סוני ווימס: המשחק מול מכבי ת"א הוא יוקרתי, אני רוצה לנצח

סוני ווימס
סוני ווימס | אתר היורוליג

פורוורד אנדולו דרוך לקראת המפגש מול הקבוצה שזרקה אותו בשל פרשיית הסמים הזכורה. ספאחיה: "אם הפסדנו לנס ציונה, מה אני יכול להגיד על אפס?". קיין לאתר היורוליג: "ההחלטה לעבור לאירופה? מהטובות שקיבלתי"

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב תמריא הערב (רביעי) לאיסטנבול לקראת משחק היורוליג מחר מול אנאדולו אפס (חמישי, 19:30), והבוקר ערכה באולם בהדר יוסף את האימון המסכם.


מדובר בזמנים מכריעים עבור הצהובים, במאזנם 12 ניצחונות ו-12 הפסדים, כך שכל הפסד בששת משחקי סיום העונה הסדירה במפעל עלול לעלות להם ביציאה מהטופ-8 וכמובן שבכרטיס לשלב ההצלבה.




המאמן נבן ספאחיה אמר: "ספגנו הפסד כואב מאוד מול נס ציונה, אבל אין לנו בעיות בחדר ההלבשה, ניסינו לשנות כמה דברים בימים האחרונים. אני יכול להגיד שאחרי ההפסד כולם דווקא מתאמצים ועובדים יותר, השחקנים מגיבים טוב. בכל מקרה אנחנו חייבים למצוא דרך לצאת מהמצב הזה. אנחנו לא מצליחים לקלוע ליי-אפ פשוט, לעשות דברים מסוימים. אנחנו חייבים לחשוב איך לגרום לשחקנים לחזור לשחק כמו ששיחקו. אני יכול להגיד שהייתי במצבים קשים בעבר הרבה פעמים, כך שהניסיון, בלי קשר לרזומה שלי ב-NBA, יעזור לנו לעבור את זה".



ספאחיה. "אם הפסדנו לנס ציונה, מה אני יכול להגיד על אפס?" (עדי אבישי)


עוד הוסיף המאמן על שרשרת ההפסדים: "אני לא דואג מראש שנפסיד, זו לא הדרך, אלא מתכונן כמה שיותר טוב במטרה לנצח. כמובן שצריך לדאוג מה יקרה, כי ספגנו שלושה הפסדים רצופים. אני לא מחפש תירוצים, אני מנהל את המערכת המקצועית וצריך לדאוג להתאוששות ולחזור למסלול הנכון, לשחק כדורסל טוב כמו שהראינו שאנחנו מסוגלים לשחק. יש לנו 12 ניצחונות ביורוליג ולכן כל משחק הוא חשוב. היה לנו רצף הפסדים, המשחקים לא קלים, לא הצגנו משחקי כדורסל טובים, אבל זה לא יימשך ככה תמיד, הכדורסל הפחות טוב. אפס היא קבוצה שונה, אבל אם הפסדנו לנס ציונה, מה אני יכול להגיד על אפס?".



עוד לקראת המשחק הקרוב נערך באתר היורוליג ראיון עם דיאנדרה קיין, שדיבר לא רק על הנעשה על הפרקט במשחקים ובאימונים, אלא התייחס גם לילדותו הקשה בפיטסבורג, ארצות הברית – שכללה אפילו הינצלות מתקרית ירי. "אבא שלי שיחק כדורסל והוא הכניס לי את זה לראש מגיל צעיר", סיפר על אביו קלווין, שבין השאר זכה עם תיכון שנלי באליפות פנסילבניה ב-1978, "בגיל שמונה כבר התחלתי לשחק עם כדור – כדורסל, פוטבול, בייסבול…".



דיאנדרה קיין. דרך ארוכה עד שהגיע למכבי תל אביב (עדי אבישי)


קיין המשיך לספר על היחסים עם אביו: "אולי פעם אחת אבא שלי אימן אותי. לא רציתי לשחק בשבילו כשהוא אימן, הוא היה קשה מדי. הוא היה מעיר לי יותר מלאחרים וזה היה נורא, לא יכולתי להתמודד עם זה. בבית הוא היה אומר לי 'אני רק מנסה שתבין, אני לא רוצה להיות קשה איתך'".


על ילדותו הקשה סיפר: "הקריירה יכולה להיגמר תוך כמה שעות אם אתה נתקל באנשים הלא נכונים. הייתה פעם שיצאנו ממסיבה וחבר שלי החליף מילה עם בחור אחר על חברה שלו. רצינו לעזוב ופתאום התחילו יריות. התחלנו לרוץ ופתאום חבר שלי נפל. חשבתי שהוא משתטח כדי לא להיפגע, אבל כשהיריות הפסיקו התחלתי לחפש אותו וראיתי שהוא נורה בראש. הוא נהרג באותו לילה. הוא היה אחד החברים הכי טובים שלי, יש לי קעקוע שלו. הייתי ממש לידו, זה יכול היה להיות אני. לצערי איבדתי המון חברים, אחת החברות שלי נורתה כשהייתי בתיכון".



קיין. "כדורסל היה מוצא טוב בשבילי" (עדי אבישי)


התחנות הרבות בקריירה: "כדורסל היה מוצא טוב בשבילי. ברוסיה נאלצתי להסתגל לאנשים שלא דוברים אנגלית בכלל. היה קר ולא היה אכפת לי מהכסף, רק רציתי לחזור. מספרד לא רציתי לחזור הביתה, היה שם מאוד יפה. גם בגרמניה הייתה חוויה נהדרת ובלגיה ארץ טובה עם אנשים נחמדים", אמר מי ששיחק בין השאר באנטוורפן הבלגית, בטיס הספרדית ואולם הגרמנית, לפני שחזר לרוסיה ב-2016 כשחתם בניז'ני ובזכות הצלחתו שם הגיע למכבי תל אביב. "הבחירה לשחק כדורסל באירופה היא אחת הטובות שלקחתי בחיים", סיכם הגארד.


מהעבר השני התראיין בטורקיה האקס סוני ווימס שמגיע עם מוטיבציה גבוהה מול הקבוצה שזרקה אותו בעונה שעברה בשל פרשיית הסמים הזכורה. "יהיה משחק קשה. אנחנו מודעים לכך שמבחינה מתמטית כבר אין לנו סיכוי להעפיל לשלב הבא ביורוליג, אבל המשחק הזה חשוב לנו מבחינה יוקרתית. אנחנו משחקים ביורוליג ונעלה כדי לנצח בכל המשחקים שנותרו לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי