ישראל דרסה את רוסיה 71:93, קטש: "עשינו משחק מרשים"

נבחרת ישראל בכדורסל
נבחרת ישראל בכדורסל | איגוד הכדורסל

הכחולים לבנים התעלו במשחק ההכנה בסנט פטרסבורג, לקראת המשחקים הקרובים במוקדמות גביע העולם מול גיאורגיה וגרמניה. תצוגת שיא לג'ייק כהן עם 23 נקודות, 12 לדיברתולומיאו. המאמן: "שמח לראות את ההתקדמות"

(גודל טקסט)

ניצחון נהדר השיגה הערב (חמישי) נבחרת ישראל על נבחרת רוסיה במשחק הכנה בסנט פטרסבורג לקראת חלון משחקי מוקדמות גביע העולם. הנבחרת ניצחה את הרוסים 71-93 במשחק טוב, עם מהלכי התקפה מתואמים והגנה חזקה. מחר בשעה 17:30 תתמודד ישראל מול נבחרת פולין.


נבחרת ישראל פתחה עם גל מקל, תמיר בלאט, יובל זוסמן, נמרוד לוי וג'ייק כהן. זוסמן וג'ייק כהן הריצו אותה מהפתיחה יחד עם שלשות של בלאט ונמרוד לוי. שלשה של מנקו שנכנס בהמשך הרבע והגנה טובה של שגב בצבע, הורידו את ישראל ביתרון 13-29 בסיום רבע ראשון מעולה. גיא פניני מתח את השריר ולא חזר לשחק.


הרוסים פתחו חזק את הרבע השני ורצו 0-14 משלשות של קורבנוב ופרידזון. מי ששבר את הבצורת ההתקפית היה נמרוד לוי עם שלשה וגם מקל וכהן במתפרצות החזירו את היתרון הדו ספרתי לישראל. חמש נקודות רצופות של דיברתולומיאו סיימו את הרבע השני ביתרון 40-51 לישראל. גם את המחצית השניה פתחה ישראל בסערה, מהלכים מעולים של זוסמן ומנקו יחד עם שני דאנקים של שגב מאסיסטים של מקל, קבעו יתרון שיא לישראל, 20 הפרש. תמיר בלאט ניהל את המשחק הישראלי מצוין ונקודות שלו קבעו 58-75 לישראל אחרי 30 דקות.


זוסמן המשיך להיות אפקטיבי מאד גם ברבע האחרון, בלאט קבע 61-80 כשנשארו שבע דקות לסיום ולמעשה סגר את הניצחון. גל מקל באסיסט גדול מאחורי הגב לג'ייק כהן החזיר את היתרון ל-20 ודיברתולומיאו קבע 64-87 לחבורה בכחול לבן. הפרש השיא הגיע עד 27 נקודות ובסיום המשחק, 71-93 לישראל.

 
המאמן עודד קטש אמר בסיום: "היה משחק טוב שלנו גם התקפית וגם הגנתית. שיחקנו באמת ביחד והמשחק זרם. אני שמח שאני רואה את ההתקדמות מחלון לחלון. אנחנו ככה קצת יותר מכירים. אני מכיר את השחקנים יותר והם את השיטה. יפה לראות התקדמות כזו, אך זה לא אומר שום דבר וצריך להמשיך קדימה. הייתה חלוקת נקודות טובה ועשינו משחק מרשים מאוד. את ג'וני כולם מכירים. הוא משחק עם לב ואנרגיות, כמו שהוא יודע. הוא בחור נהדר ומקסים. הוא מוכיח יום יום שהבחירה בו היא טובה וראויה. היריבות בשלב השני קשות יותר. היום ניצחנו נבחרת מאוד חזקה ומוכשרת, אחת הטובות באירופה ואני מקווה שזה יתן לנו ביטחון להמשך".



קטש ושחקניו. ניצחון חוץ גדול על נבחרת נהדרת (איגוד הכדורסל) 


קלעו לישראל: ג'ייק כהן 23, ג'ון דיבורתולומיאו 12, איתי שגב 11, יובל זוסמן 10 (10 ריב'), נמרוד לוי 7, גל מקל 7 (6 אס'), תמיר בלאט 6 (6 אס'), תומר גינת 6, רפי מנקו 5, בר טימור 4, אלכס צ'וברוביץ' 2. גולן גוט ועידן זלמנסון שיחקו ולא קלעו.


הרבו לקלוע לרוסיה: דימיטרי קולאגין 19, אלכסי שבד 12, ויטלי פרידזון 12. סמן אנטונוב 10.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי