כצפוי: ארגון השחקנים הודיע על שביתה, סיום הליגה בספק

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

הארגון בראשותו של ניר אלון הודיע על המהלך שייכנס לתוקף ביום שני כך שהמחזור האחרון של הליגה הסדירה לא יתקיים. המנהלת: "לא בטוח שהשביתה חוקית. אם לא יהיה פתרון מיידי, העונה תסתיים"

(גודל טקסט)

 ארגון השחקנים, בראשותו של ניר אלון, הודיע היום (שישי) על השבתת הליגה בעקבות כישלון המגעים עם מנהלת הליגה בנוגע להמשך החוק הרוסי בעונות הבאות.

השביתה תיכנס לתוקף בפועל ביום שני והמחזור ה-33, האחרון בעונה הסדירה, לא ישוחק. במנהלת הבהירו כי יתנו לארגון הזדמנות לסיים את המשבר עד יום רביעי ולשחק את המחזור האחרון ביום חמישי, אך אם זה לא יקרה יסיימו את הליגה ועונת 2017/18 לא תגיע לסיומה.

אתמול לאחר שניצח עם קבוצתו הפועל תל אביב את הפועל אילת, התייחס דני פרנקו לסאגה והבהיר שהוא דווקא נגד המהלך: "אני נגד החוק הרוסי, הוא לא ספורטיבי. אני בעד ארבעה זרים בקבוצה. חבל לי שתהיה שביתה, אפשר להגיע ברוח טובה להסדרים".

דני פרנקו. נגד השביתה (עדי אבישי)
דני פרנקו. נגד השביתה (עדי אבישי)

אתמול בבוקר התקיימה פגישה בה הובהרו דרישות השחקנים – המשך החוק הרוסי לשנתיים נוספות, והבטחת המנהלת כי קבוצות הליגה ישלמו מס מלא על השחקנים המתאזרחים, מה שאמור בסופו של יום לבלום את גל המתאזרחים שמגיעים לליגת העל. במנהלת הליגה מוכנים לשחק עונה אחת נוספת בליגת העל עם החוק הרוסי, אך דורשים ליצור וועדה משותפת עם ארגון השחקנים שתקבע את החוקים לשנים לאחר מכן, וכמו כן מסרבים לחתום על נושא המס. אגב, בהסכם שנחתם בשנת 2013 נכתב כי ארגון השחקנים לא יפעל נגד נושא הטבות המס, הסכם שכאמור מסתיים בסוף העונה הזאת.

בהמשך להודעת השביתה של ארגון השחקנים בצהריים שלחה המנהלת מכתב לארגון בו היא מציגה את טענותיה כשהמרכזית שבהן היא שספק אם השביתה בכלל חוקית מכיוון שהשחקנים נמצאים תחת חוזה שנמשך עד סוף העונה הנוכחית.

טענה נוספת היא שהמנהלת והארגון כבר הגיעו לסיכום בנוגע לעונות הבאות אך השחקנים חזרו בהם ברגע האחרון.

המנהלת קוראת לארגון ולעומד בראשו ניר אלון לחזור במהרה לשולחן המשא ומתן ולא "לירוק בפרצוף", כלשונה, לאוהדים דווקא ברגעי השיא של העונה. לסיום חוזרת המנהלת על האיום כי אם לא יהיה סיכום עד יום רביעי, היא תיאלץ להודיע על סיום העונה הנוכחית

בנושא אחר, איגוד הכדורסל הודיע כי הפועל תל אביב נקנסה ב-15,000 שקלים על זריקת מציתים למגרש במשחק נגד חולון. נדב זילברשטיין נקנס ב-1000 שקלים על התנהגות בלתי ספורטיבית בסיום המשחק נגד גלבוע/גליל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי