צפו בתקציר: בלאט ודרושפאקה זכו ביורקאפ, 59:67 על קובאן

דרושפאקה עם הגביע
דרושפאקה עם הגביע | אתר היורוליג

המאמן הישראלי הוסיף עוד תואר גדול למאזנו והפך למאמן השני בלבד שזוכה גם בשני התארים הגדולים אחרי שלקח את היורוליג עם מכבי ת"א ב-2014. ווילבקין הוביל את הטורקים עם 28 נק' ול-0:2 בסדרה

(גודל טקסט)
דייויד בלאט וקבוצתו הטורקית דרושפאקה הם אלופי היורוקאפ, אחרי שניצחו במשחק השני בסדרת הגמר את לוקומוטיב קובאן הרוסית 59:67 עם ערב ענק של כוכבם סקוטי ווילבקין שקלע 28 נקודות. 


הטורקים הגיעו למשחק עם יתרון של 0:1 בסדרה אחרי הניצחון הדרמטי 78:81 במשחק הראשון שנערך ברוסיה  הניצחון במשחק השני הערב (שישי), העניק להם תואר ראשון מאז אליפות טורקיה ב-1962 ותואר אירופי ראשון אי פעם בתולדות המועדון. בנוסף, הזכייה בתואר נותנת לדרושפאקה את הכרטיס ליורוליג לעונה הבאה.


הרבה הרבה מחמאות מגיעות לדייויד בלאט על ניהול משחק מבריק תוך החזקת היריבה על 59 נקודות בלבד. אין ספק כי לוקומוטיב קובאן היא קבוצה טובה יותר מהקבוצה הטורקית אך בלאט ידע להוציא משחקניו את המקסימום. אחרי שזכה ביורוליג, ביורובאסקט, במדליית ארד אולימפית וביורופליג, לדיוויד בלאט יש גם זכייה מרשימה ביורוקאפ. 


קלעו לדרושפאקה: ווילביקין 28 נקודות, קאמינגס 10, סנט רוס וג'ונסון 8 כ"א, אוזמיזרק, אלדמיר ובאיגול 3 כ"א, קיד ואריק 2 כ"א. קלעו לקובאן: רג'לנד 18, קבאל 12, קולינס וקולאגין 8 כ"א, לייסי 6, באב 3, אנטיפוב ואלגאר 2 כ"א.


#BizDaçkayız#EuroCupFinals2018pic.twitter.com/XjvJvzO1Ce

— Darüşşafaka Basket (@dackabasket) April 13, 2018


מהלך המשחק


רבע ראשון
דמיטרי קולגין קלע את הסל הראשון במשחק, וראה את סקוטי ווילבקין קולע מן העבר השני. שני סלים רצופים של ג'ו ראג'לנד העניקו יתרון של שתי נקודות לרוסים, אבל שלשה של ווילבקין העבירה את היתרון לדרושפאקה. שלשה נוספת של הטורקים, הפעם מידי מוחמד בייגול, העלתה את הקבוצה של בלאט ליתרון של ארבע נקודות. זריקה משוגעת של ווילבקין חתמה את תוצאת הרבע, 17:21 לטורקים.


רבע שני
ווילבקין קלע שלשה, והעלה את ההפרש לחמש נקודות, סל מהיר של טרבור לייסי הוריד לשלוש. ווילבקין, עם עוד שלשה העלה לשש, אבל שני סלים רצופים של בראיין קווייל צימקו לשתי נקודות. קרב חפירות מצד שתי הקבוצות, ולוח התוצאות הראה על שוויון – 33:33. וילביקין עם עוד שלשה קבע 33:36 לטורקים כשבמאזנו כבר 19 נקודות. עוד שלשה טורקית הורידה את בלאט להפסקה ביתרון שש – 33:39.



סקוטי ווילביקין בעוד ערב ענק עם 28 נקודות (אתר היורוקאפ)


רבע שלישי
ההגנות התעלו בפתיחת המחצית השנייה, ואחרי שתי דקות וחצי מרדי קולינס קלע את הנקודות הראשונות ברבע. הקצב הנמוך נמשך וחמש דקות בתוך הרבע התוצאה עמדה על 2:4 לזכות הרוסים. וויל קאמינגס צלף שלשה, העמיד את הטורקים על 9 מ-15 מחוץ לקשת, וקבע יתרון שיא במשחק – 37:46 לדרושפאקה. הטורקים הגדילו את יתרונם ל-12 הפרש אך קובאן השיבה עם שבע נקודות רצופות מהירות משלה עובדה שגרמה למאמן הישראלי להזעיק פסק זמן במצב של 44:49 למארחת. הכל הלך לטורקים שעד לסיום הרבע הגדילו את יתרונם ל-45:55.



קולאגין מול ווילביקין (אתר היורוקאפ)


רבע רביעי
הגנות חזקות מצד אחד והחטאות רבות מהצד השני הביאו לכך שאחרי חמש דקות ברבע המכריע קלעה כל קבוצה שלוש נקודות בלבד והתוצאה – 48:58 לטורקים. הרוסים אומנם ניצחו ברבע דל הנקודות 12:14 אבל הניצחון במשחק כולו הוא של הטורקים – 59:67. גמר היורוקאפ הוא של בלאט ושחקניו.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי