עמית הורסקי במדור חדש, "עולה לשלוש", המנתח שלושה משחקים בסיום כל מחזור בליגת ווינר סל.



1. המבוגר האחראי
(הפועל ב"ש - גלבוע/גליל 76:83)


חנן קולמן. בן 34. 35 דקות. 12 נקודות. 8 ריבאונדים. 4 אסיסטים. 4 חטיפות. שורה סטטיסטית מכובדת לשחקן שמעולם לא היה כוכב, אבל בכל מקום ידע להדביק. מאלה שהקלישאה "שחקן שכל מאמן רוצה" נכתבה בדיוק עליהם. אפשר לדבר על טראוויס ווריק המצוין שבא מאשדוד, על טיילור ברון וסמאג'ה כריסטון (50 נקודות משותפות), אבל הקאמבק המדהים רשום גם על שמו של קולמן.



בעונה שעברה הוא סיפק הגנה מעולה וסלים חשובים בהפועל חולון שלא שמרה עליו, אז באה העולה החדשה וצירפה אותו כדי שיהיה המבוגר האחראי. לא בטוח שקולמן ישרוד בכל משחק 35 דקות, גם לא בטוח שבאר שבע תצליח לברוח ממאבקי תחתית כי הסגל שלה בינוני מאוד ויש לה רק שני ישראלים משמעותיים, אבל היסטוריה אחת היא כבר עשתה, והתיאבון נפתח בקונכייה.



בצד המפסיד, אריאל בית הלחמי יצטרך לבדוק היטב איך קבוצתו קרסה במחצית השנייה ואיבדה יתרון 22 נקודות. בית הלחמי היה הקיץ בכותרות אחרי ההצלחה הפנומנלית עם נבחרת העתודה שבאה בעקבות העבודה המעולה בגלבוע/גליל, אבל הוא עלול לגלות די מהר שלאנשים יש זיכרון קצר. מבחינתו, אחרי הבאזז הגדול, מדובר בסוג של עונת מבחן.



2. שיא מוקדם מדי?
(מכבי ראשל"צ - עירוני נס ציונה 90:84)


מכבי ראשון לציון זכתה למחמאות רבות אחרי ההצגות מול הפועל ירושלים ומכבי ת"א והזכייה בגביע ווינר. אבל, הנה הגיע המשחק הראשון בליגה והקבוצה האטרקטיבית אך הסחוטה של צביקה שרף, שכבר הובילה ב-10 נקודות ברבע האחרון, נפלה מהרגליים ונכנעה בביתה לנס ציונה.



אפשר לקבל בהבנה את ההפסד של ראשון לציון (השאירה 13 נקודות על קו העונשין), אחרי המאמץ שהשקיעה בהכנה. אולי היא הגיעה לשיא מוקדם מדי, אבל היא עוד תיאבק על מקום ברביעייה. שאפו לשרף שנתן לישראלים 108 דקות, הכי הרבה במחזור הפתיחה (להוציא את מכבי אשדוד, שעשתה זאת בלית ברירה בגלל הסגל החסר). אחרי ראשון לציון במספר הדקות לישראלים נמצאת הפועל תל אביב, עם 103.



עירוני נס ציונה של נדב זילברשטיין היא, בינתיים, סיפור הצלחה. זה התחיל בספתח המצוין באירופה וממשיך בליגה. הקבוצה מוכיחה שיש לה כלים התקפיים מגוונים, וזה עדיין בלי דקוואן קוק הפצוע. גארי בראון רמירז (23 נקודות) לקח פיקוד, מיקל גלאדנס הטביע את כל מי שהיה בדרך (שישה דאנקים ו-18 נקודות) וגולן גוט פשוט תענוג. המבחן הגדול יהיה אם וכאשר נס ציונה תעפיל לשלב הבתים ביורוקאפ ותצטרך להסתגל לשתי מסגרות.



3. תכירו: המועמד לתואר "גניבת השנה"
(עירוני נהריה - הפועל חולון 95:98)


עירוני נהריה סומנה לפני פתיחת העונה כמועמדת מובילה לרדת ליגה. אז ברור שניצחון במחזור הראשון לא אומר כלום, אבל אולי בכל זאת כדאי לכולנו לחשב מסלול מחדש. החבורה האנרגטית של מיקי גורקה שטפה את הפרקט וקלעה 32 נקודות כבר ברבע הראשון. לא בטוח שמייק הנרי, שרק בעונה שעברה הטביע בפדקס פורום בממפיס, מבין איך הגיע לעין שרה, אבל נהריה הרוויחה שחקן אטרקטיבי שמועמד לתואר "גניבת השנה". הנרי הפגיז 31 נקודות, טרי אלן הוסיף 23 נקודות, ועל המקהלה ניצח יפתח זיו הנפלא, בדיוק השחקן שחסר להפועל חולון.



לא ברור על מה דן שמיר חשב כשבנה קבוצה בלי רכז. רועי הובר היה טוב בדקות ששיחק, אבל לא יכול להוביל. חולון חייבת להביא פוינט גארד במקומו של קורי וולדן ששוב נפצע. ואם טי.ג'יי קליין משחק 27 דקות, זה רק מוכיח כמה ג'ו אלכסנדר חסר. גם את העונה שעברה פתחה חולון רע, ואז נחת גלן רייס ג'וניור. נראה אם שמיר שוב יצליח לשלוף מישהו שישנה לגמרי את הקבוצה. ואם מייק הנרי עשוי להתגלות כגניבת השנה, קבלו כבר עכשיו הימור על שחקן העונה: דקוואן ג'ונס. איזה אתלט.