רשמי: ג'רמי פארגו חוזר למכבי תל אביב בחוזה עד לתום העונה

פארגו. הקבוצה לא צפויה לממש את האופציה עליו
פארגו. הקבוצה לא צפויה לממש את האופציה עליו | צילום: עדי אבישי

הגארד האמריקני בן ה-32 מצטרף לקדנציה שלישית. זכה באליפות ושני גביעים עם הקבוצה והעפיל איתה לגמר היורוליג בשנת 2011. הוא לא ישחק מחר מול הפועל חולון (חמישי, 21:05) במשחק שהמנצחת בו תעפיל לפסגה

(גודל טקסט)

אחד הזרים האהובים ששיחקו בישראל, ג'רמי פארגו, חוזר למכבי תל אביב. הגארד בן ה-32 (1.88 מ') מצטרף לקדנציה שלישית במדי הצהובים. האמריקני המנוסה כבר זכה בישראל בשתי אליפויות ו-2 גביעים והגיע לגמר היורוליג בשנת 2011 חתם בחוזה עד לתום העונה. 

בעונה הנוכחית (מדצמבר עד פברואר) שיחק בנאנג'ינג מהליגה הסינית, במדיה העמיד ממוצעים של 22.8 נקודות ו-6.2 אסיסטים למשחק. בין ה-18 בפברואר ועד ה-18 במרץ שיחק בסנטה קרוז ווריורס מליגת הפיתוח האמריקנית, בשורותיה קלע 18.5 נק' ומסר 11 אסיסטים בממוצע ב-10 משחקים בהם שותף. לאחר מכן עבר לליגה הלבנונית, שם ב-5 משחקים סיפק 15.8 נק' ו-7 אסיסטים לערב

ג'רמי פארגו מחזיק בשתי אליפויות בישראל, האחת במדי גלבוע/גליל (2010) והשניה עם מכבי תל אביב בעונה שלאחר מכן (2011). הגארד זכה עם מכבי בשני גביעי מדינה והגיע עם הצהובים תחת דייויד בלאט עד לגמר היורוליג שנערך בברצלונה ב-2011. בגמר בו ניצחה פנאתינייקוס שיחק פארגו 40 דקות, קלע 12 נקודות וחילק 9 אסיסטים. באותה עונה הוא גם נבחר לחמישיה השניה של העונה ביורוליג.

"אני שמח על ההצטרפות שלו", אמר לאחר החתימה עוזר המאמן טל בורשטיין, ששיחק בעצמו לצד פארגו. "ג'רמי שחקן תחרותי ואטרקטיבי עם הרבה ניסיון וכשרון, שמכיר את המועדון ואת השאיפות שלו ואני בטוח שיעזור לנו. וכבונוס, יוצא לי להריץ חבר ששיחקתי איתו".

פארגו בקדנצייה הקודמת במכבי. רוצה עוד אליפות (עדי אבישי)
פארגו בקדנצייה הקודמת במכבי. רוצה עוד אליפות (עדי אבישי)

מחר תפגוש מכבי ת"א את הפועל חולון. הקבוצה לא רשמה את ג'ונה בולדן וארטיום פראחוסקי למשחק מחר (חמישי, 21:05) בחולון בו המנצחת תעלה למקום הראשון בטבלה. הצהובים ינסו להימנע מסוויפ עונתי שלילי בליגה לאחר שכבר נוצחו כבר פעמיים העונה 93:83 ביד אליהו ו-86:81 בחולון בהארכה. הסגולים גם מנעו משחקניו של נבן ספאחיה תואר כשניצחו אותה בגמר הגביע 84:86.

אלא שבכל שלושת המשחקים האלה לחולון היה את גלן רייס ג'וניור שסיים עם ממוצע של 26.3 למשחק ושמיר יהיה חייב למצוא את השחקנים המתאימים שישלימו לו את הכמות הזאת. בחולון מצפים מג'ורדן המילטון, מחליפו של רייס ג'וניור שנזרק מהקבוצה אחרי שהיכה את גיא פניני בחדר ההלבשה בתום ההפסד 94:89 לגלבוע/גליל, לתת לפחות 50% מהתפוקה של הכוכב הסורר שעזב.

באימון המסכם לקראת המשחק אמר מאמן הצהובים נבן ספאחיה: "ברור שהקבוצה רוצה לנצח כל משחק, אבל הקבוצה סבלה לאחרונה מקשיים מסוימים. הצלחה בחיים נמדדת ביכולת לצאת ממצבים קשים שכאלה. לצוות המקצועי ולשחקנים יש את היכולת לעשות את זה. מבחינתי האוהדים שלנו הם מספר 1 בעולם ואני יודע כמה הם סובלים כרגע".

ששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות הסתיימו בפער חד-ספרתי והמאזן הוא 2:4 לחולון. לסגולים ההתקפה הכי טובה בליגה עם 89.7 נקודות זכות למשחק, אם כי בשני המחזורים האחרונים נעצרה קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה על 75.5 נקודות, 14.5 זריקות עונשיין ומדד 77.5 בלבד. לצהובים ההגנה הכי טובה עם 78.2 נקודות חובה בממוצע. חולון מגיעה למשחק עם רצף של שלושה הפסדי ליגה, הארוך ביותר שלה העונה, בעוד מכבי תל אביב צברה כבר שני הפסדים (81:79 לגלבוע/גליל ו-82:81 להפועל ירושלים) ובשניהם איבדה יתרון מבטיח ברבע האחרון.


וולדן. מאז הפציעה בשיפור מתמיד (עדי אבישי)

מאז שובו מפציעה במחזור ה-22, שיפר קורי וולדן את טור הנקודות בכל משחק: 4 בערב הקאמבק, 8 במשחק השני, 11 בשלישי ו-15 במחזור שעבר נגד מכבי אשדוד. הגארד, שמדורג ראשון בליגה בחטיפות ובאחוזי קליעה מהקו, קלע שיא עונתי של 3 שלשות במחזור שעבר, אחרי שעד אז דייק רק ב-11 שלשות ב-17 משחקים. אלכס טיוס חזר לחמישייה של הצהובים ורשם שיאי עונה בנקודות (18), ריבאונדים (9) ומדד (26). סנטר הצהובים דייק בכל 8 זריקותיו מהשדה וקלע 6 מ-8 הנקודות האחרונות במשחק.

מכבי תל אביב תוכל לא רק לנקום על הגביע ושני ההפסדים בליגה אלא לרשום את ניצחונה ה-99 מול חולון בכל הזמנים. לסגולים יש רק 12 ניצחונות על על הצהובים, עשרה מהם אצלם בבית לעומת 44 הפסדים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי