מנעה סוויפ: מכבי תל אביב ניצחה 82:86 את חולון

אלכס טיוס וג'ייק כהן
אלכס טיוס וג'ייק כהן | עדי אבישי

למרות הגנה חלשה במחצית הראשונה, הצהובים התעוררו בזמן והצליחו לנצח את יריבתם בפעם הראשונה העונה. פייר ג'קסון חזר לקלוע עם 17 נקודות, 19 לכהן. 25 נקודות של המילטון לא עזרו לחולון, שספגה הפסד רביעי ברצף

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יכולה לנשום לרווחה: אחרי שני הפסדים בליגה ואחד בגמר הגביע, הצהובים הצליחו לנצח הערב (חמישי) את הפועל חולון בתוצאה 82:86, ועלו למקום הראשון בליגה. זהו גם הניצחון ה-99 של מכבי אי פעם על היריבה הסגולה. עוד סיבה לשמחה במועדון היא שובו של פייר ג'קסון, שאחרי שהיה חלש בתקופה האחרונה חזר להצטיין וקלע 17 נקודות חשובות.

וחולון? צריכה להתעורר ומהר. דן שמיר יכול לתרץ את זה בפרשת גלן רייס ג'וניור, אבל העובדה היא שזהו ההפסד הרביעי ברציפות של הקבוצה, שהתדרדרה למקום השלישי, ואם היא לא מצליחה לנצל ערב ענק של מחליפו ג'ורדן המילטון (27 נקודות) ומשהו צריך לקרות.

זה דווקא התחיל טוב עבור המקומיים. המילטון הוביל אותה בבטחה לאורך המחצית הראשונה, ובסך הכל כל מחצית שבה קולעים 50 נקודות על הראש של מכבי תל אביב היא מחצית טובה. אלא שמכבי לא התכוונה לוותר כל כך מהר. הצהובים, בהנהגת ג'ייק כהן ודשון תומאס ולאחר מכן גם פייר ג'קסון שהתעורר סוף סוף, איכשהו הצליחו להישאר תמיד מאחורי הריצה של חולון. אולי זה קשור לעובדה שמלבד המילטון וטרל טו הולוואי, אף אחד בקבוצה לא קלע מספר דו ספרתי של נקודות.

תמיר בלאט ניסה, והוא ללא ספק היה יד ימינו של הפורוורד האמריקאי במשחק. אבל זה לא הספיק, וברבע השלישי משהו התפרק אצל חולוניה. איבוד כדור אחרי איבוד כדור קבע שמכבי תחזור להוביל, והמילטון לבדו כבר לא יכול היה לתקן את הנזק. המזל היחידי שלהם היה שמכבי לא הצליחה לנצל אף נקודה כדי לברוח ליתרון גדול יותר מ-7, ועד שניות הסיום עוד היה לקהל המקומי תקווה לראות את הקבוצה שלו מנצחת. שתי זריקות עונשין של מייקל רול 1.8 שניות לסיום הרסו את התקווה הזאת ומכבי ירדה מנצחת, לראשונה באולם הזה מאז ינואר 2017.

אוהדי הפועל חולון. עוד מפגן מרשים (עדי אבישי)
אוהדי הפועל חולון. עוד מפגן מרשים (עדי אבישי)

בשל האסון בדרום, הוחלט שהמשחק לא יכלול מעודדות ופעולות שיווקיות.

קלעים
להפועל חולון
: ג'ורדן המילטון 27, טרל טו הולוואי 12, ג'ו אלכסנדר 9, טי. ג'יי קליין 8, תמיר בלאט, קורי וולדמן וטיישון תומאש 6 כ"א, שלומי הרוש 5, גיא פניני 3.

למכבי תל אביב: ג'ייק כהן 19, פייר ג'קסון 17, אלכס טיוס 16, מייקל רול 11, דשון תומאס ודיאנדרה קיין 9 כ"א, איתי שגב 4, ג'ון דיברתולומיאו 1.

מהלך המשחק
רבע ראשון: המשחק נפתח בהחמצות משני הצדדים, ורק לאחר דקה ורבע הגיעו הנקודות הראשונות – דשון תומאס העלה את מכבי על הלוח. דיאנדרה קיין הוסיף שלשה אבל ג'ורדן המילטון עם שני סלים ושלשה נתן את היתרון למארחת, 5:7. גם אלכסנדר והולוואי נכנסו למשחק, והעלו את חולון ל-7:11 חמש דקות לתוך המשחק. תומאס המשיך לקלוע והשאיר את מכבי נקודה אחת מאחור, אבל איבוד מיותר של קיין אפשר לקורי וולדן לקלוע נקודות ראשונות עבורו. שלומי הרוש נכנס למשחק ובפעולה הראשונה שלו זרק, לקח ריבאונד התקפה, סחט עבירה וקלע את שתי הזריקות. פייר ג'קסון קלע בצד השני כדי לקבוע את תוצאת סיום הרבע הראשון על 20:22 צמוד למארחים.

נוריס קול. לא הופיע בפתיחת המשחק (עדי אבישי)
נוריס קול. לא הופיע בפתיחת המשחק (עדי אבישי)

רבע שני: טיישון תומאס ושלומי הרוש גרמו לכך שחולון תפתח את הרבע בסערה ועם סל ושלשה העלו אותה ליתרון הגדול ביותר שלה עד לאותה נקודה, 20:27. גם תמיר בלאט נכנס לקצב, כאשר מהעבר השני דשון תומאס היה זה שלא נתן לחולונים לברוח. פייר ג'קסון החזיר את הצהובים ליתרון עם שלשה נהדרת ו-34:35 למכבי. המילטון ובלאט לא ויתרו והחזירו לחולון את ההובלה. אלכס טיוס נלחם בצד השני, אבל שוב המילטון עם שלשה ענקית קבע 41:45. גם הולוואיי השחיל שלשה, ג'קסון צמצם ל-3 הפרש בלבד. את המחצית סגרו תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר בתיאום מושלם, כאשר הראשון שלח את הכדור והאחרון הגיע אליו באוויר והטביע אותו פנימה כדי לקבוע 48:50.

רבע שלישי: טיוס, ג'קסון, תומאס – מכבי פתחה את המחצית השניה בריצת 0:6 כדי לעלות ליתרון הגדול ביותר שלה מאז הדקה הראשונה.מי אם לא המילטון עצר הריצה עם שלשה ממרחק. איתי שגב נכנס וקלע את הסל הראשון של מכבי במתפרצת, ג'ייק כהן הוסיף ומכבי כבר ב-58:62. טי ג'יי קליין לקח שלשה והחטיא ברגע קריטי, ונדמה שמשהו קרה בחולון. ג'ייק כהן היה זה שחתם את הרבע, שהתוצאה הפנימית בו היתה 13:18 לצהובים, כאשר איכשהו זה רק 3 הפרש ו-63:66.

תמיר בלאט. משחק מצוין שלו לצד המילטון (עדי אבישי)תמיר בלאט. משחק מצוין שלו לצד המילטון (עדי אבישי)

רבע רביעי: חולון המשיכה לאבד כדורים, ורק שתי דקות לתוך הרבע הצליחה לצמצמם ל-65:66. את טיוס ומייקל רול זה לא עניין, והם הצליחו לשמור על השליטה של מכבי למרות נסיונות חוזרים ונשנשים של המארחים. שלשה חשובה של רול העלתה אותם ל-70:75. אפילו המילטון לא הצליח להחזיר את הסדר להפועל חולון, ואלכס טיוס הפתיע אותו מאחור עם חסימה נהדרת. בסופו של דבר חולון חזרה ואפילו השוותה ל-78:78 עם שלשה קריטית של הולוואיי, אבל שני האלי-הופים נהדרים של טיוס החזירו את מכבי ליתרון. טרל טו הולוואיי צמצםפ 15 שניות לסיום וספאחיה לקח פסק זמן לכדור האחרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי