הפועל חולון הפסידה בחיפה, מכבי ת"א סיימה במקום הראשון

ג'ונה בולדן
ג'ונה בולדן | עד אבישי

אחרי סיום השביתה, המוליכה נכנעה 84:78 ותתמודד מול אילת, ספאחיה ושחקניו נגד נס ציונה בזכות 85:97 בהרצליה. אשדוד ניצחה 74:76 בראשל"צ ותפגוש את הפועל ת"א, ירושלים ניצחה בנס ציונה ותשחק נגד גלבוע/גליל

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לפני שישה ימים אמור היה להיערך המחזור ה-33 והאחרון בליגת העל בכדורסל, אבל כידוע שביתת השחקנים והפיצוצים במו"מ כבר הובילו להכרזה על סיום העונה ורק למחרת ההודעה הדרמטית הצדדים הגיעו לסיכום. הערב, בשעה טובה ומוצלחת, יצא לדרך מחזור סיום העונה הסדירה, נקבעו המיקומים לקראת הפלייאוף שייפתח כבר בעוד יומיים, ביום שלישי, וכמובן שגם האולם בו ייערך העונה הפיינל פור – בהיכל "מנורה מבטחים" של מכבי תל אביב, כך הודיעו הצהובים זמן קצר לאחר המשחק.

הפתעה גדולה התרחשה בכרמל, שם מכבי חיפה – היורדת ללאומית להזכירכם – הצליחה להדהים את הפועל חולון, והמשמעות היא שהמוליכה ערב המחזור תסיים רק במקום השני, לאור העובדה שמכבי תל אביב לא התקשתה מול בני הרצליה ולמרות כל הקשיים לאורך העונה חלפה על פניה ברגע האחרון וכבשה את הפסגה הודות ל-85:97 על קבוצתו של אריק שיבק שהצעיד את הקבוצה מהשרון לעונה נוספת בליגה הבכירה. מכבי תל אביב תשחק החל מיום שלישי הקרוב בסדרה מול מנס ציונה ואילו הפועל חולון מיום רביעי תפגוש את הפועל אילת.

בקרב על המקומות שלישי ורביעי שמבטיחים ביתיות בפלייאוף, הפועל תל אביב הפסידה ב"עין שרה" לעירוני נהריה וסיימה חמישית, כך שתתארח אצל מכבי אשדוד/באר טוביה שניצחה 74:76 בראשון לציון וסיימה רביעית. שלישית מדורגת האלופה הפועל ירושלים, שתשחק מול הפועל גליל/גלבוע בזכות 80:99 בנס ציונה.

ארבע הסדרות
מכבי תל אביב – נס ציונה, הפועל חולון – הפועל אילת, הפועל ירושלים – הפועל גלבוע/גליל, מכבי אשדוד/באר טוביה – הפועל תל אביב.


טיוס מול בני הרצליה. הצהובים-כחולים בפסגה (עדי אבישי)

משחקי המחזור
מכבי חיפה – הפועל חולון 78:84
היורדת ללאומית נקבעה עוד לפני ההכרזה על השביתה, אבל הירוקים הגיעו חדורי מוטיבציה למשחק הפרידה שלהם מהליגה הבכירה והצליחו להדהים את המוליכה הפועל חולון, שבעקבות ההפסד ירדה למקום השני וכעת תתמודד מול הפועל אילת.

טו הולואיי הצטיין אצל האורחת עם 22 נקודות וזכה לסיוע מג'ו אלכסנדר שקלע 19, אבל תמיר בלאט כלל לא קלע, גיא פניני הוסיף 7 נקודות (1 מ-5 מחוץ לקשת) ושלומי הרוש קלע 2 נקודות בלבד. את המקומיים הוביל דגן יבזורי עם 17 נקודות, גם עוז בלייזר עם 16 נקודות בלט גם כן בקבוצה שדווקא הישראלים שלה בלטו אחרי שבוע בו מיעטו להתאמן.

בני הרצליה – מכבי תל אביב 97:85
הצהובים החלו את המשחק בבליץ מטורף וירדו בסיום הרבע הראשון ב-12:29, הפרש שממנו המארחים כבר לא הצליחו לחזור. בני הרצליה כמובן שרדה בליגה הבכירה ועשתה את המוטל עליה. בזכות הניצחון מכבי תל אביב בחרה שהפיינל פור ייערך באולמה הביתי. 

את נבן ספאחיה הוביל לניצחון ג'רמי פארגו עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים, מייקל רול צלף 21 נקודות וגם אלכס טיוס הוסיף 20 נקודות. ג'ף אדריאן קלע 17 נקודות, שון דוסון הוסיף 20 וברנדון טריש עם 21 הובילו את קלעי הרצליה.


פארגו הצטיין, מכבי תל אביב סיימה במקום הראשון (עדי אבישי)

נס ציונה – הפועל ירושלים 99:80
האלופה דרסה את נס ציונה וסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי, נס ציונה מצדה שמרה על המקום השמיני והשתחלה לפלייאוף. גארי בראון רמירז וקאליף ווייאט קלעו 14 ו-13 נקודות בהתאמה עבור המקומיים, גם דקוואן קוק קלע 13 נק', אבל ככל שהדקות עברו האדומים ברחו בהובלת ריצ'ארד האוול שקלע 22 נקודות ב-22 דקות, ג'רון דייסון (18 נק') וסטרטוס פרפרוגלו (15 נק', 50 אחוז מהשדה) בלטו גם כן.


האוול מטביע. ירושלים מול הפועל גליל/גלבוע (דני מרון)

מכבי ראשון לציון – מכבי אשדוד/באר טוביה 76:74
בראד גרינברג ושחקניו היו זקוקים לניצחון כדי להבטיח את המקום הרביעי וכך עשו בעיר היין, במשחק דרמטי שהוכרע רק בשניות הסיום – קית' לנגפורד עוד ניסה בזריקה ממרחק לנצח את המשחק למקומיים, אך פספס את הטבעת. ללנגפורד היו 20 נקודות ב-64 אחוז לשתיים, רק 1 מ-6 לשלוש, אבל זה לא הספיק מול 19 נקודות של סק הנרי ו-16 ש ל בן מקאולי.

הפועל אילת – הפועל גלבוע/גליל 77:69
משחק ישיר על המקום השישי הסתיים בניצחון של האורחים, שיפגשו כעת את האלופה הפועל ירושלים ואילו אילת תצא לחולון. ג'ורדן לויד עם 17 נקודות ודימיטריוס טרדוול עם 11 נק' היו היחידים בשורות המארחת שקלעו בדו ספרתי, זאק ליידי עם 26 נקודות הוביל את גלבוע/גליל וג'ייקובן בראון הוסיף 15 נקודות.

עירוני נהריה – הפועל תל אביב 82:89
הפועל תל אביב הייתה הקבוצה היחידה שלא תלויה בעצמה מבין אלו שהתחרו על מקומות 3/4, אבל כך או כך נכנעה ב"עין שרה" לקבוצה שגם ככה סיימה את העונה עוד לפני המשחק. אנתוני בארבר הוביל את המקומיים עם 20 נקודות, מנגד הקלע המוביל היה רביב לימונד שקלע 16 נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי