סופית: רייס לא ישחק מול ירושלים. חולון: נוציא צו מניעה

רייס ג'וניור
רייס ג'וניור | צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בית הדין דחה את ערעור השחקן והפועל חולון וקבע שעל פי הסדר הטיעון המקורי, העובדה שלא נכח בישראל בזמן משחק 4 מול אילת מחייבת אותו לרצות הרחקה ממשחק נוסף. הקבוצה ערערה ואיימה: "נפעל לביטול המשחק"

(גודל טקסט)

גלן רייס לא יוכל לשחק במדי הפועל חולון במשחק חצי גמר הפיינל פור מחר (שני) נגד הפועל ירושלים, כך החליט באיגוד הכדורסל. רייס הורחק משני משחקים בפועל במסגרת הסדר טיעון, כאשר על פי ההסכם, ההשעייה הייתה אמורה להיכנס לתוקפה מהרגע בו הגיע השחקן לישראל. מחולון נמסר בתגובה להחלטה: "המועדון הגיש ערעור לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל שייתכנס בקרוב. כמו כן, נשקלת האפשרות להוציא צו מניעה לקיום המשחק באם יידחה הערעור". 

סוכנו של השחקן הודיע לאיגוד שרייס יחזור לחולון כבר לפני משחק מספר 4 בסדרה מול הפועל אילת. זאת כדי שהשחקן ירצה את עונש ההרחקה במשחקים 4 ו-5 ויעמוד לרשות הקבוצה בחצי הגמר. האיגוד טען כי לפי התקנון כדי שהרחקה ממשחק תיחשב, השחקן חייב להיות בארץ ורייס נחת בישראל רק לפני משחק 5. לכן ההרחקה היא מהמשחק המדובר ומחצי הגמר. בית הדין החליט כי יש להסתכל על הסדר הטיעון כלשונו ולכן, מכיוון שרייס לא שהה בישראל בזמן משחק 4, הוא הושעה בפועל רק מהמשחק החמישי וייאלץ לרצות הרחקה ממשחק נוסף. 

המאמן דן שמיר אמר עוד לפני ההחלטה: "האמת שזה בכל מקרה לא סביר שגם אנחנו וגם היריבה לא יודעים מי יהיו השחקנים שיעלו, אבל נתמודד עם כל החלטה". עוד לפני כן, פרסמה חולון הודעה רשמית בנושא: "אנחנו מעוניינים לעשות כל מאמץ על מנת להסדיר את שיתופו של גלן רייס במשחק חצי גמר הפלייאוף מחר.


עד השעה 16:00 נדע אם הוא יוכל לשחק (עדי אבישי)

"השחקן הגיש ערעור על החלטת תובע האיגוד והקבוצה החליטה להצטרף לערעור. הפועל חולון איננה צד בעסקת הטיעון שהתקבלה ונחתמה בין איגוד הכדורסל לגלן רייס וסוכנו ולאור העובדה הזו החליטה הנהלת הקבוצה לצרף לייצוג את עו"ד איתן ארז בנוסף לעו"ד אמיר רוזנברג שמייצג בהליך את רייס".

לפיכך, בחצי הגמר ישחקו הסגולים שוב עם שלושה זרים בלבד, בשל פציעתו של קורי וולדן, שנפצע בסיבוב השלישי ושבר את כף ידו. לחולון יש עוד שתי דאגות. ג'ו אלכסנדר וטיישון תומאס סוחבים פציעות מהסדרה מול אילת והצוות הרפואי עושה מאמצים כדי שיהיו בכושר מלא לקראת המשחק, כשבקבוצה בטוחים שהם ישחקו. לתמיר בלאט שנמצא בעלייה ביכולת מהמשחק הרביעי בסדרה מול אילת הובהר בשיחות אישיות שהקבוצה מאמינה בו שיוביל אותה לגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי