חימקי, זניט וקאזאן צפויות לפנות בקרוב לדייויד בלאט

דייויד בלאט עם סקוטי ווילבקין
דייויד בלאט עם סקוטי ווילבקין | אתר היורוקאפ

שלוש הרוסיות יגישו הצעות מפתות למאמן הישראלי, אלוף היורוקאפ הטרי, אם לא ימצא קבוצה ב-NBA. הקבוצה מהבירה לא מרוצה מההתנהלות של ברצוקאס, בפטרסבורג יעמידו תקציב ענק אם יעפילו ליורוליג

(גודל טקסט)

חימקי מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג ואוניקס קאזאן צפויות להגיש הצעה בקרוב לדייויד בלאט, כך נודע לספורט1. שמו הטוב של המאמן הישראלי במדינה והזכייה המרשימה ביורוקאפ עם דרושפאקה על חשבונה של לוקומטיב קובאן החזקה גורמות לקבוצות הרוסיות לחשוק בשירותיו לקראת העונה הבאה, אם כמובן לא יחזור לאמן ב-NBA.

גורמים המעורים בפרטים מספרים כי שלוש הקבוצות שוקלות את הנושא מספר שבועות, ולפחות שתיים מהן יפנו למאמן אחרי ראיון העבודה שיקיים בשבוע הבא בניו יורק אצל הניקס בניסיון להבין את דרישותיו ולאן פניו מועדות.

קאזאן נהנית מעונה מצוינת בליגת ה-VTB והיא מדורגת שנייה, רק אחרי צסק"א מוסקבה. אבל באירופה הירוקים נחלו אכזבות כשהודחו בשתיים משלוש העונות האחרונות ברבע גמר היורוקאפ. המאמן היווני דימטריס פריפיטיס מחזיק באופציה לעונה נוספת, אך אם הקבוצה תעפיל ליורוליג היא תחפש מאמן בעל שיעור קומה לעונה הבאה ומוכנה להשקיע עבור כך סכומי כסף גדולים.

בזניט מסיים בקיץ המאמן ואסילי קראסב ארבע שנים בהן הוביל את הקבוצה לגמר ה-VTB ופעמיים לרבע גמר היורוקאפ. למרות ההצלחה היחסית, הציפיות היו גבוהות יותר, במיוחד בזירה האירופית. אם יעפילו ליורוליג, ראשי המועדון צפויים להכניס את היד לכיס ולהעמיד תקציב שחקנים גבוה במיוחד. גם במקרה הזה, העדיפות הברורה תהיה למנות את בלאט לתפקיד.


ברצוקאס. הצלחה ביורוליג אבל אכזבה בליגה וחיכוכים עם כוכבי חימקי (אתר היורוליג)

במפתיע, או שלא, גם חימקי נכללת ברשימת המחזרות אחרי המאמן הישראלי. יורגוס ברצוקאס אומנם הוביל את הקבוצה לרבע גמר היורוליג לראשונה בתולדותיה, אבל סובל מעונה בינונית בליגה וגם ניהל מספר חיכוכים עם שחקנים מרכזיים בחדר ההלבשה במהלך העונה, דבר שלא מצא חן בעיני ראשי המועדון. כזכור, כבר בקיץ שעבר ניהלו נציגי חימקי מגעים אינטנסיביים עם בלאט, שבחר בסופו של דבר להישאר בטורקיה ולא להתחייב לקבוצה כלשהי בחוזה ארוך טווח. כעת הם מתכוונים ללכת בכל הכוח על צירופו.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי