אחרי שש שנים: חולון בפיינל פור עם 71:82 במשחק החמישי מול אילת

פניני, שמיר והחברים חוגגים
פניני, שמיר והחברים חוגגים | עדי אבישי

באווירה מדהימה בהיכל החולוני, הושלם פאזל העולות לחצי הגמר, עם 22 נקודות להולוואיי. מחזיקת הגביע תפגוש ביום שני את האלופה הפועל ירושלים, יממה אחרי הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

בתום סדרה לוהטת ורוויית יצרים, נקבעה הערב (חמישי) העולה הרביעית והאחרונה לפיינל פור 2018: הפועל חולון שגברה על הפועל אילת 71:82 במשחק מס' 5 של רבע הגמר, לעיני 4,500 צופים שהרעישו עולמות בהיכל טוטו. מחזיקת הגביע תתמודד על הכרטיס לגמר ביום שני בשעה 21:00 בהיכל מנורה מבטחים עם האלופה הפועל ירושלים, במשחק שיהווה שחזור לחצי גמר הגביע בשנתיים האחרונות.


חולון שלטה בקצב מהפתיחה בזכות ניהול משחק מצוין של תמיר בלאט שחזר לחמישייה ויכולת טובה של טו הולוואי, שסגר סדרה יפה מבחינה אישית גם העונה. ג'ו אלכסנדר עלה לשחק עם פציעה ביד, נפגע בקרסול בשלב מוקדם של הערב אבל חזר במהרה לפרקט ונלחם על כל כדור בצבע ביחד עם טיישון תומאס. החבורה של דן שמיר חוזרת לארבע האחרונות לראשונה מאז 2012 ובדיוק כמו בגביע, היא תעשה הכל כדי לחגוג בעוד שבוע מהיום תואר נוסף.


הפועל אילת סיימה עוד עונה יפה עם הפסד במשחק 5 של רבע הגמר. ג'ורדן לויד ועמית שמחון, שסחבו אותה על הגב כל הדרך לפלייאוף, לא הצליחו להיכנס לקצב ובלי היכולת הרגילה שלהם לחבורה מהדרום לא היה סיכוי אמיתי. החבורה של שרון דרוקר ראויה לכל המחמאות על ריצה יפה לאחר פתיחת עונה רעה, כשהיא הופכת את אולם בגין לאחד המבצרים הכי מרשימים בליגה. עם זאת, חיסרון הביתיות היה גדול עליה ואת העונה היא סגרה עם הפסד חוץ תשיעי ברציפות.



לויד ובורדיון בהגנה על הסל האילתי (עדי אבישי)


קלעו להפועל חולון: טו הולאווי 22 נקודות, ג'ורדן המילטון 16, ג'ו אלכסנדר 14, טיישון תומאס 13, תמיר בלאט 11 נקודות ושישה אסיסטים, שלומי הרוש 6. 


קלעו להפועל אילת:
ג'ורדן לויד 17 נקודות, דימיטריוס טרידוול 13, אריק גריפין 8, אייזק רוזפלט 7, פרדריק בורדיון ועמית שמחון 7 כ"א, דרווין קיצ'ן ואפיק ניסים 6 כ"א.



טיישון תומאס חוגג עם הקהל החולוני (עדי אבישי)


מהלך המשחק

חולון פתחה עם בלאט, הולוואי, המילטון, קליין ואלכסנדר, אילת עם בורדיון, לויד, שמחון, גריפין ורוזפלט. הולוואי וגריפין פתחו בחילופי שלשות, לאחר מכן נכנסו אלכסנדר ורוזפלט לדו-קרב יפה כאשר הגבוה האורח קובע 7:10 לאילת. סל של הולוואי ודאנק של אלכסנדר החם הפכו את התוצאה, בורדיון ענה בשלשה והולוואי שוב השווה, 13:13. אלכסנדר נפצע בקרסול ונטש, סל ופאול של המילטון המשיך את הנדנדה אבל טרדוול בסל ראשון צימק ל-19:17 אחרי 10 דקות.



עמית שמחון מול תמיר בלאט. קרב על טהרת הישראלים (עדי אבישי)


קיצ'ן השווה בפתיחת הרבע השני, הרוש והמילטון ענו בסלים משלהם, אך טרדוול לא נתן לחולון לברוח והשווה עם סל ועוד שתי נקודות מהעונשין. תומאס עם קליעת עונשין נתן יתרון חמש, אפיק ניסים הגיב בשלשה, אבל אלכסנדר ענה עם דאנק שהקפיץ את הקהל המקומי. חולון הציגה הגנה נהדרת ותומאס העניק לה 29:37. שמחון קלע את הנקודות הראשונות שלו אחרי 19 דקות. אלכסנדר קבע 35:41 לחולון בהפסקה.



אוהדי המארחת. אווירה מדהימה באולם בחולון (עדי אבישי)



נציגות צנועה לאוהדי אילת באולם בחולון (עדי אבישי)



תמיר בלאט במשחק ענק, מנסה לבלום את אפיק ניסים (עדי אבישי) 


גריפין שלא קלע מאז הדקה הראשונה של המשחק התחמם עם דאנק ושלשה שהורידה ל-5, אבל סל של בלאט ומסירה חכמה שלו לשלשה של הולוואי במעבר, פתחו פער דו-ספרתי, 40:50. האורחים ניסו לצמק עם דאנק של בורדיון וסל של שמחון, אבל הולוואי עם שלוש קליעות עונשין ובלאט עם שלשה, שלחו את דרוקר לפסק זמן בפיגור 56:44. לויד אסף עוד שתי נקודות מהקו, המילטון הרים את אלכסנדר לאלי הופ גדול, אבל שמחון צימק לחד-ספרתי בשלשה קשה, 58:49. המילטון השיב בשלשה משלו ואחרי שתי קליעות עונשין של לויד קבע אלכסנדר את תוצאת הרבע בג'אמפ שוט מהפינה, 51:63.



המילטון שועט לעבר הסל, לויד בעקבותיו (עדי אבישי)



חמש דקות לסיום, דן שמיר כבר מתחיל לחייך (עדי אבישי)


לויד פתח את הרבע האחרון בשלשה, הולוואי ענה באותו מטבע וטרדוול הוריד ל-66:56. בלאט הקפיץ את הסגולים ביציע עם סל ופאול, לויד המשיך עם שלשה נוספת, אבל הולוואי הגדיל מהקו ודאנק של המילטון במתפרצת נוספת קבע 60:75. דאנק של לויד חתם ריצת 0:6 מהירה, בטרם יצא בחמש עבירות והולוואי החזיר לדו-ספרתי מהקו, 66:77. ניסים קבר שלשה וקיצ'ן בתיקון מתחת לסל צימק ל-77:71 בלבד, דקה וחצי לסיום. המילטון לקח אחריות וסיפק מהלך גדול של סל ופאול, ניסים החטיא מבחוץ והרוש קבע את תוצאת הסיום, 71:82 לחולון שעולה לפיינל פור עם ניצחון 2:3 בסדרה.



גיא פניני חוגג ביציע עלייה לחצי הגמר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי