסיסטים, כל זה בקרב הצמרת מול הרביעית בטבלה מכבי אשדוד ועלתה לפסגה, מעל הקבוצות העשירות מתל אביב ומירושלים.

גלן רייס ג'וניור דווקא היה בערב סולידי עם 12 נקודות, אבל תרם גם 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. הרכש החדש של הדרומיים בן מקאולי תרם 12 נקודות, אך לא הצליח להושיע את בראד גרינברג מהפסד שלישי ברציפות בכל המסגרות.


מכבי חיפה – הפועל ת"א 77:82

הקבוצה של עופר רחימי מתחילה להתחבר. הירוקים השיגו ניצחון שני ברציפות ולמרות שהם במקום הלפני אחרון, הם רחוקים נקודה אחת בלבד מהפלייאוף. הרכש החדש טרבור גאסקינס נראה מצוין בבכורה עם 17 נקודות ב-22 דקות. ווילי וורקמן נראה במצב רוח טוב אחרי החתימה על החוזה החדש עם 10 נקודות, 5 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-4 חטיפות.

האדומים יכולים להיות מודאגים מהפסד שלישי ברציפות ומהיכולת בפתיחת המשחק שגרמה להם להיות בפיגור 16 כבר אחרי עשר דקות. הקבוצה של דני פרנקו כבר הייתה במקום הרביעי ונראתה כמו קבוצה שיכולה להשיג את יתרון הביתיות ברבע הגמר, אבל בקצב הזה היא תיאלץ להיאבק על מקומה בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי