דשון תומאס: לנצח דרבי בכזה הפרש זו הצהרה

דשון תומאס, מייקל רול
דשון תומאס, מייקל רול | עדי אבישי

ספאחיה לאחר חזרת מכבי ת"א לגמר: "היה לנו קשה נגד הפועל השנה ולכן הגענו מוכנים". דני פרנקו טען מנגד: "ידענו שאם הם יקלעו קרוב ל-100 נקודות לא יהיה לנו כל כך סיכוי". בנקס: "זו מכבי אחרת בפלייאוף"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב רחוקה 40 דקות מזכייה ראשונה באליפות אחרי שלוש שנים, הודות ל-74:98 המוחץ אמש (ראשון) בדרבי. השחקנים והמאמן נבן ספאחיה היו מאושרים בסיום ולא הסתירו את התרגשותם מהניצחון.


"מכבי חוזרת למקום שבו היא צריכה להיות, הגמר", פתח נבן ספאחיה, "אני רוצה לברך את השחקנים והצוות על העבודה המדהימה. כמובן שאי אפשר לשחק ב-100 אחוז בכל משחק, אבל הוכחנו שאנחנו קבוצה יותר טובה. כל משחק נגד הפועל היה קשה ובגלל זה הגענו מוכנים. מכבי הייתה הרבה יותר טובה השנה".


מי שהיה רחוק כדור חוזר מלסיים עם דאבל-דאבל ונבחר למצטיין הוא אלכס טיוס, עליו אמר ספאחיה: "אם תסתכלו כמה זמן נתתי לו לנוח, תבינו שעשיתי את זה כדי שהוא יבוא מוכן. אני תמיד קשוח עם השחקנים שלי. ההכנה המרכזית שלי הייתה על האגרסיביות. היינו קבוצה שמגיבה וזה מה שעשינו. אי אפשר להגיע ב-100 אחוז פוקוס כל משחק".



טיוס עולה לחסימה. נח בדיוק בשביל הדברים האלה (עדי אבישי)


דשון תומאס הוסיף: "התחלנו את המשחק טוב. יש לנו מנטליות מנצחת וניצחנו. הם שיחקו מאוד פיזי. ידענו איך להתכונן אליהם דווקא בזכות המשחקים שהפסדנו להם. הדבר הכי חשוב בשבילי היה ההגנה והריבאונד. המנטליות שלנו השתנתה בחודשיים האחרונים. לנצח בכזה הפרש זו הצהרה בשבילנו. לא משנה לי נגד מי נשחק בגמר. נתכונן לכל קבוצה כמו שצריך".

Take a sneak peek into the @MaccabitlvBC locker room moments after securing a spot in the @WinnerLeague final ️ pic.twitter.com/VyMjtUAtXC

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) June 11, 2018

מן העבר השני, הפועל תל אביב הייתה מאוכזבת מאוד מההפסד, אבל התעודדה מהעונה הגדולה שעשתה והסתיימה בין ארבע האחרונות. המאמן דני פרנקו נראה על סף דמעות לאחר המשחק ואמר: "אנחנו משחקים יותר טוב מהמשחק היום. כולם רצו והתרגשו ואני חושב שבאנו בסדר למשחק. ניסינו לעשות את הדברים שלנו. איבדנו שחקנים חשובים מוקדם. מכבי השתמשו בעומק שלהם. היה לנו ברור שאם מכבי יתקרבו ל-100 נקודות, לא יהיה לנו כל כך סיכוי. לא הצלחנו לפתח את הכדורסל שלנו. עצוב לי.



"ידענו שאם הם יתקרבו ל-100 נקודות, לנו לא יהיה כל כך סיכוי" (עדי אבישי)


"רצינו לעשות היום עוד צעד, אבל לא היינו מספיק טובים. לא היו לנו מספיק כלים", המשיך פרנקו והחמיא לקהל האדום, "הייתה אווירה מדהימה. הקהל שלנו נתן הצגה. דחף את השחקנים. בנינו משהו כיפי וטוב וזה נגמר. לא מצאנו את הכוחות לעשות שינוי. מאוד מאכזב. קרוב לי מדי שנייה אחרי משחק לדבר על מה יהיה. יש פה שחקנים שעברו דרך. למדו איך יחידים הופכים לקבוצה. הצלחנו לרגש המון אנשים. אני יכול לאחל לעצמי ולהפועל תל אביב כקבוצת אוהדים לקחת דברים מהשנה הזו ולבנות עליהם. לא דיברנו על הפיינל פור, אלא עשינו אותו. אני מאוד גאה בשחקנים שלי. הם מבואסים כי הם יודעים שהם שווים יותר. זה לא היה היום שלנו. כשהרגשתי שזה לא המשחק שלנו זה היה ברבע הראשון. הענשנו את מכבי התקפית, אבל לאורך זמן אין לנו את העומק לאינטנסיביות הזו. ידענו שאנחנו לא יכולים לנצח את מכבי תל אביב בהתקפה".


אדריאן בנקס סיכם: "זה היה אתגר גדול בשבילנו. פארגו שלט במשחק בהתקפה. יש למכבי קבוצה עמוקה. זו מכבי אחרת בפלייאוף. כשפארגו ב-100 אחוז יכולת קשה לעצור אותו. היינו מאוד נרגשים. קשה לשלוט ברגשות ברגעים כאלה. מכבי לקחו יתרון עלינו דווקא בקטע הזה. המועדון הראה גדילה בזה שהוא הגיע לפיינל פור. הם היו הרבה יותר אגרסיביים מאיתנו. לא משנה בכמה הפסדנו זה עדיין הפסד כואב. הרגשתי נפלא להיות בקבוצה הזו כישראלי. זו הייתה שנה מיוחדת מאוד בשבילי".



בנקס. שנה מיוחדת לו ולמועדון (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי