חזק במאבק: 73:84 למכבי ת"א בראשל"צ, תקרית בין ספאחיה לדיאנדרה קיין

מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת | עד אבישי

הצהובים הלכו בעקבות המוליכה מחולון, המאמן גער בשחקנו שענה לו וירד מהמגרש. הסגולים ניצחו בנס ציונה 92:98. הרצליה גברה על חיפה 64:78 והבטיחה עוד עונה בליגת העל. הפועל אילת - מכבי אשדוד 76:82

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בליגת העל בכדורסל ננעל הערב (שני), עם ארבעה משחקים. באחרון שבהם, אירחה מכבי ראשון לציון את מכבי תל אביב, הצהובים ניצחו 73:84 ונותרו חזק במאבק מול חולון על המקום הראשון בטבלה. מוקדם יותר נערכו שלושה משחקים. הפועל חולון התארחה אצל עירוני נס ציונה וגברה עליה 92:98. 


מכבי חיפה, נועלת הטבלה, התארחה אצל בני הרצליה למשחק תחתית קריטי עבורה, נוצחה 78:64 והיא עם רגל וחצי בליגה הלאומית. הרצליה הבטיחה עוד עונה בליגת העל. הפועל אילת פגשה באולמה את מכבי אשדוד וגברה עליה 76:82.


מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב 84:73
הצהובים, שוב ללא פייר ג'קסון בסגל וגם בלי דשון תומאס וארטיום פראחוסקי, זכו בניצחון חוץ חשוב ונותרו במאבק ישיר עם הפועל חולון על המקום הראשון בטבלה, הכתומים שנאבקים על הכרטיס האחרון לפלייאוף, כשלו.



לנגפורד מול האקסית (עדי אבישי)


ראשון לציון פתחה נהדר, בעיקר עם הגנה מצוינת. הם ספגו רק 11 נקודות ברבע הראשון אותו סיימו ביתרון 11:21. מכבי תל אביב, לא ממש הגיעה לרבע הזה. הצהובים פתחו טוב את הרבע השני והצליחו לקזז את רוב הפער של המארחת בזכות ג'ייק כהן, שהוריד עד ל-24:22. שחקניו של צביקה שרף הצליחו בכל זאת להעלות הילוך כשלנגפורד שמשחק נגד האקסית, כבר עם עם 12 נקודות ודרו קרופורד עם 14 הובילו את המארחת ל-35:40 במחצית.



ג'רמי פארגו משתטח על הפרקט (עדי אבישי)


מכבי תל אביב המשיכה להוריד את הפער ברבע השלישי ושלשה של ג'רמי פארגו העלתה אותה ל-51:53. עוד שלשה של הרכז קבעה כבר 51:56 וצביקה שרף  הזעיק פסק זמן. הרבע נגמר ב-56:64 לזכותה של מכבי תל אביב. המארחת הצליחה לחזור ברבע האחרון ולצמק עד ל-70:72, אך שלשה של בולדן הגדילה את הפער לזכות הצהובים ל-70:75. זה נגמר ב-73:84 למכבי תל אביב.


שבע שניות לסיום המחצית הראשונה, מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה ביצע חילוף והוציא את דיאנדרה קיין כשכעס על ניהול התקפה לא טובה מצד השחקן. קיין בתגובה ענה למאמנו בצעקות, הסתובב לעבר הספסל, והמשיך לצעוק לעבר מאמנו. ספאחיה דרש בצעקות שקיין יישב בכיסא על הספסל, הגארד סירב וירד לחדר ההלבשה. בסיום המשחק אמר ספאחיה על התקרית: "יש לנו הרבה דברים לדבר עליהם מבחינת כדורסל. תמיד יש חילוקי דעות בין מאמן לשחקן. אין שום בעיות או דם רע ביני לבין קיין". 



מכבי תל אביב חוגגת את ניצחון החוץ החשוב בראשל"צ (עדי אבישי) 


קלעו למכבי ראשל"צ: דרו קרופורד 21 נקודות, קית' לנגפורד 19, מרפי הולוואי 13 ותשעה ריבאונדים, אבי בן שימול 9, מארק טולפסן ועידן זלמנסון 4 כ"א, ניצן חנוכי 3. 


קלעו למכבי ת"א: ג'ייק כהן 19 נקודות, אלכס טיוס 13 ו-13 ריבאונדים, נוריס קול 12, ג'רמי פארגו 11, מייקל רול וג'ונה בולדן 10 כ"א, ג'ון דיברתולומיאו 9. 


הפועל אילת – מכבי אשדוד/באר טוביה 76:82 
מכבי אשדוד, שהשיגה בחודש וחצי האחרונים, ניצחון אחר ניצחון הפכה לקבוצה הלוהטת של ליגת העל תוך התבססות בצמרת הגבוהה, רשמה כבר הפסד שלישי בארבעה משחקים ונראה שנחלשה לקראת הפלייאוף. הפועל אילת מנגד התאוששה לאחר המפלה בארנה מול הפועל ירושלים ושבה לחצי העליון של הטבלה, כשהתבססה במקום השישי.



טרדוול מול צ'וברביץ' (פרנסיסקו די סטסיו, מנהלת הליגה)


קלעו לאילת: ג'ורדן לויד 20 נקודות, עמית שמחון 17, פרדריק בורדיון 15, דרווין קיצ'ן 10, אייזק רוזפלט 8, אריק גריפין 7, דימיטריוס טרדוול 5. 


קלעו לאשדוד: נמרוד לוי 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, אדם אריאל 14, ג'ראלד לי וקמרון לונג 13 כ"א, בן מקאוולי 7, סק הנרי 5, אלכס צ'וברביץ' 3, גיל אמיתי 2. 


בני הרצליה – מכבי חיפה 64:78 
מי האמין בתחילת העונה שירידה לליגה הלאומית היא אופציה עבור מכבי חיפה. אבל הפסד ועוד הפסד, כולל הערב בהרצליה והקבוצה זקוקה לנס כדי להבטיח עוד עונה בליגה הבכירה. בני הרצליה, שהשתרכו בתחתית הטבלה בחלקים גדולים של העונה, הבטיחו סופית את ההישארות בליגת העל.


בסיום המשחק, הקהל שליווה את מכבי חיפה להרצליה, התפרע ואחד האוהדים אף ירק על שחקני הירוקים בירידה לחדר ההלבשה. "תתביישו, תורידו את הגופיות הירוקות", צעק הקהל החיפאי. עיקרה של התקרית הייתה מול ברנדון בואומן ובעקבות האירוע, הפורוורד הושעה מהקבוצה עד להודעה חדשה.



קופרברג מול ארצ'י (אלן שיבר, מנהלת הליגה)  


קלעו לבני הרצליה: שון דוסון 20 נקודות, ג'ף אדריאן 17 ו-12 ריבאונדים, אבירם זליקוביץ' 15, דומיניק ארצ'י 9, ברנדון טריש 7, טוריאן גרין 5, תום מעיין 3, סם סינגר 2. 


קלעו למכבי חיפה: עוז בלייזר וברנדון בואומן 10 כ"א, אנחל רודריגס ודגן יבזורי 9 כ"א, זאק גרהאם 8, דניאל קופרברג 6, ווילי וורקמן 4, עודד ברנדוויין ורועי הובר 3 כ"א, טרבור גאסקינס 2. 


עירוני נס ציונה – הפועל חולון 98:92
הסגולים עדיין חולמים לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון זו העונה השנייה ברציפות. אחרי רצף של ארבעה ניצחונות, זה בהחלט נראה ריאלי. חולון הציגה הערב משחק מצוין ולא נבהלו מניסיונות הקאמבק של הכתומים בדקות הסיום. האורחים שלטו במשחק ללא עוררין ובאמצע הרבע השלישי אף הובילו ב-27 הפרש. נס ציונה, שברחה מהתחתית ורוצה להשיג מקום בפלייאוף, הראתה הרבה אופי והצליחה להוריד את ההפרש לחמש נקודות בלבד לקראת הסיום, אבל לא יותר מכך.



ווייאט מול הרוש ( מנהלת ליגת העל) 


קלעו לנס ציונה: טאליב זאנה 25 נקודות ו-15 ריבאונדים, אלעד הופמן, טל דן וקאליף וואייט 16 כ"א, גארי בראון רמירס 14, רביב פיטשון וגולן גוט 2 כ"א, אוואן ייטס 1.


קלעו לחולון:
ג'ורדן המילטון 22 נקודות, ג'ו אלכסנדר 17, טו הולוואי וגיא פניני 15 כ"א, שלומי הרוש 11, חנן קולמן, טיישון תומאס ותמיר בלאט 6 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי