מכבי תל אביב אישרה: ייבנו סגלים שונים לליגה וליורוליג

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים העלו הילוך במלחמה נגד החוקים בליגה המקומית והודיעו על בניית שתי קבוצות שונות: "לאחר עשור של הגבלות שמטרתן להצר את צעדינו, לא נמשיך להילחם". ניסיון לצרף מספר ישראלים בכירים, לנדסברג עקץ

(גודל טקסט)
לאורך כל העונה, נשמעו מתוך מכבי תל אביב תלונות נגד על החוקים וההגבלות בליגה. לטענת אנשי הצהובים, החוק הרוסי ומגבלת חמשת הזרים שיכולים להירשם למשחק ליגה פוגעים בהם ביורוליג. לאחרונה, גברו הקולות מתוך המועדון לצאת למלחמה נגד המהלך ואף היה מי שטען שהקבוצה צריכה להיפרד מהליגה הישראלית. כעת מהלך שכזה גם יצא לדרך.


היום (ראשון), יומיים לאחר סיום העונה האירופי בהפסד לוולנסיה, הודיע המועדון כי לקראת העונה הבאה יבנו למעשה שתי קבוצות, אחת לליגה ואחת ליורוליג. הקבוצות יחזיקו בסגלים שונים ואפילו צוות האימון שלהן יהיה שונה. מכיוון שמדובר בעלות תקציבית גבוהה, לא מן הנמנע שהסגל לליגה יורכב משחקנים זולים. כל בעלי המועדון וגם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' שוחחו היום עם התקשורת וספיקו הסברים גם בנושא זה, כאשר הובהר כבר עתה כי המאמן יהיה אחר, האימונים נפרדים ואפילו בשעות שונות. קבוצה נפרדת לחלוטין.


לא ברור כיצד ההצהרה הזאת תתקבל במנהלת. על פי תקנון המנהלת, כל קבוצה מחויבת לעלות לכל משחק בהרכב החזק ביותר שלה, כך שיהיה מעניין לראות איך יעקפו במועדון את החוק הזה. לאחר הודעת הצהובים, מקורבים מעריכים כי קיימת אפשרות שהפועל ירושלים תפרוש מהמנהלת וגורמים במועדון אף מקווים כי שאר הליגה תלך בעקבותיהם לאחר המסר שהועבר. במנהלת ובקבוצות הליגה לומדים את המהלך של מכבי ולא מגיבים בשלב זה. ביום רביעי תתקיים ישיבה במנהלת ונראה שרק לאחריה תימסר תגובה.


במכבי ת"א סיפרו כי המהלך התבצע לאחר חודשים של בחינת אפשרויות נוספות כמו פרישה מהליגה. גורם בקבוצה אמר כי אחת הסיבות למהלך היא שהאוהדים לא מבינים שהקבוצה שמפסידה בדרבי היא לא אותה קבוצה שמנצחת את פנרבחצ'ה. במועדון מתכוונים לנסות ולהחתים שחקנים ישראלים בכירים שינסו להוכיח את עצמם בליגה ואז לעבור ליורוליג. 



שני סגלים בעונה הבאה? מכבי תל אביב בדרבי השבוע (דני מרון)


בהודעה רשמית שנמסרה ממכבי תל אביב נכתב: "לקראת העונה הבאה (2018/19) נציב שני סגלים, האחד ישחק בליגת העל והאחר ישחק במסגרת היורוליג. כל אחד משני ההרכבים יאומן בנפרד על ידי מאמן שונה, כאשר המטרה היא להיטיב להתמודד עם האתגרים לצד ההגבלות בזירה המקומית. לאחר עשור של הגבלות, שמטרתן העיקרית היא להצר את צעדיה של מכבי, נערך במועדון הליך ניתוח מעמיק וממושך של המצב הקיים. במסגרת הבדיקה נבחנו השפעות התקנות על התקציב, התפקוד המקצועי, ההכנות למשחקים, שגרת האימונים, המצב בליגות מקבילות באירופה ומצבן של היריבות ביורוליג.


"המסקנה המרכזית שעלתה במועדון היא שזה כמעט בלתי אפשרי לקיים כיום קבוצה תחרותית באירופה תחת המגבלות הנוכחיות בליגה הישראלית. במועדון הוחלט שלא ייתכן מצב בו מכבי תמשיך להילחם כמו מתאגרף שידיו קשורות ולכן נשקלו מספר פתרונות אפשריים ליישום בטווח הזמן הקרוב, זאת מתוך הנחה כי המגבלות הקיימות בישראל יישארו בתוקף בצורה זאת או אחרת.


"לאחר בחינה מדוקדקת החליטו הבעלים לבנות שני סגלים, האחד לליגת העל והאחר ליורוליג החל מהקיץ הקרוב, זאת במטרה לעמוד בהבנות עם המנהלת, לאפשר טיפוח שחקנים ישראלים לרמת יורוליג וכמובן על מנת לעמוד בשאיפות הספורטיביות הגבוהות שהמועדון מציב לעצמו".



שמעון מזרחי. עכשיו הכדור עבר למנהלת (דני מרון)


אקס הצהובים סילבן לנדסברג עקץ בחשבון הטוויטר כשהגיב לידיעה: "לקבוצה של המדינה לא אכפת מהשחקן הישראלי".

Dam… just really taking a on the israeli players. https://t.co/xRQ6zx9RcA

— icarus (@sl15) April 8, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי