אין הסכמה על מתווה: המנהלת תודיע מחר על סיום הליגה

מירי רגב וארגון השחקנים
מירי רגב וארגון השחקנים | אודי ציטיאט

המנהלת דרשה להודיע לה עד השעה 20:00 על קבלת מתווה השרה רגב, אבל דקות לפני הודיע ארגון השחקנים: "לא נפעל תחת אולטימטום. מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן". התנאי פקע וליגת העל תפוצץ ללא אלופה

(גודל טקסט)
 סוף עונה. לאחר דיונים מרתוניים שהחלו אתמול בלילה ונמשכו לכל אורך היום, המתווה אליו הגיעו יושב ראש ארגון השחקנים, ניר אלון, וראשי מנהלת הליגה לא מקובלים על השחקנים וככל הנראה השביתה בכדורסל הישראלי תימשך והליגה תגיע לסיומה. השחקנים דורשים להמשיך את החוק הרוסי כשכל קבוצה תוכל להחזיק בשלושה זרים בלבד ובהסכם לטווח ארוך.


יו"ר ארגון השחקנים הצליח להשיג מתווה משופר מעט, אך עדיין דומה מאוד לזה שהושג אתמול בלילה ונדחה על ידי השחקנים בהצבעה ולכן הבין שהפגישה שקבע איתם לשעה 18:00 מיותרת ותביא בסך הכל לדחייה נוספת של המתווה על ידי השחקנים. האכזבה מהצעת המנהלת והבנת הקבוצות שפיתרון לא נראה באופק הביאה לביטול אימוני הקבוצות שהיו מתוכננים להיום.


דקות אחרי סיום האולטימטום הוציאה מנהלת הליגה הודעה מסודרת בה היא מודיעה שבעקבות שביתת השחקנים, אותה היא מגדירה כמיותרת, מחזור המשחקים האחרון שנדחה למחר (חמישי) לא יתקיים ותתקיים ישיבת דירקטוריון מחר ב-11:00 בה תצא הודעה מסודרת על המשך העונה, כלומר, על סיום העונה, פיצוץ הליגה, ללא אלופה.


ארגון השחקנים לא נשאר חייב ודקות לפני תום האולטימטום יצא בהודעה משלו, בו הוא תוקף את המנהלת: "ארגון השחקנים אינו מוכן לפעול תחת אולטימטום. יש לזכור שהשחקנים עשו כברת דרך ארוכה והלכו לקראת המנהלת, אך נתקלו במבוי סתום. המנהלת היא זו שזגזגה בין החלטות שונות אחרי שכבר הודיעה על המשך ההסכם לשנתיים וגרמה לעיכוב משמעותי בפתיחת המו"מ . אילו פעלה אחרת היה המשבר נמנע. ניסיון של המנהלת להציג את הדברים כאילו יש כאן רק צד אחד שאחראי למצב ולאיים בסגירת הליגה הוא ניסיון חסר כל סיכוי. האחריות לסגירת הליגה היא קודם כל ולפני הכל של המנהלת, אשר מסרבת בתוקף לראות את טובת הכדורסל ולקבל הסכם לטווח רחוק. המנהלת היא זו שמתעקשת לכונן הסכם רק לשנה אחת, כאשר אנו השחקנים מגלים אחריות כלפי הכדורסל הישראלי ומבקשים, הסכם לשנתיים אשר במהלכן נבחן את כל הסוגיות הדרושות, בכללן מכסת הזרים, בעיית המתאזרחים והמיסוי.חתימה על הסכם לעונה אחת בלבד, לא יקדם את הכדורסל הישראלי במאום, ובעוד מספר חודשים נמצא עצמנו בדיוק באותו מצב בו אנו נמצאים היום. הסכם לשנתיים יתן לכולנו שקט תעשייתי לבחינה עמוקה ונכונה של העובדות וקבלת החלטות משותפות לטובת הכדורסל הישראלי. אנחנו מזכירים, הכדורסל הוא של כולנו. ארגון השחקנים מוכן לחזור בכל רגע לשולחן המו"מ, כדי לקדם את הנושא ולהגיע להסכם".


לתמיר בלאט לא כל כך נעים לראות גן סגור (צילום מהאינסטגרם)
לתמיר בלאט לא כל כך נעים לראות גן סגור (צילום מהאינסטגרם)


ארגון השחקנים הגיב: "נכון לעכשיו הופסק המו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. שביתת השחקנים ממשיכה, אין אימונים בקבוצות, למעט גלבוע גליל, שהוחרגה בשלב זה מהשביתה על ידי הארגון. ארגון השחקנים דורש שההסכם החדש יהיה לתקופה של לפחות שתי עונות על בסיס המתווה שהציגה שרת הספורט אתמול. עמדת הארגון היא שיש להפחית את מספר הזרים המשחקים בליגה לשלושה זרים לכל היותר ולהגיע להסכם ארוך טווח".


מירי רגב מציגה את המתווה אתמול. השחקנים דחו אותו (אודי ציטיאט)
מירי רגב מציגה את המתווה אתמול. השחקנים דחו אותו (אודי ציטיאט)


מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו, יצא בבירור כנגד השביתה בטוויטר:

מעטים כל כך האנשים שיכולים לומר שהם עובדים במקצוע שהם הכי אוהבים בעולם. למרות הקושי, האכזריות וכפיות הטובה שבמקצוע שלי זכיתי להיות בין המעטים שאוהבים את המקצוע שלהם. היום הזה מתקדם לאט אבל בטוח להיות היום הרע ביותר בחיי במקצוע שלי. זה מרגיש כל כך רע, חסר אחריות ולא נכון.

— Danny Franco (@FrancoachD) May 23, 2018


כעת, כשברור שבכל מקרה אין טעם לקיום מחזור משחקים מחר, הודיעו במנהלת כי אם השחקנים לא יסיימו את השביתה עד יום שישי – הליגה תסתיים. האיום עד כה היה שאם השחקנים ימשיכו לשבות עד היום (רביעי) כבר עכשיו הליגה תסתיים, כך שהשחקנים קיבלו ארכה של יומיים להגיע להסכמה. בינתיים, מועצת ההימורים לא מאפשרות להמר על המשחקים שהיו אמורים להתקיים מחר.


יושב ראש הפועל חולון, איתן לנציאנו,יוצא גם הוא נגד השביתה:





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי